Nou de rust is gelukkig weer een klein beetje wedergekeerd voor nu. Arm stresskipje, ze is de hele avond in beweging geweest op stal. Ik vermoed dat het veulen is gedraaid, het was echt super actief. ik hing onder de buik om naar haar uier te kijken en kreeg bijna een kopstoot van het veulen daarbij, tjee wat een geweld daar binnen. Nu staat ze wat te suffen, dan weer wat hooi eten en dan weer schuren, maar in ieder geval niet meer zo onrustig met haar staart en achterbenen. Toen ik ze op stal zette was het harsje weg en vanavond zat er alweer een nieuwe.
Ik heb haar vannacht toch even extra in de gaten gehouden op de cam, tegen 5 uur ging ze eindelijk echt even rusten. Vanmorgen naar buiten gezet. Harsje zat er nog en haar spenen veranderen, worden langer/groter. Ik ben vandaag onderweg voor mijn werk, maar mn verzorgster gaat vanmiddag even bij haar kijken. Dag 318 hebben we sowieso gehaald, laat het nu nog maar mooi even duren, alleen maar beter.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-15 19:18
Zo ik ben weer thuis. Paard staat weer op stal net en ze lijkt wel wat rustiger dan gisteren gelukkig. Harsje was er nog, uier wat meer gevuld ook. We gaan gewoon naar de veilige periode zonder gedoe nu hoor
Tjinta
Geplaatst: 11-03-15 19:48
Ohh Murosch dit is wel heel grappig. We gaan wel heel erg gelijk op.
Ook ik had hier gisteren harsjes bij Annisse. Zo vroeg en ook nog bij een maiden merrie heb ik in mijn fokcarriere ook nog niet gehad. (we zitten nu op 310).
Ik ben nu aan het werk, maar vandaag waren er eigenlijk geen bijzonderheden. Ze is lekker naar buiten geweest en bij het op stal zetten zag ik weer een harsje, dus dat gaat wel door. het zit alleen aan 1 kant en niet aan de andere speen nog. Nog 1 nachtje slapen en dan zitten we op de 320 dagen!!
Jaaaaa, we zitten op 320 dagen, veilig!!!!!!!! Nu maar afwachten hoe lang ze me in spanning gaat houden. Ik zal vanmiddag eens weer buikfoto's maken zonder deken.
wat is ze toch een mooie merrie TS! En ze sjouwt dus nog lekker rond met haar dikke buik Ze heeft al best wel een 'puntkont' vind ik, al heb ik er niet veel verstand van. Ik heb wel eens mee gemaakt dat je de banden helemaal kon 'blubberen' met je handen, zo los was het. Er schijnt ook een trucje te zijn om te meten of ze zacht zijn en dat is te kijken of je de staart zonder weerstand achterover de rug op kunt leggen. Maar hoever dit dan zou moeten kunnen durf ik je ook niet te vertellen .
Ik ben heel erg benieuwd hoe het veulen er uit zal zien, het heeft in elk geval een buitengewoon knappe mama, dus het moet goed komen
Als ik haar billen borstel dan flubbert alles inderdaad en haar staart deint gewoon mee erbij. Haar staart optillen is niet zo'n goed idee als ik geen achtervoet tegen mijn voorhoofd wil.. Daar is madame niet van gediend namelijk haha
laat ik dan toch ook nog een tietfoto plaatsen. Deze is van zonet, op 320 dagen dus. Ze heeft al een paar dagen wat geharst, maar vandaag niet. Wat denken jullie hierover?
aadburg
Geplaatst: 13-03-15 20:37
Altijd moeilijk te zeggen, het kan met gemak nog een paar weken duren en voor het zelfde geld schiet het uier ineens vol, blijft spannend!
Fotsy
Geplaatst: 13-03-15 23:11
misschien dat de speentjes ook eerst nog vullen, ga je haar een alarm opzetten of ook alleen cam waken, net als ik?
Denk ik ook Leuke foto's van de lenige en hoogzwangere dame
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-15 08:54
we hebben nu serieuze verandering aan het uier. Ook weer een klein harsje gesignaleerd. Haar navel ziet er ook vreemd uit trouwens, weet niet of dat wel normaal is:
Wainonia is weer erg onrustig vanavond. Veulen is heel druk en Noon heeft het er maar druk mee. Onder haar buik trappen, rondjes draaien, schuren, eten, mesten en repeat. Ze heeft aan beide flanken (iets erachter) een verticale baan/verdikking. Geen idee of dat vocht is of iets. Ze vindt het niet prettig als ik er aan kom in ieder geval.
Anoniem
Geplaatst: 15-03-15 21:59
Gosh ze heeft het er maar druk mee. Kan best een teken zijn dat ze het veulen wil gaan werpen.
Fotsy
Geplaatst: 15-03-15 22:09
veulen duwt ook wel naar achteren nu door de beperkte plaats, heeft men DA gezegd . Ze is het zat zo te horen.