Salsa schreef:Mijn gok is ook alweer voorbij. Heb je nog plannen om de veearts langs te laten komen? Geen verstand van drachtige merries maar weet uit ervaring dat je als vrouwmens na een tijdje over due date extra controles krijgt of als binnen nog pluis is. Uiteraard wil ik mensen niet met paarden vergelijken maar wat zou nou een beetje ik-ga-mij-terecht-ongerust-maken termijn zijn?
Uiteraard zet ik nog steeds in op de gezonde moeder met veulen.
4 juli - hengst- Amber Champagne Dun
Dat is bij paarden heel anders als bij mensen. Mensen mogen niet overdragen, paarden wel. Zolang de merrie zich prima voelt is er niets aan de hand en is het een kwestie van afwachten. Meestal zijn veulens van merries die overdragen kleiner in plaats van groter. Of ik zeker weet dat er iets in zit? Nee, want ik kan er niet inkijken helaas, ik heb geen röntgenogen. En ja omdat het zolang duurt vraag ik mij ook wel eens af of er wel wat in zit.
Alhoewel ik dat wel mag hopen met zo'n buik.

Ik zou inderdaad op kunnen laten voelen nu, maar dat durf ik niet te doen. Ze is namelijk erg moeilijk met scannen als ze niet hengstig is en heeft daar dan veel stress van. Zo laat in de dracht is dat dan een risico en dat wil ik niet nemen, want dat zou dan alleen zijn om zelf te weten of ze nog wel drachtig is. Zolang ze zich fit voelt ga ik niets doen en wacht ik gewoon af.