Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:01

Hoi Mooney, Tietjes kijken altijd leuk ;-) Ik word dagelijks op de hoogte gehouden door de staleigenaar en kijk je live camera iedere avond eventjes. Heb net zitten surfen op pjotr veulens en ook hier op bokt erg mooie verschijningen. Op wat voor kleur hoop je? Mogelijk heb je dat al gezegd maar 22 blz lezen was een beetje veel. Ik weet wel dat je het liefst een merrie zou hebben. Groetjes vanuit Frankrijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:11

Kirs wordt cameramoe :') ocharme ze zal er toch nog niet direct vanaf zijn.

Tietjes doen hun best.
Het begint eigenlijk al wel spannend te worden. Nog geen kriebels :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 23:16

Hoi Monique!
Ik hoorde inderdaad dat je gezellig meeleeft vanuit Frankrijk! Er wordt ook steeds voor je gezwaaid maar ik dan net te laat met de camera online zetten. Pjotr heeft inderdaad een hele mooie collectie aan nakomelingen! Ik wil inderdaad het liefst een merrie, de kleur maakt me eigenlijk niets uit :) al hoop ik wel op een blesje en/of witte voetjes.
Groetjes!

Fotsy: Nee ze zal het nog even moeten verduren, ik denk ook dat het alleen maar erger wordt als het veulen er is. Dat is pas leuk foto's maken :Y) :D .
Ja het gaat best snel nu allemaal (tenzij ze een Jupi stunt gaat doen, daar zie ik haar ook nog wel voor aan _O- ), de kriebels voor het veulen zijn er wel maar nog niet echt stress voor de bevalling eigenlijk. Misschien komt dat nog als ze over de 320 grens is en het helemaal echt gaat voelen, maar ik kan nu nog wel rust halen uit mijn voorbereidingen die ik heb getroffen.

Monique1963

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:23

Ja dat zwaaien, wil maar niet lukken, hahaha, vandaag zag ik 1 arm. Op de kont van Kirs.

Ja ik blijf meeleven, vind het net zo spannend als jullie!

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:24

Vannacht een probleempje met de camera, maar goed dat we niet veel gemist hebben :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 18:38

Monique vanaf nu gaat hij gewoon standaard om tien uur aan, dan ben ik in ieder geval niet te laat ;) Hopelijk zet Kirsten er vanaf 28 april lekker de vaart in, dan zitten weer niet te lang in spanning :D

Jupinkle Uhm ja haha. Wat jullie zien is het scherm van mijn laptop en die vond dat hij zielig was vannacht. En ik lag lekker te slapen dus ik zag het pas een paar minuten voor zes . Maar als het goed is zijn de update problemen opgelost nu!

Afbeelding
Zien jullie dit engeltje die rustig staat ze grazen? Als jullie goed kijken is er ook een omheining te zien die bestaat uit twee draden.... De afgelopen twee jaar was dat een enkele draad. Maar Madame Houdini had vanochtend besloten dat ze ondanks haar dikke buik nog best onder de draad door paste, dus die stond uitgebreid te snacken in het hoge gras Y)(^) .
Tutje...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:51

Maar ze moet dan ook eten voor 2! :))

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:45

Alsof ze al niet dik genoeg was!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 09:52

_O- nou inderdaad, ze is rond genoeg :') . We blijven het nog even goed in de gaten houden om te kijken of ze zich misschien al af wil zonderen van de groep, dan krijgt ze een stukje wei voor haar alleen. Maar zolang ze dat niet aangeeft en/of tekenen gaat geven dat het veulen eraan komt dan blijft ze nog lekker in de groep.

Vannacht weer een probleempje met de camera, dus weer niet de hele nacht op beeld. De site van de cam haperde even. Zijn gelukkig wel allemaal dingen die in enkele klikken opgelost zijn, dus als het echte waken begint los ik dat dan gewoon gelijk op.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:30

camera's 8)7 gek wordt een mens er soms van, hier kon ik gisteren niet meer op pc kijken, wel nog op iPad en tel

oh ontsnappingspogingen van mevrouwtje Kirs, ja inderdaad misschien wil ze zich al wat meer afzonderen, al is dat hier pas een paar uur voor het echt komt

Flo ging vorig jaar de dag voor ze beviel nog uit eten met de hengst :D en ze eet anders nooit hooi samen met een ander paard

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:37

Camera doet het niet? Zou zeggen, goed excuus om op stal te slapen :))

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 10:57

Camera doet het super hoor! Op de app via mijn mobiel kon ik ook gewoon kijken, laptop was via de site alleen even verbinding kwijt geraakt en dan moet je de pagina verversen om weer beeld te krijgen. En laat ik om 2 uur 's nachts gewoon liggen te slapen :') Dus dat heb ik pas om half zes gedaan. Maar de livestream op youtube zend het beeld van mijn laptop uit, dus daarop kon je even niet volgen in die periode ;) .
Desondanks ga ik vanaf 28 april inderdaad uit logeren bij de stalbaas hoor O:) Ik vind het geen fijn idee om min. 15 minuten in de auto te moeten zitten voor ik er ben namelijk, overdag heb ik gewoon verplichtingen maar 's nachts dus lekker dichtbij Kirs.

Fotsy inderdaad ken ik het voornamelijk bij merries die echt binnen een paar uur bevallen. Nu is Pas wel een beetje een treiterkop (helemaal nu er in het aangrenzende weiland ook twee ruinen staan die vrij macho zijn) en natuurlijk een stukje groter dan Kirs, dus ik kan me voorstellen dat ze zich wat makkelijker laat intimideren door hem momenteel en daarom liever wat afstand houdt. Gewoon even goed oog op houden.
Flo gooit er gewoon nog even een romantisch diner tegenaan voor ze in beslag werd genomen van het moederschap :p

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:22

Vandaag dit topic gevonden en net helemaal uitgelezen, wat schrijf jij leuk TS! Kirsten is een leuke merrie en hoe jij haar gedrag omschrijft, heerlijk gewoon.
Vanaf nu volg ik dan ook op de valreep nog even mee. Ik heb een gokje gedaan via jouw formulier maar gaandeweg het topic kom ik er nu net achter dat ik het niet geheel ingevuld heb... :\

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 13:24

Gezellig AmyII! Als je graag ook het tweede deel van de gokjes wilt doen kan je hem nog een keer invullen en bij de laatste vraag voor opmerkingen even neerzetten dat dit je tweede keer is. Dan verwijder ik je eerste gokje en is er niets aan de hand :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:27

Dat ga ik dan zeker even doen! Je hebt het goklijstje wel heel leuk gemaakt trouwens, normaal waag ik nooit een gokje maar op deze manier is het ook niet zo'n 'in your face' lijstje dat het topic alleen maar vervuild :').

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:53

Na lang stil meelezen wil ik me toch ook wel eens melden. Ik heb het goklijstje net ook ingevuld.

Wat is Kirsten een prachtige merrie en inderdaad je schrijf stijl is heel leuk om te lezen

Ik ben benieuwd.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 22:56

Goed om te horen AmyII.
Bedankt Dandy200!

Even een voetnoot, voor de kijkers van de cam. We verhongeren onze paarden niet, maar ook het dubbele draadje bleek geen match voor ons ontsnappingswonder dus die is net weer uit een vol weiland gevist na een uitgebreide zoekactie in het stuk weiland waar we geen licht op hebben staan. Dus omdat we niet weten hoeveel ze heeft gebunkerd hebben we haar een kleinere portie hooi gegeven voor de zekerheid.
Morgen gaat ze apart van de groep, om uit te sluiten dat mijn pestkop van een ruin de reden is dat ze blijft uitbreken. En dan staat ze op een stukje waar uitbreken moeilijker is.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:58

Staat ze nu met een pluk hooi in de mond te slapen? :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 23:01

KittyDylan schreef:
Staat ze nu met een pluk hooi in de mond te slapen? :')

:+ Dat doet ze soms wel, maar volgens mij was het nu gewoon de veeg op de staldeur die je zag.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 21:51

Afbeelding
Ons voormalig voortvluchtige monster heeft een ernstig gekrenkt ego #) .

Na haar tweede uitbraak zijn er vandaag wat extra palen de grond in gegaan om een stuk privé wei te maken voor Kirsten die ook nog eens ontsnappingsproof zou moeten zijn. Uitermate luxe, een lekker ruim stuk en nu heeft ze als enige toegang tot de verharding en het afdak. Maar het wordt niet heel erg gewaardeerd, nu wil ze toch wel graag bij de rest zijn (die gewoon aan de andere kant van het draadje lopen).
Dus nu de compromis dat ze 's avonds en 's ochtends vroeg op dit stukje staat, zodat ze hem er niet tussenuit knijpt als het toezicht houden minder makkelijk is. En gedurende de rest van de dag blijft ze gewoon in de kudde totdat ze aangeeft dat ze alleen fijner vindt.

Je blijft ermee van de straat zullen we maar zeggen.... 8)7

Dit was het kunstwerkje van gisteren waar ze de draad even omhoog had gewerkt (op de onderste kon hier geen stroom, bij het nieuwe hek wel) en er onderdoor was geglipt..
Afbeelding

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:18

Fijn zo'n merrie :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:40

O jeee haar plannetje is gedwarsboomd hahahaha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:26

Ja leuk zo'n slimme pony :') Achteraf bleek ook dat er een handvat van de poort kapot was waardoor er zo goed als geen stroom stond op het hele stuk van de blauwe prikpaaltjes. Dat is ook weer gerepareerd en vandaag blijft ze netjes weg van dat hek, dus ze zal wel een tik hebben gehad ~~}> .
Dus hopelijk geen prison pasture breaks meer.

Ze is verder haar uier juist weer aan het afbouwen, dus ze blijft me lekker pesten met valse hoop. Vannacht had ze wel een slapeloze nacht, ze zat er denk ik erg mee dat ze niet meer bij het hoge gras kon :P

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:20

Je hebt er je werk mee! :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:23

Die schijnheilige kop er ook bij _O-