Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 20:52

We genieten zo van onze kleine meid! We hebben inmiddels ook de perfect bij haar passende naam gevonden, ze heet Tara *\o/*
Het is zo'n leuk veulen, ze is zo nieuwsgierig en levendig! Je wordt echt meteen vrolijk als je naar haar kijkt. Ze is heel veel aan het spelen, Keira is ook niet te beroerd om lekker met haar mee te rennen :D Het is ook echt geweldig om ze samen te zien, Keira durf haar nu een heel klein beetje losser te laten dus dat is ook wel fijn. Ik heb Tara een aantal keer morgen aaien en vandaag liet ze onze dochters ook bij Tara in de buurt komen, die waren helemaal gelukkig dat ze haar even konden aaien <3
Natuurlijk heb ik ook weer een heleboel foto's gemaakt, dit zijn de leukste:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:54

Wat een leuke naam, past goed bij haar! Knap diertje. <3 Ga je haar houden en wat zijn je plannen ermee?

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:09

Wat een knap meisje! Nou ja, meisje... MEID!
Mooie naam ook :j

En wie vroeg het? Ze wordt zwart, dit grijze blijft niet zo ;)

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:17

Ik moet wel lachen om je verhaal dat je iets op de cam zag maar te moe was..................komt me HEEl bekend voor ;-).
Dat gillen en met het hoofd slaan is niet vreemd. Doen meer maiden-merrie's. Is meestal na een dag voorbij. Geniet lekker van mams en kind want voor je het weet zijn ze groot!

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 21:23

We hebben gelukkig de luxe dat ze kan blijven, daar ben ik echt super blij mee want ze is zo leuk! Plannen hangen natuurlijk vooral van Tara af. Ik heb een beginnende hulpverleningspraktijk met paarden en als ze oud genoeg is mag ze daar sowieso in mee doen en verder zien we wel. We genieten in ieder geval met volle teugen van haar!
Ze wordt inderdaad zwart, net als mama. Dit grijze is erg mooi maar zwart vind ik ook prachtig!

Ja gelukkig was het snel voorbij quintusgl, ik vond het wel even spannend ze reageerde zo heftig! Jij had trouwens wel mooi gelijk met je niet liggen! Ze is toen uiteindelijk om haar gebruikelijke tijd ook niet gaan liggen en als ik terug kijk is dat eigenlijk het enige duidelijke teken dat ze heeft gegeven dat er iets op handen was, goed opgemerkt zeg!

Anoniem

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:33

Prachtige MEID <3 , was er geen shire bij moeder in de buurt? Wat een maat

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 21:38

We hebben echt geen idee over de vader, ze is drachtig geïmporteerd vanuit Engeland dus de vader achterhalen is dus geen doen en hoeft voor mij ook niet. Het is vast een leuke en mooie papa geweest om zo'n mooi meiske mede mogelijk te maken :D Ik ben sowieso super blij met haar maar hoop wel dat ze niet heel groot uitgroeit :o

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:09

Ja dat gillen is ook raar. Ik schrok er ook heel erg van.
ik krijg ineens een ingeving...volgens mij ken je mijn, toen, veulen (valiente).... (hulpverlpraktijk en verhalen van anne over jou met je drachtige tinker......of ben jij dat niet??

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 22:18

Oh ja wat grappig! Ik had helemaal niet in je profiel gekeken. Maar inderdaad dat was ik dus :D

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:25

Toen ik hvp las dacht ik ineens aan het verhaal wat A vertelde dat jij een tinker had gekocht (nav iris de witte tinker) die drachtig bleek te zijn. En het kwartje viel hahaha

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:47

Gefeliciteerd!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:12

Oh wat fijn dat het allemaal goed af is gelopen! :) Ik gok dat Keira zich gewoon nog niet lekker voelde vanwege de nageboorte en dat het daarom allemaal wat onwennig was, het is waarschijnlijk haar eerste natuurlijk. Arme meid. Maar het is goed gekomen :)

Enneh, als Keira de mannen voor het kiezen had koos ze natuurlijk alleen de knapste <3

Maar ze heeft de bevalling wel helemaal zelf gedaan uiteindelijk? Goed van d'r :j

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 22:11

Ze heeft de bevalling inderdaad helemaal zelf gedaan Magrathea, ik had al steeds het gevoel dat ze heel stiekem zou gaan bevallen en dat was inderdaad ook zo. Ze heeft eigenlijk geen duidelijke voortekenen gegeven (behalve het niet meer liggen dus) en we hadden het nog helemaal niet verwacht :o Ik denk ook dat ze echt last heeft gehad van de nageboorte want toen die er af was ging het meteen een stuk beter.
Ze heeft zeker een knappe man uitgezocht, Tara is echt heel erg goed gelukt <3 Ze heeft ook zo'n ontzettend leuk karakter, een heerlijk pittig meisje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:14

Ze lijkt een heel chique hoofdje te hebben, niet dan? Kan je eens echt foto van de zijkant maken?

Lekker ding is het, heerlijk van genieten hoor!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:16

Prachtig is ze.
Die bles is heel mooi.

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 22:27

Ze heeft inderdaad een prachtige chique hoofdje! Keira heeft ook een mooi hoofd maar dat van Tara lijkt nog wat chiquer te zijn. Ik zal morgen even proberen om een mooie foto vanaf de zijkant te maken. Genieten doen we met volle teugen, het is zo leuk en mooi om mee te maken!
Ik ben ook helemaal fan van haar bles blokje, ik vind het prachtig!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:37

heerlijk hoor, je schrijft zo enthausiast dat ik hier achter mijn laptop helemaal mee kan genieten!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:47

Dat moet echt een heeuuuule mooie hengst zijn geweest. Al had ik niet verwacht dat er nou echt een minkukeltje uit Keira zou komen :+
Helaas hier nog geen veulentje... Buik is wel heel dik maar die uiers lijken net vacuum gezogen boterhammenzakjes :') Donderdag 30 april is ze uitgerekend, tegelijkertijd ook mijn verjaardag, dus het zou grappig zijn als het dan gebeurt.
Lekker genieten van het jonge beessie want voor je het weet is ze al weer een jaar O:)

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 21:33

Leuk dat je mee kunt genieten smileydees! Ik ben ook echt super enthousiast, het is ook zo leuk!
We hebben inderdaad echt mazzel gehad met onze verrassing guusje_h! Het is natuurlijk altijd afwachten wat voor veulen je krijgt in zo'n situatie. Maar ze heeft gelukkig ook een hoop goede genen van mama mee gekregen *\o/*
Zou super zijn als het veulen op je verjaardag komt, dat is ook al bijna zo ver! En genieten doen we zeker, met volle teugen!
Vandaag hebben we de ruimte anders in gedeeld, we hadden eerst het plan om op vrij korte termijn Keira en Tara weer bij de anders pony's te zetten maar dat zit er voorlopig nog niet in met pitbull mama :') Omdat Tara wel heel graag wilde rennen had ze wel meer ruimte nodig dus dat hebben we vandaag geregeld. En daar was ze erg blij mee:



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Op een aantal van deze foto's is de zijkant van haar hoofdje ook goed te zien Leonoor.

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:43

Wat heerlijk om ze zo te zien.

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:35

Foto 3 :~ <3

DiscoDipp

Berichten: 2887
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:25

Zo die kan nu al de piaffe :')

Vind haar een mega stoer veulen! Geniet maar van want ze groeien zo snel!

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:44

Wat een prachtig meisje <3

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:05

wauuw wat een verhaal en wat een popje is het <3

Niika

Berichten: 62
Geregistreerd: 22-03-15

Re: Onze verrassing; onverwacht hoog drachtige Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:35

wauw, het zal je gebeuren, onverwacht een drachtige merrie. maar wat een superschattig veulentje heb je nu zeg! gefeliciteerd, ze is echt heel leuk!