Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 11:38

Ik denk dan aan mijn oma die tot in de 90 aan yoga deed en de fitste was van haar klas.
Inmiddels is ze 102 en blijft het bij rek en strek oefeningen en een dagelijkse wandeling. Over fit gesproken. :Y)

Kijk, dit kan ik knippen en plakken: :D
In eerste instantie denk ik Limburg, niet verder noordelijk dan lijn Maaseik en niet verder westelijk dan Sint Truiden, behalve voor echt een hele fijne locatie. Liever (ik spreek wel Frans maar wederhelft niet dus mag wel) binnen Vlaanderen, al vind ik in de Voerstreek ook mooi - maar dat vinden wel meer mensen. Ver daarbuiten zou echt aan de locatie liggen.

Ik heb als enige vaste eisen vlakbij wandelgebied (mogen veldwegen zijn, liefst binnen 5 minuten wandelafstand) en niet ingesloten door meerdere snelwegen of onder een hoogspanningsmast. Hoeft voor mij dus niet eens een geheel open bebouwing of vrijstaand te zijn. Als ik maar een (kleine) weide erbij heb voor de paarden. Een grotere kan ik later bijkopen.
Verschilt inderdaad erg qua prijzen, maar algemeen is NL duurder. Of je moet bijvoorbeeld in de kop van Groningen willen wonen. :j
Maar ik pin me op dit moment nog nergens op vast. Ik kijk af en toe op zimmo. Om een idee te krijgen van de prijzen. :j
Geen idee of we dit jaar of volgend jaar nog kunnen verhuizen. De wens is er, maar mijn revalidatie werkt nog niet zo mee en dan kun je ineens heel weinig huis kopen. :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 11:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:29

Ik zit veel westelijker, tussen Brussel en Gent in, op de grens met Vlaams Brabant. Ik kan alle vakjes afvinken van wat je opnoemt 8-) behalve budget want dat weet ik niet.
Maar voor pakweg €600.000 heb je hier wel een woning met wat grond aan, afhankelijk van de mate van afwerking ook wel. Ga je naar de Vlaamse Ardennen, dat gebied is tweetalig, dan heb je voor dat bedrag vaak een fijn huis met een mooie op grond en nog meer groen om je heen.

Waar ik nu zit is wel echt "paardengebied". Er zijn ruiterpaden, wandelpaden en je komt haast standaard in het weekend ruiters en menners tegen. De weilanden zijn ook voorzien van modelletjes van onze geliefde viervoeters en qua stalling is het wat geven en nemen.

Qua woningen heb je paardenfluisteraar.be, horse Immo van De Ras (zijn wel aan de prijs...), op immoweb.be kan ook wel dingen vinden en zoeken en notarimmo (niet zo handige site jammer genoeg) kom je ook vastgoed tegen wat bijvoorbeeld alleen bij notarissen verkocht wordt. Soms staan die ook op zimmo en immoweb, soms niet.

Nog een fijne regio is Scheldewindeke, Oosterzele en dan richting Zottegem.

Mijn kerels stonden vandaag lekker onder de grote notenboom te soezen, helaas wel de eerste daas al kunnen platmeppen #)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:31

Varekaj schreef:
Ik zit veel westelijker, tussen Brussel en Gent in, op de grens met Vlaams Brabant. Ik kan alle vakjes afvinken van wat je opnoemt 8-) behalve budget want dat weet ik niet.
Maar voor pakweg €600.000 heb je hier wel een woning met wat grond aan, afhankelijk van de mate van afwerking ook wel. Ga je naar de Vlaamse Ardennen, dat gebied is tweetalig, dan heb je voor dat bedrag vaak een fijn huis met een mooie op grond en nog meer groen om je heen.

Waar ik nu zit is wel echt "paardengebied". Er zijn ruiterpaden, wandelpaden en je komt haast standaard in het weekend ruiters en menners tegen. De weilanden zijn ook voorzien van modelletjes van onze geliefde viervoeters en qua stalling is het wat geven en nemen.

Qua woningen heb je paardenfluisteraar.be, horse Immo van De Ras (zijn wel aan de prijs...), op immoweb.be kan ook wel dingen vinden en zoeken en notarimmo (niet zo handige site jammer genoeg) kom je ook vastgoed tegen wat bijvoorbeeld alleen bij notarissen verkocht wordt. Soms staan die ook op zimmo en immoweb, soms niet.

Mijn kerels stonden vandaag lekker onder de grote notenboom te soezen, helaas wel de eerste daas al kunnen platmeppen #)

Even onder mijn meeleessteen vandaan…
Ik woon in de Vlaamse Ardennen, een echte paarden streek en voor rond de 500 000 euro vindt je hier wel huizen met grond aan die evt wel nog wat renovatie nodig hebben, maar er is wel nog vrij veel te vinden. Weet niet waarom je denkt dat het hier tweetalig is maar iedereen spreekt hier gewoon Nederlands, de grens met Wallonië is wel niet zo ver. Ik woon in de streek rond Zottegem-Brakel-Geraadsbergen en hier is wel veel te vinden idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:48

Ik werk regelmatig in Geraardsbergen en hoor/spreek toch regelmatig Frans. Was ook een vereiste voor de job. Op zich is het nog Vlaanderen maar je zit idd al wat dichter bij de taalgrens en dan kan je dat al weleens nodig hebben. TS kan Frans maar haar man niet, vandaar de opmerking dat je beide kan tegenkomen.

Al kom ik op mijn werk in Aalst (ik werk op 3 locaties) ook regelmatig Frans tegen en hoor je in ons pure Vlaamse dorp ook vaak meer andere talen dan Nederlands :')

Set_Elkol

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:58

Ze is prachtig en haar naam ook!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:53

Mocht je niet vastzitten aan Nl denk dan eens out off the box. Zuid Frankrijk waar wij zitten heeft soberder gras, en voor 250.000 euries heb jij een royaal vrijstaand huis/ boerderij/stallen en met land. ♥

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:12

Belgisch Limburg is zoiso een van de goedkoopste regio's van het land (walonie niet meegerekend) en ook veel minder bebouwd Dan bv vlaams brabant of antwerpen, dus fijner om te rijden.

Als ik ooit budget Zou hebben om te kopen, is dat de provintie waar ik zelf Zou kijken.

Maar varekaj wil gewoon dat je in Belgie komt wonen zodat ze op teke bezoek kan }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:22

Sssssshhht :P maar bokker Retjet zit hier ook in de buurt. Iets met een stalling specifiek voor Tekes ofzo zou een doelstelling kunnen zijn :D Ik ben iemand al aan het stalken met de foto van dit wonderbaarlijke veulen. Zijn eerste reactie "alsof jij zo graag voor elke wedstrijd je paard gaat soppen om die proper te houden".

Hij kent me te goed -O- maar het is wel een aandachtspunt ja

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:34

Varekaj schreef:
Sssssshhht :P maar bokker Retjet zit hier ook in de buurt. Iets met een stalling specifiek voor Tekes ofzo zou een doelstelling kunnen zijn :D Ik ben iemand al aan het stalken met de foto van dit wonderbaarlijke veulen. Zijn eerste reactie "alsof jij zo graag voor elke wedstrijd je paard gaat soppen om die proper te houden".

Ik zou het zeker niet erg vinden om enkele knappe Tekens in de buurt te hebben. :D
Deze omgeving staat de laatste tijd veel te koop waar je paarden zou kunnen houden. O:)

Het is dat ik zelf maar 3 stallen heb (eigenlijk 4, maar die ene staat alleen en dient momenteel enkel als schuilstal).

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:22

Varekaj schreef:

O maar dat is geen probleem. De vacht is korterter en gladder en daardoor blijft vuil niet kleven. Ik heb zomer en winter uitsluitend een zachte borstel nodig. ;) (Je moet wel wat sneller met dekentjes in de weer helaas.)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:48

hoefijzer schreef:
Varekaj schreef:

O maar dat is geen probleem. De vacht is korterter en gladder en daardoor blijft vuil niet kleven. Ik heb zomer en winter uitsluitend een zachte borstel nodig. ;) (Je moet wel wat sneller met dekentjes in de weer helaas.)

Dan heb ik perfecte paard als voorbereiding _O- verleden voor manege waar ik dr van heb gekocht is onbekend, maar hier ook jaarrond zachte borstel genoeg, alleen met verharen rubberen ros, staat nu ook nog onder 0 grams regendeken, en hou dr verder qua voer als een shetlander, alleen door dr leeftijd 2 maanden 1 droge schep priores per dag bijgevoerd :roll:
Ook echt wel MIJN paard overigens, met stoute grapjes heb ik aan half woord genoeg en bij anderen gaat ze door, vind ze iets spannend blijft ze bij mij relaxed en bij anderen gaat ze drammen, ik hou daar wel van, je moet echt even het wederzijdse respect verdienen bij dr, en dat is soms best moeilijk >;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:31

Ik ben helemaal ok met het idee dat Jorieke en co naar België verhuizen hoor. O:)
Ik zou je alleen niet aanraden om iets te zoeken regio Leuven, veel te duur hier. :(

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:54

hoefijzer schreef:
Varekaj schreef:

Hangt ook weer van paard tot paard af. Mijn appaloosa heeft dezelfde sport vacht, maar hoeft geen dekens in de winter. Maar die staat ook wel 24/7 buiten

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:31

Berryz schreef:
hoefijzer schreef:

O maar dat is geen probleem. De vacht is korter en gladder en daardoor blijft vuil niet kleven. Ik heb zomer en winter uitsluitend een zachte borstel nodig. ;) (Je moet wel wat sneller met dekentjes in de weer helaas.)

Hangt ook weer van paard tot paard af. Mijn appaloosa heeft dezelfde sport vacht, maar hoeft geen dekens in de winter. Maar die staat ook wel 24/7 buiten

Het is niet noodzakelijkerwijs kou waar Teke's last van hebben, meer een gebrek aan waterdichtheid. (Al hoewel die van mij het ook gewoon snel koud heeft. :brr: )

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 13:13

Ik voel me weer even wat minder dus het lukt even niet te reageren. Had ook weer consult met chirurg en viel allemaal wat tegen.
Wel fijn dat jullie zo meedenken.
Ben allang blij als ik de paarden langs kan momenteel. :(

Dus later weer reactie van mij. :o

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:41

Veel sterkte :knuffel:

Voel je nooit verplicht om te reageren. We blijven fan van jouw paarden, elke post is weer een kadootje en daar zijn we zuinig op <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:03

Bootsiebob schreef:

Voel je nooit verplicht om te reageren. We blijven fan van jouw paarden, elke post is weer een kadootje en daar zijn we zuinig op <3

Mee eens. Wel veel sterkte want vind dat toch wel heel erg sneu al die gezondheids problemen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 19:16

pien_2010 schreef:
Bootsiebob schreef:

Mee eens. Wel veel sterkte want vind dat toch wel heel erg sneu al die gezondheids problemen.

Lief van jullie <3
Ik baal wel dat het even niet zo mee zit. :7 Misschien is elke dag heel even naar stal toch nog te hoog gegrepen.

Ik wil desondanks een moment van vandaag delen.
Ik kwam op stal en werd dit keer door 3 hinnikende paarden begroet. Baby hinnik <3

Ze komt inmiddels zelf gelijk bij me.
Mijn kleintje vindt ze ook wel leuk geloof ik.
Anderen vindt ze nog erg spannend. Kriebels van mij zijn :+:

Wilde het toch delen. Nu eerst weer rusten en dan komende dagen rustig bijlezen enz. :j

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:48

Ik hoop voor jou dat het veulen je kind niet kiest als 'haar mens' ;) _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:08

Wat schattig, 3x hinik waaronder baby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:19

Berryz schreef:

Dit zat ik ook net te bedenken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:26

Is al te laat _O- wanneer ze net zo mooi en groot als IKON gaat worden krijg je misschien wel spijt van de verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:21

Zolang die bij het perfecte baasje terecht komt die het ras ook in de verf zet (en daarmee ook de unieke bloedlijnen) zal dat de pijn wel verwachten gok ik.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 12:19

Varekaj schreef:

Dank voor de tips!
Dazen. -O-

Pensionstalling zal ik niet voor kiezen als we naar het buitenland gaan. Vind dat hier al een ding. :o

Noukie123 schreef:
Even onder mijn meeleessteen vandaan…
Ik woon in de Vlaamse Ardennen, een echte paarden streek en voor rond de 500 000 euro vindt je hier wel huizen met grond aan die evt wel nog wat renovatie nodig hebben, maar er is wel nog vrij veel te vinden. Weet niet waarom je denkt dat het hier tweetalig is maar iedereen spreekt hier gewoon Nederlands, de grens met Wallonië is wel niet zo ver. Ik woon in de streek rond Zottegem-Brakel-Geraadsbergen en hier is wel veel te vinden idd.

Mooie regio zeg!
Dat deel van België nog niet eerder geweest. Ga ik eens op mijn lijst zetten om te bezoeken. :j

Budget is momenteel dus wel echt een probleem. Omdat ik momenteel in de ziektewet zit (ik kan door ziekte niet werken) kun je ineens echt nog maar de helft lenen want voor de bank ben je een risico. Vandaar dat ik zeg bouwval gezocht. We zitten momenteel eerder te zoeken in 50-70% van 5-6 ton. := Een vervelende bijkomstigheid van ziek zijn. Wat zo al -O- is.

Set_Elkol schreef:
Ze is prachtig en haar naam ook!

:*

pien_2010 schreef:
Mocht je niet vastzitten aan Nl denk dan eens out off the box. Zuid Frankrijk waar wij zitten heeft soberder gras, en voor 250.000 euries heb jij een royaal vrijstaand huis/ boerderij/stallen en met land. ♥

Dat is wel echt geen geld! Al hebben we niet genoeg overwaarde om dat zonder hypotheek te kunnen dus dan zit je daar weer mee. :o?

Berryz schreef:
Belgisch Limburg is zoiso een van de goedkoopste regio's van het land (walonie niet meegerekend) en ook veel minder bebouwd Dan bv vlaams brabant of antwerpen, dus fijner om te rijden.

Als ik ooit budget Zou hebben om te kopen, is dat de provintie waar ik zelf Zou kijken.

Maar varekaj wil gewoon dat je in Belgie komt wonen zodat ze op teke bezoek kan }>

:j Vind de hoeveelheid wandel en fietspaden ook wel fijn.

Varekaj schreef:

:+
Maar zoals al genoemd:
Tekes zijn inderdaad de uitzondering op de regel van “lichte paarden zijn vreselijk om schoon te houden.” :j Vies worden ze wel, maar schoon worden ze ook heel makkelijk.
De mijne zijn metallic. De vacht is daardoor zachter (als satijn) en vuil veeg je er daardoor veel makkelijker af. Even laten opdrogen, borstelen en klaar. Ze worden ook weer vanzelf schoon als je zelfs voor een borstel geen tijd hebt.

Maddy_Paola schreef:
Dan heb ik perfecte paard als voorbereiding _O- verleden voor manege waar ik dr van heb gekocht is onbekend, maar hier ook jaarrond zachte borstel genoeg, alleen met verharen rubberen ros, staat nu ook nog onder 0 grams regendeken, en hou dr verder qua voer als een shetlander, alleen door dr leeftijd 2 maanden 1 droge schep priores per dag bijgevoerd :roll:
Ook echt wel MIJN paard overigens, met stoute grapjes heb ik aan half woord genoeg en bij anderen gaat ze door, vind ze iets spannend blijft ze bij mij relaxed en bij anderen gaat ze drammen, ik hou daar wel van, je moet echt even het wederzijdse respect verdienen bij dr, en dat is soms best moeilijk >;)

Wie weet zit er stiekem wat Teke achter. :D :D :D

jokari schreef:
Ik ben helemaal ok met het idee dat Jorieke en co naar België verhuizen hoor. O:)
Ik zou je alleen niet aanraden om iets te zoeken regio Leuven, veel te duur hier. :(

:Y) <3
Als je een bouwval weet :+

hoefijzer schreef:
Het is niet noodzakelijkerwijs kou waar Teke's last van hebben, meer een gebrek aan waterdichtheid. (Al hoewel die van mij het ook gewoon snel koud heeft. :brr: )

Ah! Je hebt inmiddels je eigen Teke gevonden! Wat leuk! Do tell :D

Berryz schreef:

:7

pien_2010 schreef:
Wat schattig, 3x hinik waaronder baby.

Lief hè <3

Varekaj schreef:
Berryz schreef:

Dit zat ik ook net te bedenken.

:7 :7

bigone schreef:
Is al te laat _O- wanneer ze net zo mooi en groot als IKON gaat worden krijg je misschien wel spijt van de verkoop.

:7 :7 :7

Varekaj schreef:
Zolang die bij het perfecte baasje terecht komt die het ras ook in de verf zet (en daarmee ook de unieke bloedlijnen) zal dat de pijn wel verwachten gok ik.

Dit. :j
Ik had graag nog een merrie aangehouden om met een ander takje de lijn van Muzanna voort te zetten, maar dat kan op dit moment gewoon niet. Dus hoop dat ze me later nog eens een mooie merrie geeft.
En dan hoop ik voor Muniya een fijn en ook voor haar bijpassend mens te vinden die haar waarde als vriendin en paard én voor de fokkerij inziet.

Straks nieuwe foto’s in het veulentopic, eerst hier een klein verhaaltje.
Ik heb weleens genoemd dat Tekes hun mens verkiezen boven eten en boven de kudde. Dat zit er blijkbaar vanaf het begin al in:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het andere veulen deed enorm zijn best en ik sprak haar ook toe dat ze van mij best spelen mocht. En Muzanna is natuurlijk ook best intimiderend. :=
Het schattige gemurmel en gehinnik naar mij moet je er ook even bij bedenken. <3
Daarna stond ze te dichtbij voor foto’s. :D <3