Champagne QH Jaycee X Grullo Paint: champiepaint in de maak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 23:49

Eloya schreef:
Ik zag een filmpje op Instagram van het ventje met pleegmama vicky.. zag er gemoedelijk uit.

Maar wat een heftige gebeurtenissen. Sterkte ermee en veel succes met manneke en pleegmams

Waar zag je dit filmpje? Ik kan het niet vinden op Instagram. :o

Neon

Re: Champagne QH Jaycee X Grullo Paint: champiepaint in de maak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:57

Goed gehandeld met een weloverwogen beslissing :) ik snap dat de andere bokkers de optie aangedragen hebben, dit voor de mensen die dit nog niet wisten (voor mij was het nieuw)

In dit geval lijkt het mij dat je echt de beste optie voor het veulen gekozen hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:00

AstridJ schreef:
Eloya schreef:
Ik zag een filmpje op Instagram van het ventje met pleegmama vicky.. zag er gemoedelijk uit.

Maar wat een heftige gebeurtenissen. Sterkte ermee en veel succes met manneke en pleegmams

Waar zag je dit filmpje? Ik kan het niet vinden op Instagram. :o

Even voor mijn beurt gespeurd
https://www.instagram.com/p/B_vA5f9HJfm ... 4dnho3rqu1

<3 die merrie helemaal gek op hem

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 00:12

Dank je Rebecca!

Het is ook goed dat het aangedragen is en misschien dat het andere merries met veulens inderdaad kan helpen. Ik durfde het in ieder geval niet aan en vond het een te groot risico.

Het filmpje van de eerste ontmoeting met pleegmerrie Vicky.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:15

Wat fijn dat het koppelen zo goed is gegaan! Komen ze nu bij jou op stal of blijven ze daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:22

Lieve Astrid, ik vind echt dat je super gehandeld hebt. Veel aan je gedacht afgelopen dagen en respect voor de keuzes die je maakt, kan er alleen maar helemaal achter staan <3

Ik ben zo ongelofelijk blij dat het in ieder geval met de pleegmama zo goed gaat! En met Jaycee gaat het ook helemaal goed komen :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:30

Wat een ongelofelijk lieve pleegmerrie, zeg! <3

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 01:08

Dank je Olina :* En ook de rest voor de lieve woorden.

De pleegmerrie komt zaterdag met het veulen naar mij. Jaycee kan dan alleen niet hier blijven omdat ik te weinig ruimte heb om ze ver genoeg uit elkaar te houden. Jaycee gaat daarom een tijdje bij Olina en Sadira op stal logeren.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 01:37

We zullen goed op haar passen, bedankt voor je vertrouwen, Astrid <3

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 01:49

Denk dat je heel goed hebt gehandeld en wat een fijn filmpje van het kleine mannetje met zijn pleegmoeder. Zo fijn dat hij nu toch die liefdevolle ervaring op mag doen.
Hoe is het nu met Jaycee?
Laatst bijgewerkt door Binck8 op 05-05-20 02:25, in het totaal 1 keer bewerkt

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 02:22

Met Jaycee gaat het redelijk. Ze heeft wel lichte verhoging wat ik in de gaten moet houden en ze eet en drinkt goed maar is wel wat down. Dat is niet gek natuurlijk na wat ze meegemaakt heeft.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 02:27

AstridJ schreef:
Met Jaycee gaat het redelijk. Ze heeft wel lichte verhoging wat ik in de gaten moet houden en ze eet en drinkt goed maar is wel wat down. Dat is niet gek natuurlijk na wat ze meegemaakt heeft.

Nee zeker niet, het zal op haar ook veel impact hebben. Konden ze soms maar even praten...
Komt wel goed, maar zal echt ook even tijd nodig hebben.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 06:20

Zat nog even te denken of het veulen wel goed zou zijn als de moeder zo reageert.
Fijn dat het bij de pleegmerrie goed gaat.
Mooi filmpje <3

Wat fijn dat ze samen bij je thuis komen en Jaycee een mooi logeeradres krijgt.
Hoop dat je dan even tot rust kan komen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 06:38

Astrid je hebt het beste gedaan voor je veulentje maar ook voor Jaycee !
Op de een of andere manier had zij ook veel stress om haar veulentje lijkt wel. En de reden kan zoveel zijn zijn waarom ze het deed. Feit is dat je veulen nu een kans heeft om op te groeien tot een mooi en stabiel , zelfverzekerd veulen.

Het zal ook voor Jaycee heftig zijn geweest de gebeurtenissen.

Top hoe jullie het allemaal hebben weten op te lossen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:28

Och wat een hartverwarmend filmpje zo met de pleegmerrie <3 Zo fijn dat dit een mogelijkheid is!

Echt super dat je er zo bovenop hebt gezeten en zo een goede keus hebt kunnen maken voor je prachtige veulen én je merrie. Goed gehandeld!

Hopelijk kan je nu zelf ook weer een beetje tot rust komen :(:)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:39

Wat een goede beslissing voor de kleine man zeg. Ik hoop dat je er over een tijdje toch nog echt van kan genieten, ook al was het zo anders dan wat je gehoopt had.
En Yaycee komt er inderdaad wel bovenop :) Misschien ook niet zo erg als zij even op een andere plek is.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 07:41

Wat een lieve pleeg merrie.
Top gehandeld Astrid. Komt helemaal goed.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:23

Diep respect! Wat heb jij goed gehandeld!!!

Dit is denk ik wel 1 van de dingen die elke fokker angst inboezemt, je altijd lieve merrie die ineens zo uit de hoek komt... wat moet jij n schrik gehad hebben zeg!

Maar wat fijn dat je knappe mannetje nu n lieve pleegmama gevonden heeft in Vicky! Blijf dat knap vinden en Merel doet topwerk <3

Kreeg serieus n brok in m'n keel van je filmpje, wat n mooi gezicht hoe snel Vicky hem accepteert en hoe trots ze staat te kijken.

Hopelijk knapt Jaycee ook snel op want voor haar kan het ook niet makkelijk/fijn zijn...

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:30

Wat heb je het goed gedaan en wat zal je moe zijn van alles...

Vertederend hoe blij Vicky is met haar kind. Ze zal hem vast veel liefde geven. Heeft het ventje al een naam inmiddels?

Fijn dat Jaycee ook goed opgevangen wordt. Zij kan er ook niets aan doen.

Hopelijk vind je snel je rust weer en kunnen we gaan kijken naar mooie foto's van de knappe kerel.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:47

Jeetje, ik ben een stille meelezer maar wil hierbij toch mijn diepe respect uiten naar jou. _/-\o_
Wat een prachtig veulen. En wat een hel moet jij wel niet door gaan!
Jouw lieve zelf gefokte perfecte merrie, waar jij nu een ander beeld van heb gezien :(:) .
Het lijkt wel alsof Jaycee droomde en wakker is geschut door die knal ofzo...
Ik kan het me werkelijk niet voorstellen hoe dit ook voor jou moet zijn.
En wat een goede keuze dat je het veulentje een geweldige moeder gunt!
Hoe gaat het met Jaycee? Doet ze wel "normaal" naar jou toe?
En heeft t kleine ventje al een naam? Al kan ik me voorstellen dat dat nou niet 1 van je prioriteiten was..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:54

Wat fijn om dat filmpje te zien. Top moeder die Vicky. En wat moet er voor jou dan ook een opluchting zijn. Met hem komt het goed.

Als Vicky en veulen (heeft hij al een naam?) bij jou komen moet Jaycee sowieso niet weg? Of zou ze naar een paar dagen het veulen niet meer herkennen als het van haar? Puur interesse omdat ik het niet weet.

gichke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:39

Zoals iedereen hier al zei... echt super veel respect naar jou toe dat je er zo snel op gereageerd hebt!

Het is inderdaad raar dat ze pas zo reageerde na die knal, jammer genoeg gaan we waarschijnlijk nooit weten waarom ze dan plots zo op het veulen reageerde :( .

Het belangrijkste is dat de kleine man nu een goede mama heeft en veilig is en dat vooral omdat je zo snel gehandeld hebt!

Ik vind het wel erg voor je dat je de laatste jaren zoveel stress gehad hebt door het fokken Y;( , hopelijk word je volgende veulentje (als je nog gaat fokken) zonder problemen op de wereld gezet!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:54

Wauw, ik wil je ook even zeggen dat ik het ontzettend rot voor je vind, maar ook heel erg knap van je. Je hebt dit zo doortastend gedaan met zoveel liefde voor je dieren. <3 heel veel respect.

Ik hoop dat Jaycee weer haar rustige lieve zelf wordt, en dat Veulen een fijne tijd zal hebben met zijn pleegmoeder. En dat jij, ondanks de rare situatie, ook de tijd krijgt om te genieten van Veulen.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:08

Ik sluit me helemaal aan bij Gichke en Ryder!
Fijn dat het veulen met z'n pleegmoeder bij je thuis komt, hopelijk kun je er (over een poosje) van genieten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:08

Poeh zo uitgekeken naar dit moment en dan loopt het zo af. Hele goede beslissing, hoe moeilijk ook. Heb wel even een traantje gelaten bij het filmpje. Wat kan de natuur toch hard en zacht tegelijk zijn. Hij is prachtig.