Gefeliciteerd! Ben benieuwd wat ze voor knappe veulens gaan geven volgend jaar.
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 21:25
Vorige week zijn beide arabische dames weer even gescand, bij Silken nog voor een kloppend hartje en Ravennah maar gelijk meegescand. Beide drachten verlopen tot nu toe goed .
Mellow en Lola waren al een tijd geleden voor de tweede keer gescand en daar verliep ook alles goed. Emmy had bij de eerste scan al een groot vruchtje met kloppend hartje. Dus het scannen is nu klaar, nu hopen dat alles goed blijft gaan en dan volgend jaar 5 veulentjes!!!
Ik heb een nieuw topic van Nadim gemaakt, hij is echt zo gaaf en zo leuk van karakter, echt mijn lieflingsveulen van dit jaar ook als ik dat mag zeggen, krijg ineens weer kriebels om misschien ooit weer te gaan rijden : [KS-ITP] Arabisch hengstveulentje, nu 2 maanden oud.
Springveer is nu 4 maanden en recent geschoren voor de keuring (waar hij een 1ste premie haalde ), beetje het nadeel van crème kleurtjes is de kleur na het scheren, dus zijn mooie witte schabrak en mooie palomino kleurtje beide foetsie en een bijna witte pony nu . Gelukkig maar tijdelijk, volgend jaar zomer is hij vast weer helemaal mooi op kleur , hij begint ook donkerder te worden trouwens, dat zie je al bij zijn benen, dus ben benieuwd of hij ook sooty is net als zijn volle zus Emma.
(foto van Yfke Heevel)
Thuis in de wei stoer doen tegen zijn halfzus (halfzus is trouwens een jaarling van Pjotr uit een volle shetlander merrie)
Nilou heeft ook goed haar best gedaan op de keuring als jonkie van nog geen 2 maanden, en ze is nu niet meer van mij maar van een goede vriendin die al vanaf het begin gek op haar was en haar heel graag wilde hebben, en omdat ik echt niet alles kan aanhouden en wel meer moet gaan verkopen ben ik enorm blij dat ze zo'n geweldig huisje krijgt
Ik heb nu ook een facebook pagina van onze stal, Stal de Wilde, als meelezers/ volgers het leuk vinden kunnen ze zich daar aanmelden , veel tijd voor bokt heb ik niet en zo'n pagina is net wat makkelijker regelmatig bij te houden.
Gefeliciteerd met je 5 drachtige merries! Ben benieuwd naar je veulentjes! Stiekem toch wel het meeste naar die van Lola.. zei is toch wel een beetje me favo
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 22:31
Ja nou ik kijk eigenlijk ook wel het meeste uit naar die van Lola hoor hihi, de kinderen verheugen zich er zo op en zo'n piepklein frummeltje zal het worden , ik hoop dat het lukt de kinderen erbij te laten zijn, dus met tekenen en lage melktesten mogen ze op de boerderij bij opa en oma slapen (daar staat Lola) en ik regel met school dat ze gauw mogen komen als het spannend wordt.
Ik heb ook een verzoek tot lid worden op facebook gedaan Nadim is mijn favoriet!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-16 22:49
Jaaaa heb de verzoeken ontvangen, toch meer mensen die meelezen en willen volgen als gedacht hihi, helemaal leuk!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-16 23:04
F_inley schreef:
Springveer blijft mijn favoriet die jaar gefeliciteerd met 5 drachtige merries! Mogen we die hier volgend jaar weer volgen? Ga je sowieso volgen op fb
Misschien dat ik toch wel een volgtopic aanmaak, maar ik weet niet of ik zoveel tijd heb die goed bij te houden vandaar dat ik eerst dacht beter van niet dan... Ze gaan hier trouwens niet allemaal bevallen, 3 van de 5 bijven hier, Mellow en Emmy mogen volgend jaar bij een vriendin van mij blijven om het veulentje te krijgen , dit hadden we gelukkig vantevoren afgesproken want vijf keer waken en vijf merrie's met veulens dat ga ik echt niet in mijn eentje trekken . Dit jaar en volgend jaar zijn ook de enige jaren dat er zoveel veulens van ons geboren zullen worden. Ik wil wel kleinschalig fokken eigenlijk dus komende jaren zullen er maar 1 of 2 gedekt worden of zelfs eens geen, gelukkig komen er ook altijd genoeg veulentjes van mijn hengsten bij anderen en dat is ook erg leuk .
Jammer dat Springveer niet in de veulenverkiezing meedoet Maar ja, je mag er maar eentje opgeven en Nadim is natuurlijk helemaal een toppertje! En toch was mijn stem naar Springveer gegaan
Springveer had vast veel stemmen gekregen, maar ik doe niet perse mee om zoveel mogelijk stemmen te krijgen maar gewoon omdat ik het leuk vind mijn veulentjes te tonen, Nadim is zelf mijn lieflings veulen (als ik dat mag zeggen) daarom voor hem gekozen ondanks dat ik een vermoeden had dat springveer beter zou scoren kwa stemmen, en omdat ik bij de hengsten al een arabiertje gekozen had heb ik bij de merrie's gekozen voor een ponytje, Nilou, zo is het eerlijk verdeeld en niet alleen de ponyveulens of arabieren veulens hihi, Nilou krijgt volgens mij bijna geen stemmen maar dat maakt mij niet uit, mijn veulentjes staan wel mooi ertussen , van Nilou heb ik ook bijna geen foto's getoond en geen foto topics, arabieren merrieveulentje Naiya ook niet kwam ik achter, de hengsten showen gewoon altijd en trekken alle aandacht naar hun als ik met de camera ben hihi
Ik moet jullie wel teleurstellen dat Springveer nu op moment niet moeders mooiste is , hij is nu bijna 6 maanden, heel wollig en slungelig maar ook echt enorm gegroeid en scheelt niet veel met zijn moeder die 1,18 is. Hij is ook nog niet afgespeend, moeders trekt dat prima met hem! Ik wilde eigenlijk wachten tot Nadim ook afgespeend kan, die is nu bijna 4 maanden en ik moet de moeder echt flink voeren maar ze red het nog aardig dus wil nog wachten daarmee als het even kan...
Het weide seizoen is helaas zo goed als afgelopen nu, Springveer en Nilou staan nog wel op de weide bij een vriendin (Nilou is trouwens verkocht aan die vriendin) maar de arabieren staan al in de paddocks, nog wat leuke speelfototjes van afgelopen week
Nadim met 3,5 maanden naast zijn moeder, grote kerel
Naiya is ook heel hard aan het groeien en scheelt niet veel meer met Nadim, het zijn grote veulens beide, heel anders van type maar beide vind ik ze erg mooi
Eerst was Naiya wat bang voor Nadim
Maar tot grote schrik van Nadim (zie zijn hoofd hihi) begon Naiya ineens terug te imponeren