Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik wilde me dus eigenlijk om draaien omdat het toch nog niet echt spannend was maar besloot toch maar even te kijken. Toen zag ik iets wits bij haar staart en ze was erg onrustig, dus ik blijven kijken maar ik kwam er niet uit wat het nu was (sliep nog half). Mijn man wakker gemaakt om mee te kijken maar die vond het niet zo interessant 'zal wel een strootje zijn'
Ik vond het toch vreemd, vooral omdat ze zo raar en druk deed, dus ik ging de camera draaien (camera in de stal is beweegbaar zodat we helemaal geen dode hoek hebben) en ineens zag ik iets. Duurde even totdat het door drong wat ik zag maar ineens drong het door dat ik naar het veulen aan het kijken was
Toen was ik wel ineens klaarwakker! Man weer wakker gemaakt, kids uit bed geplukt en in de auto gesprongen. Mijn broertje de opdracht gegeven om de cam in de gaten te houden terwijl wij naar de paarden onderweg waren, toen we het terrein op reden appte mijn broertje dat ze net was gaan staan.
Keira vond het veulen erg spannend, elke keer als ze er aan rook of als het te dichtbij kwam ging ze gillen en zwaaide haar hoofd in de lucht. Ze bleef er wel bij in de buurt maar had duidelijk geen idee wat ze er mee aan moest. Het veulen was wel heel levendig en ondernemend en kwam meteen enthousiast op ons af. Zij wilde wel heel graag contact en hinnikte ook af en toe, Keira reageerde dan niet maar mijn haflinger ruin wel, hij maakte heel schattige brom hinnikjes
Ik kon Keira op een gegeven moment wel kalmeren. Het veulen was nog kleddernat en het was echt heeeeeel koud die nacht
dus ik heb haar helemaal afgedroogd, dat vond ze heerlijk en Keira begon toen ook wat interesse te krijgen. Heb haar ook steeds aan de doeken laten ruiken en gerust gesteld. Daarna ben ik Keira gaan kroelen en het veulen ook, toen ging zij het veulen op een gegeven moment ook kroelen en dat het ik steeds beloond. Het veulen mocht toen wel in de buurt komen maar ze hield het steeds in zicht, voor zich. Het veulen ging dus tussen de voorbenen op zoek naar melk en zat al enthousiast op Keira's schouder te sabbelen
Toen dat geen succes was kwam ze mijn borst nog even proberen
Uiteindelijk haar wel weer bij mama gekregen en geprobeerd haar de goede kant op te krijgen, lukte heel moeizaam en mama en veulen werden er beide gestresst van. Dus de boel weer gerust gesteld en ons toen even terug getrokken voor de cam in de hoop dat ze het zelf zouden redden. We hadden ze een half uur gegeven en al besloten dan de dierenarts te bellen. Toen we weg waren ging Keira eerst even liggen in de stal en kwam de nageboorte er af, toen had ze ineens ook meer aandacht voor het veulen maar het drinken lukte nog steeds niet. Wij dus de dierenarts gebeld en die zou langskomen, we hangen op en het veulen begint te drinken
meteen terug gebeld en afgesproken dat hij gewoon overdag even langs zou komen voor de check. Toen het veulen stond te drinken kwamen bij mij de tranen, ik was zo opgelucht!
Ze is heel nieuwsgierig maar Keira vind niet dat ze maar andere mensen of paarden toe mag, ik mag gelukkig wel in de buurt komen. Aan het eind van de dag kwam Keira toch nog even uitgebreid bij mij knuffelen en mocht ik het veulen aaien. Was een prachtig moment, ik stond Keira te kroelen, zij kroelde het veulen, het veulen kroelde mij en ik kroelde haar ook weer terug
Nu is het echte genieten dus begonnen, het is zo fantastisch!