Paint veulentje verwacht! Smoky Black X Dunskin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joey2010

Re: Paint veulentje verwacht! Smoky Black X Dunskin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:52

Fingers crossed.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 19:01

Het zaad was vannacht al aangekomen, en ze is vanmorgen dan al geïnsemineerd. Het eitje was goed aan het rijpen, waarschijnlijk morgen nog eens insemineren en dan zou ze haar eisprong moeten maken.. Zo spannend, blijven duimen :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 19:05

Ook mijn oudje Cheyenne is weer hengstig, er staat dit weekend ook een merrie voor Arany op het programma dus als het een beetje uitkomt laat ik haar waarschijnlijk ook nog wel insemineren van die sprong en dan zullen we wel zien :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:01

*\o/* *\o/* volgend jaar moet je dan waken voor twee tegelijk, maakt het iets minder zwaar als ze kort bij elkaar zitten :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:39

Wederom een supercombinatie! Ook die ga ik volgen! :D

gaby_kremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:49

wat een mooie combinatie :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 20:06

En misschien nog wel een leuke combinatie volgend jaar, we gaan morgen naar een merrie kijken. Die we dan van Arany zouden dekken. Gewoon bruin, maar een suuuuper papier :) hopelijk valt het een beetje mee.

Jade is vandaag nog eens geïnsemineerd, alles zag er nog altijd heel goed uit. Morgen waarschijnlijk nog een keer en dan terug naar huis! :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 16:40

Cheyenne is vandaag dan toch ook maar geïnsemineerd van Arany. We zullen zien wat het geeft..

Ze is 21, chestnut tobiano en heeft al 2 veulentjes gekregen van Arany:
Afbeelding

Vorig jaar is ze niet drachtig geraakt, maar het is echt zo'n moedertje dat ik het dit jaar nog 1 keer wil proberen voor haar. Ze was heel hengstig, baarmoeder zag er heel goed uit, mooi eitje van 3.9, dus vandaag geïnsemineerd, dinsdag waarschijnlijk nog een keer.

De andere merrie waar we gingen naar kijken viel een beetje tegen. Echt niet moeders mooiste, wel heel lief, maar echt onderkomen. Klein, heel mager, enorm lange rug, helemaal fout gekapte hoeven. Mààr echt een super papier. En wat ze nog ontbreekt op papier vult Arany dan ook nog eens heel mooi aan. Ook qua bouw verbeterd Arany echt op de juiste plaatsen. Dus een beetje dilemma hier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:51

Tja, op papier kan je niet rijden :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:56

ik zou rekening houden, is ze zo ieligig en lelijk van bouw of is het door de verzorging die ze krijgt?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 17:05

Nee het is echt van niet goed verzorgd geweest te zijn en slechte hoefsmid. Er moet minstens 100kg bij aan. Ik wil haar alleen al maar naar hier halen om te voederen :)
Haar beide ouders zijn ook tanken van paarden dus ze toch toch iets van die bouw meegekregen moeten hebben he.

En nee op een papier kan je niet rijden, maar dit is toch echt wel té goed om te laten liggen eigenlijk :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:06

Als je de ruimte en tijd voor haar hebt zou ik het zeker doen. Knap haar lekker op, fok er een leuk veulen mee en bevalt het niet kan je haar als leuk opgeknapt paard met net papier verkopen ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:22

mee eens, het is altijd jammer van zo een goede paard om dan te laten onderkomen, fok er een leuk veulen mee en dan kan je nog zien.

oh cheyenneke, die heeft zo een prachtig palomino bont veulen gegeven, hopelijk dit keer goed gelukt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:44

wauw wat een mooie kleur chestnut! dat vind ik echt een gave merrie.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 18:23

Dankje, ja Cheyenneke is echt mijn schatje. Het is ook echt zo'n lieverd :) Ik hoop voor haar gewoon dat ze nog een veulentje mag krijgen. ze is zoooo jaloers op Jade nu :) En het is inderdaad ook leuker dat veulentjes samen kunnen spelen he.

En Fotsy, ja ze zijn dan wel ongeveer gelijk gedekt, maar mijn merries kennende zou daar toch anderhalve maand tussen zitten :P
Jade bevalt 2-3 weken te vroeg en Cheyenne draagt altijd zo goed als een jaar :) Maar ik durf nog niet te hard te hopen, we wachten af en zien wel.

Misschien dan wel drie veulentjes dan volgend jaar, ik denk toch wel dat we het moeten doen: merrie nummer 3 :) Ik heb net haar papieren nog eens uitgebreid zitten bestuderen en echt élk paard dat er op te vinden is, merries zowel als hengsten, hebben leuk gepresteerd. Zo goed als elke bekende naam die wij graag op papier zien is er op terug te vinden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:28

Spannend hoor met merrie 3! ik ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:30

Ben nu best wel benieuwd naar de dame in kwestie :D Heb je en foto en naam? Staat ze op allbreedpedigree?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 18:38

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:42

Als ik jouw zo hoor dan zou ik haar gewoon kopen. Zeker als je denkt dat je hengst alles verbetert en ze misschien er beter uit gaat zien met goede training en eten. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:42

Klinkt goed en je klinkt inderdaad enthousiast.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 08:38

Vanmorgen Bolleke haar melk nog eens getest want haar uiertje leek de laatste dagen toch weer een beetje te groeien. Maar ze zat nog steeds tussen 7 en 7.5... nog niet voor meteen dus. Ik had gehoopt dat ze in gang zou schieten met dit mooie weer :)

En verder is het hier ineens ook snel gegaan. We zijn merrie 3 gistere gaan halen, komen er mee thuis, was direct hengstig naar Arany. Dus verder naar het dekstation, ei van 3.6 en dus meteen geïnsemineerd met zaad dat er nog lag van de sprong van zondag..
Morgen springt Arany dan nog een keer, daar worden zij en Cheyenne dan nog een keer van geïnsemineerd..

We weten nog niet helemaal zeker dat we haar gaan nemen, maar ze moest dan toch zoiezo gedekt worden van Arany. Op aanraden van DA en verschillende hoefsmeden gaan we eerst foto's van haar achterbenen nemen. Verder bloedonderzoek, eens goed ontwormen, en goed voederen :) En we zien wel he :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:19

Wat jammer toch dat mensen paarden zo slecht kunnen verzorgen, onwetendheid? Heb ze dan liever klein beetje te dik :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:24

Ik ben benieuwd naar de nieuwe merrie, hopelijk is alles goed op foto!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:01

ik hoop dat de achterbenen in orde zijn en dat ze lekker bij jullie mag blijven.
Ik ben nu wel erg benieuwd.
Fijn dat ze meteen hengstig werd.

En vandaag word het heerlijk weer, dus bolleke laat het veulen maar komen :D .

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 10:17

Bolleke der uiertje begint hééél stilletjesaan toch te vullen. Straks nog eens melktesten :)

Jade en Baybee zijn terug thuis *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

En haar babyblauwe oogjes
Afbeelding
Afbeelding

Ben toch eens benieuwd wat er uit de kleurtest gaat komen. :)