Shire en shire x clyde veulentjes in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Re: Shire en shire x clyde veulentjes in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 06:17

Okee nog wat schattigheid dan <3
Afbeelding
Afbeelding

Het geduld is echt 0 van die kleintjes _O- ik wilde wat foto’s maken dus probeerde ze te laten stil staan, maar ze komen continu naar me toe <3 als ik ze dan een paar keer terug duw, worden ze ’boos’ _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:15

Ik volg ook nog steeds, maar heel stilletjes. :j

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:41

Wat schattig!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:49

Had je vandaag de controle scan?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 21:37

Rocamor schreef:
Had je vandaag de controle scan?

Jaa maar ik zit al de hele dag in een hoekje te huilen -O- echt hoor ik kan wel janken, alles bij haar heeft al meer dan 4000€ gekost voor deze dekkingen en ze is nogsteeds leeg -:(- stiekem ben ik ook echt woest, niet op haar natuurlijk want ze kan er niks aan doen, maar gewoon dat alles zo duur is en het niet lukt ;(

Maar kom net thuis van een andere hengst, hij is dan wel niet gekeurd dus verder niet als dekhengst ofzo maar we gaan zien of dit wel werkt. Dat we vanmorgen bij de dierenarts waren was ze volop hengstig dus het was een beetje nu of nooit, gelukkig had ze vandaag tijd dus we waren daar om 4 uur, ze hebben een paar uurtjes samen in het land gelopen zondag ochtend nog een keer en dan wil de dierenarts spoelen voor de zekerheid.

Ik ben er echt even klaar mee nu, ik had er zo erg op gehoopt, en tuurlijk weet ik dat dit risico er in zou zitten maar ik had er een goed gevoel bij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:41

Oh nee wat balen. Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit.

Duimen dat dit wel pakt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:50

Ach wat sneu , zonde, sterkte!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:51

Oh wat jammer dat het niet pakt!

Duke had als jonkie ook zulke weke koten. En zijn hoeven groeiden ook nog eens mega snel (nog steeds) en dan kreeg hij lange tenen en hop, gelijk zakte hij weer met zijn koten.

Het lijkt echter 1 van de enige veulenkwaaltjes te zijn waar hij wél is uit gegroeid :')

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 22:18

Granoek schreef:

Duke had als jonkie ook zulke weke koten. En zijn hoeven groeiden ook nog eens mega snel (nog steeds) en dan kreeg hij lange tenen en hop, gelijk zakte hij weer met zijn koten.

Het lijkt echter 1 van de enige veulenkwaaltjes te zijn waar hij wél is uit gegroeid :')

Hahaha jaa 9 vd 10 shire/clydesdales hebben weke koten zeggen ze? Ik zie eigenlijk nooit veulentjes dus geen idee, maar meestal groeien ze er overheen. Daarom wilde mn hoefsmid ook even afwachten maar toch ook wel wat aan doen voordat de groeischijven sluiten dus nu konden we echt niet meer afwachten, die gok durfde ik niet te nemen.

Maar heeft ie dat nu nogsteeds? Dat ie door zn koten zakt als zn hoeven langer worden? Hoevaak moet ie dan wel niet naar de hoefsmid? := kan me de laatste keer voor die zwarte niet eens herinneren _O- denk dat dat al een jaar geleden is bijna :=

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 14:13

Ik ben zo verliefd op dit frummeltje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Lucky verstopt zich, ik was net boos op haar omdat ze zo tegen me aan beukte om te knuffelen _O- ze mag best komen knuffelen maar hoeft niet te beuken, nu is dat nog schattig maar als ze straks 700kg weegt niet meer :=
Afbeelding

Duimen jullie mee? <<)
Afbeelding

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 14:17

Wat vervelend.. Gaven ze van die andere hengst geen dracht garantie dan?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 15:07

Zo staan die even voor paal, als je van de andere kant kijkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 15:57

Rocamor schreef:
Zo staan die even voor paal, als je van de andere kant kijkt

Hahaha. Ik duim Anouk. Ik vind het ook raar geen drachtgarantie.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 16:34

Hahahah _O-

Die waar het niet mee lukte? Nee ik kocht gewoon 10 doses en wat ik ermee doe is aan mij, geen idee eigenlijk of daar garantie op zit, moet ook zeggen dat ik dat niet eens heb nagevraagd.. maargoed 2 doses uit engeland laten opsturen kost me weer een godsvermogen, het is goedkoper om het zo te laten gok ik

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:06

anoukwendy schreef:
Granoek schreef:

Hahaha jaa 9 vd 10 shire/clydesdales hebben weke koten zeggen ze? Ik zie eigenlijk nooit veulentjes dus geen idee, maar meestal groeien ze er overheen. Daarom wilde mn hoefsmid ook even afwachten maar toch ook wel wat aan doen voordat de groeischijven sluiten dus nu konden we echt niet meer afwachten, die gok durfde ik niet te nemen.

Maar heeft ie dat nu nogsteeds? Dat ie door zn koten zakt als zn hoeven langer worden? Hoevaak moet ie dan wel niet naar de hoefsmid? := kan me de laatste keer voor die zwarte niet eens herinneren _O- denk dat dat al een jaar geleden is bijna :=

Nee echt een pak minder nu! Nog wel dat zijn hoeven snel groeien maar niet dat ie doorzakt.
Hij gaat nu om de 7-8 weken. 6 zou hij ook wel kunnen hebben maar komt soms net niet uit en we moeten ook niet overdrijven met zijn straal kort te maken want hij heeft een half jaar met straalkanker gestaan

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 04:30

Granoek schreef:
anoukwendy schreef:

Nee echt een pak minder nu! Nog wel dat zijn hoeven snel groeien maar niet dat ie doorzakt.
Hij gaat nu om de 7-8 weken. 6 zou hij ook wel kunnen hebben maar komt soms net niet uit en we moeten ook niet overdrijven met zijn straal kort te maken want hij heeft een half jaar met straalkanker gestaan

Ohja dan word je wel wat voorzichtiger idd, kan dat straalkanker makkelijk terugkomen? Dat is ook iets dat vaker voorkomt bij koudbloeden toch? Ik heb daar zelf (gelukkig) helemaal geen ervaring mee dus zou het echt niet weten :=

Ik vond een oude foto van de hengst, dan ziet ie er nog wel leuk uit :) maar als je hem nu ziet zal je je echt afvragen of dat hetzelfde paard is :') hij is nu echt zo lelijk, daarom dat ik ook zei dat t zeker niet mn eerste keus zou zijn := maar zo kom ik daar wel wat op terug, hij is gewoon veel en veel te vet nu dus is ook iets waar je doorheen moet kijken natuurlijk
Afbeelding

En nog even schattigheids spam <3
Afbeelding
Afbeelding

Vraag me ook af hoe dit slaapt _O-
Afbeelding

Paarden hebben er maar een kort nachtje opzitten, we gaan weer richting de hengst zodat de sperma de tijd heeft om door te zwemmen voordat ze straks gaan spoelen als het nodig mocht zijn

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 07:49

Ik volg! Wat een super schattige veulens, en wat hebben ze het goed bij jou.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:40

Schattig al die veulen spam

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 12:18

Lucky en Kokos staan in uitgelicht <3

Kom net terug van de dierenarts, ze zeiden dat de dekking van vrijdag de perfekte timing was, ze heeft vannacht geovuleerd, dus nu hopen dat ie goede zwemmers naar binnen heeft gespoten _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:10

Ik duim voor je.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 21:27

Oeh duimen!!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 22:05

Schijnt dat ze er vatbaar voor zijn ja, blijft nu zijn leven lang opletten geblazen. Ik wil t nooit meer meemaken aub

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 07:34

We zijn nu 3 weken met die schoentjes bezig, zn linker voetje word iets beter maar rechts is eigenlijk bijna geen verandering :( ik kan wel janken.. nu testen we om ze op stal te houden, doe ze 3x per dag 2/3 uurtjes buiten. Het probleem is dat ie buiten minder slaapt/gaat liggen en dus zn voetjes en pezen laat rusten. Dus dan knikt ie weer door waardoor zn pezen dus weer uitrekken ipv verkorten. Het heeft niet mijn voorkeur maargoed hij is bijna 3 maanden en als zn groeischijven gesloten zijn, zijn we te laat.. Als het binnen staan hem uiteindelijk helpt kan ie daarna weer met Lucky spelen, ze staan nu in een landje apart zodat ie niet te wild doet. Hij heeft ze er een paar keer afgetrapt dus we zijn de wereld rond gerezen om ze er weer snel op te krijgen.
Ik ben zo trots op ze, ze wandelen nogsteeds zo de trailer op zonder ook maar enige twijfel, ondanks al dat heen en weer gerace.

Gister avond gaf ik echt even op, ik kreeg hem gewoon niet aan het drinken, hooi at ie wel, maar hij wilde niet aan de melkbar. Maar dr uier was mega gespannen, naar buiten, stukje gewandeld en gerend en daarna dronk ie wel wat maar eigenlijk te weinig. Hij is soms zo eigenwijs, probeer alles voor hem te doen wat ik kan, ik ga bijna failliet :') en dan weigert ie te drinken, dan zakt de moed me wel even in de schoenen :=

Maandag mogen we weer checken of ze drachtig is of niet

Wel een positief dingetje, hij groeit *\o/* had hem meer willen zien groeien maar het gaat wel de goede kant op <3 en Lucky groeit ook als kool, denk dat die wel 130 is ofzo, ik heb ze begin augustus gemeten, over een paar dagen weer om het verschil te zien

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:40

Jeetje Anouk wat een zorgen toch om zijn voetjes. Schattig je foto's.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:47

Wat blijft het ook een zorgenkindje... Ik kan het mij heel goed voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt. Hopelijk neemt ie straks steeds vaker een stap in de goede richting. Goed groeien, goed drinken, voetjes in een betere stand. Rustig blijven en wees absoluut trots op jezelf!!!! Zonder jou had ie dit echt niet gered :knuffel: