Mri schreef:Prachtige naam!!
Waarom laat jij mij zo twijfelen wat ik wil

Als "ons huis" (het huis wat we op het oog hebben en waarschijnlijk binnen enkele maanden tekoop komt) nou door gaat dan komt mijn droom ook dichterbij.
Maar wat nou als ik geen drachtige merrie uit het buitenland haal, maar een prachtig veulen uit NL koop....
Nee Mri, zo moet je niet denken.
Hup, eentje uit het buitenland, tzt Jorieke om hulp/advies vragen en lekker zorgen voor nieuw bloed hier in NL, wat hopelijk goed aansluit bij de Nur Tekes!
Ik zou wel de laatste zijn te zeggen wat je moet doen.
Misschien ooit beide?
Ik duim sowieso dat je je droomhuis kunt kopen.
fleurtjeuh schreef:Oh I love it!
Wat een prachtige naam en betekenis!

Past echt helemaal!
Dankjewel.
Saintelette schreef:Prachtig

black_kelpie schreef:Erg mooie naam, en wat heeft ze een zachte blik

Het is ook een heel zacht veulen. Heel voorzichtig en iets terughoudend maar ook heel nieuwsgierig.
Fnanne schreef:Wat mooi en passend

Avelienvd schreef:Schitterend. Zowel veulen als naam

Kabayo schreef:Heel mooi

Dido2316 schreef:Wauwie, wat een prachtige naam!

Heel passend en die mooie witte beentjes….
Ik kan me nog niet voorstellen dat je hier ooit afscheid van kan gaan nemen

Ik heb weinig keuze. Als ik haar hou moet ik (oude bloedlijnen) fokken voorlopig opgeven. Dan is de rek er echt uit. Vind ik eigenlijk ook wel zonde van Muzanna, die nu 2x zo’n mooie veulens heeft gegeven. En ik heb ook al meerdere keren de vraag gehad wanneer Manari aan de beurt is want men is zo benieuwd.
Ik moet dus wel met mijn verstand kiezen voor verkopen.
Of ik moet de loterij winnen. 
VWestra schreef:Prachtige naam voor een prachtig veulen ❤️ Genieten dat we haar mogen zien opgroeien de komende maanden via dit topic

pien_2010 schreef:Prachtig gevonden. Dit prachtige paardje verdient deze prachtige naam.

heyhallohey schreef:Prachtige naam, wat een dotje is het zeg. Als ik de ruimte, tijd en geld had wist ik het wel

Het is ook echt een dotje. Heel schattig veulen. 
CarinaR schreef:Prachtige naam!

Annemiek73 schreef:Wat een prachtig veulen, deze is gewoon voor jullie kleine. Alle 3 een eigen teke
Ze vindt de kleine wel razend interessant (en vice versa) maar het is gewoon qua timing niet handig nu 3 aanhouden.
hasufel schreef:Ze is echt heel mooi, die uitstraling ook. Wat iemand al zei, heel zacht
Zo te lezen kom je in ieder geval regelmatig op stal dus dat is mooi! Heeft je mini munyia al ontmoet?
En die naam, ook prachtig
Geniet ervan!
Ik moet er wel echt van bijkomen elke keer, maar vind het belangrijk dat ze een goede basis meekrijgt.
Mini en Muniya vinden elkaar erg interessant. Mini vraagt al kusjes aan haar. Super schattig 
jokari schreef:Wat een mooie naam, Jorieke.
En goed dat het licht “subtiel” werd uitgedaan, rust is belangrijk voor je.

LyonaHorse schreef:Wat een prachtige naam voor zo'n knap meisje! Past echt helemaal bij haar!

Dyphusion schreef:Welke regio zoeken jullie precies?

Zuid-Limburg. Omdat ik nu in de ziektewet zit kun je qua hypotheek echt heel weinig dus veeleisend zijn we niet en veel mogelijkheden zijn er daardoor ook (even) niet. 
Dus het zal waarschijnlijk even toekomstmuziek zijn, of er moet een heuse “bouwval gezocht” op ons pad komen met een klein huisweitje erbij waar we dan later in de buurt een grotere weide bijkopen… België of verder weg houden we ook als optie open.
LisaVH96 schreef:Wauw, gefeliciteerd. Wat een prachtig veulen

Ik snap dat je daar meteen verliefd op wordt, als ik de middelen had gehad

Leuk compliment
Varekaj schreef:Ik heb de middelen wel maar mijn wederhelft werkt niet mee

Dat is echt balen! Misschien werkt het zoals bij de mijne? Die wilde er geen 2 en toen koos die nummer 2 die voor de verkoop was (Manari) hem als mens. Dat was zo’n dikke liefde, daar kon hij geen afstand van doen. 
Maddy_Paola schreef:Moet zeggen dat ik ook wel bang ben om blut terug te komen van kraamvisite, wil aan ene kant het heel graag doen maar friesland is echt wel een heel eind weg, dan is misschien met een groepje carpoolen een beter idee. Wel onder voorbehoud van een eigenaar die zich goed voelt

Vergt sowieso veel energie. Vandaag halfuur in de wei gehangen en was echt helemaal afgepeigerd 
Maar ik laat mensen heel graag kennismaken met het ras en met dit lieve veulen. 
Berryz schreef:Varekaj schreef:Ik heb de middelen wel maar mijn wederhelft werkt niet mee

Zal ik je nieuwe wederhelft dan worden. Ik heb enkel de middelen niet.

Varekaj schreef:Berryz

moest het zo eenvoudig zijn!
Mijn huidige paard is bijna 14, dus jong geweld dat ik kan beginnen opleren als hij 17 is zou ideaal zijn. Tegen dat hij 20 is, en de ideale grote broer/oom heeft gespeeld zou de jonge garde klaar zijn om erin te vliegen.
Alleen denkt mijn vriend nog steeds dat het een paardenvirus iets van voorbijgaande aard is wat uitdooft met ouder worden

(En ik denk dat hij stiekem bang is dat ik met paardrijden op oma leeftijd veel fitter ga zijn haha)
Dat dacht mijn man ook. Nu heeft hij er dus zelf 1. 
Met of zonder kat of hond ben je ook niet ineens niet meer liefhebber van katten of honden. De baron (de eigenaar van Ikon) is ver in de 80 en rijdt Ikon nog wekelijks. Dus hij kan zelf ook een fitte opa zijn!