Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:52

Gefeliciteerd met je mooie veulen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:53

Prachtig veulen en tja, wanneer je het een demonen kind noemt? Wat had je anders verwacht, wel fijn dat Reve gewoon goed meedacht en je niet een week liet waken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:11

Je paard had als veulen al een eigen mening. :D
Gefeliciteerd met je prachtig paardenkind.
Netjes op tijd, geen nachtenlang waken, geen oog dichtdoen.
Blijkt maar weer eens dat omvang geen goede graadmeter is.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:18

Wauw heel knap!! <3 gefeliciteerd!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:24

Stiekeme meelezer, maar wat een prachtig veulentje <3
Van harte gefeliciteerd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:29

Wauw prachtig veulen heb je daar, gefeliciteerd <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 13:45

Zo, Ik was alweer vergeten hoeveel gedoe zo'n veulen is de eerste uren. _O-

De naam wordt toch Yoyeux Coeur. Roepnaam zal dan Joy worden wat heel vrij vertaald hetzelfde betekent als Joyeux.

Dierenarts is inmiddels hier geweest. Moeder en zoon zijn gezond verklaard. De kleine is gechipt, geënt en ik heb gevraagd dat hij ook bloed liet onderzoeken. Hij zei tegen mijn man dat ik wel erg bezorgd was. :') Maar ik weet liever zeker dat ie genoeg antistoffen heeft dan dat ik over een week ineens met een doodziek veulen zit terwijl ik het had kunnen voorkomen. Ik weet niet hoe snel hij gedronken heeft gezien hij er lag dusja.

Dierenarts vond hem mooi groot en stevig. :j

Ibbel schreef:
Aan het formaat te zien toch echt wel van de eerdere dekking lijkt me.
Gefeliciteerd! Mooi palominootje-met-veel-chroom!

Wat bedoel je met veel chroom? Zijn wit? :D

Caresse07 schreef:
Zo dan, dan schrik je inderdaad wel even als je het nog niet verwacht had :=

Het is wel een knapperd, gefeliciteerd *\o/*

Hopelijk alles goed met moeder en kind.

Stond te trillen op mijn benen. :') Kwam ook heel dom uit "Rêve! Wat doe je nu?" en ze keek echt om van "ja wat dacht je? Dat ie ging blijven zitten?"

Ja, toch nog wel tot na het weekend eigenlijk ja. :')

mooney schreef:
Zooo die is wel heel mooi getekend, hopelijk is alles ok

Hij is echt prachtig getekend. Nog maar een paar dagen geleden zei ik tegen een vriendin dat ik vier hoge witte benen zo mooi vind... En veel wit aan het hoofd. En daar is ie dan hoor...

Balte schreef:
Toen ik al dat plaksel gisteren zag, dacht ik nog van mmm, ik zou daarop waken, maar met de dekdatum in gedachten leek dat een te gek idee.
Wat een prachtig ventje, komt allemaal dik in orde als je hem daar zo flink ziet rechtstaan.

Ik heb ook een half uur staan dremmelen en twijfelen. Ik dacht wel dat hij vandaag zou komen maar omdat ze verder zo rustig was... Mijn man zei "kom maar slapen." en tja. Gelukkig heeft ze het fantastisch gedaan. :+: Zo kennen we mijn oer-merrie.... :+:

beegee schreef:
Ayasha schreef:
Ik banketstaaf gewoon tegen mezelf. :j
Gisteren nacht heb ik gedroomd dat er een erg donker creme hengstje uit gekomen was. Ik wist dat ie creme was omdat ie blauwe ogen had want kwa vacht was ie eigenlijk een paar slagen te donker. Slaat helemaal nergens op natuurlijk. _O-
Maar als het veulen donker beige is met blauwe ogen en een hengst, weet dan dat ik het al op 17 maart wist! _O-

(...)

Gefeliciteerd!! En je droom van 17 maart lijkt vooralsnog ook uitgekomen te zijn? <3 :D

Nou, in mijn droom was hij creme (blauwe ogen.) en hij heeft (overigens hele donker) bruine ogen. Maar jezus wat is hij mooi.... :+:

Iris82 schreef:
Wow, prachtige hoge witte benen! Daar gaat iemand heel blij mee worden. Jammer dat t een hengstveulen is.

Wij :+: Als ie mooi en goed uit groeit dan zoeken we gewoon een merrie die bij hem past en waarvan de eigenaar eventueel wil fokken zodat we het veulen kunnen overnemen. :+: áls.

bigone schreef:
Prachtig veulen en tja, wanneer je het een demonen kind noemt? Wat had je anders verwacht, wel fijn dat Reve gewoon goed meedacht en je niet een week liet waken.

Mijn man zei ook: wel fijn van der dat ze ons niet weken heeft doen waken. _O- Geen uur slaap verloren. :')

Ik ben de bokt upload nog aan het overladen dus foto's komen er hopelijk snel aan. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 13:50

Deze heb ik even manueel door de bokt verkleiner gehaald.
Afbeelding
Dat onderlipje!!! <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:56

O, wat een lekker ding. Ik weet niet of ik 3 jaar kan wachten tot ie groot genoeg is en iets leuks met mijn merrie mag ondernemen. :9

(Dan ga ik het product wel zelf houden.)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:57

Fijn dat het helemaal goed is met hem en zijn mams...

Ik vind dit wel weer een typisch Reve verhaal hoor... gewoon even hop hop... dat doen we even lekker onverwachts zonder hulp...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:59

Met zo’n naam zit je in ieder geval aan de goede kant, dat hij je maar veel vreugde zal schenken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:00

_O- Dit is écht typisch Rêve inderdaad... Hoe droog ze ook in die stal stond. :') Ze stond met haar kont naar de deur en toen ik de poort open deed stond ze echt van "kijk es wat ik gemaakt heb baasje." _O-

Maflinger: Hij blijft sowieso hengst tot we kunnen kijken of hij goedgekeurd zou geraken maar dat zal dan wel bij het RBPS zijn denk ik. :)

Manlief en ik hebben al en hele drukke dag achter de rug. :') We wilden dit weekend dus haar bevallingsbox klaar maken... >;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:04

Huh nu al gechipt?

Hij is super mooi! En dat Lipje <3 Mooie naam ook!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:04

Rêve hoor ik gewoon "Na, na, nana, na" doen. Zoals in de Rolo reclame. Ik weet niet of je die kent maar de strekking ervan is "lekker puh".

Bij een nakomeling voor eigen gebruik kijk ik niet zo nauw: wel of niet goedgekeurd en in welk stamboek zal me worst wezen. Als er maar worst is die werkt. :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:06

Gelukkig moeder en zoon helemaal gezond verklaard, nu lekker gaan genieten van je knappe stel <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:15

Gelukkig!
Dat lipje :+:
Hoe groot is moeders btw?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:17

Nouuu jeetje daar is hij al!

Gefeliciteerd met de kleine, wat een mooi ventje zo met die hoge witte benen <3 En wat ziet 'ie er al sterk uit, niet zo verkreukeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:18

Kabayo schreef:
Huh nu al gechipt?

Hij is super mooi! En dat Lipje <3 Mooie naam ook!

:j DA vroeg of ik dat nu wilde doen of later. Chip moet er toch in. Dan beter nu, nu die nog amper weet dat ie op de wereld is dan over een week. Met Rêve hebben we er met drie man boven op gelegen om die chip er in te krijgen. := Nu heb ik hem gewoon vast gehad terwijl hij gechipt werd. Veel minder drama. Als ik mag kiezen dan ging ik meteen weer voor zoals we het vandaag gedaan hebben dan voor hoe het met Rêve gelopen is.

Maflinger: Ding is nog geen dag oud en hij heeft al twee merrie's die op 'm wachten. _O- Op FB zei ook al iemand dat haar merrie zou komen daten als ie oud genoeg was. _O-

c_alsemgeest: Moeder zal 1.58 ongeveer zijn.

Maar jezus zijn benen zijn eindeloos! Zijn benen zijn volgens mij nog langer dan die van Rêve toen ze geboren werd en Rêve had al lange benen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:20

De bokt upload heeft het zwaar. _O-
Dus nog maar eentje even handmatig kleiner gemaakt;
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:24

Wat een plaatje <3
Ze heeft er echt iets moois van gebouwd!!

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:25

Hij heeft inderdaad flinke stelten.
Rêve heeft je een mooi kindje gegeven hoor <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:25

Haha vriendin zei dat ik dit op bokt moest zetten. _O-
Inmiddels hebben we dus de stallen gedaan en zijn we er maar in gevlogen om ze om te verhuizen (man is nu materiaal halen).
Gebaseerd op de stallen is deze bevalling aardig verlopen zoals een mensenbevalling:

Rêve is bevallen en Sam heeft, gebaseerd op de stal, de stress gehad. :') Zijn stal zag erger uit dan na nieuwjaar. _O-

Ze is zo mooi en lief met hem. Zo was Pret helemaal niet met Rêve... Als hij drinkt dan staat ze hem te kroelen op zijn kont of duwt ze met haar hoofd zijn kont tegen haar schouder. Of ze staat zachtjes te murmelen tegen 'm. :+:
Als hij ligt te slapen dan gaat ze om de zoveel tijd even snuffelen aan 'm.

rosak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:27

Stille meelezer hier, maar wat een prachtig dier zeg! Ik ben helemaal verliefd <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:27

Arme Sam haha, bij mij was de ruinenvriend van mijn merrie ook helemaal van slag tijdens de bevalling. Die heeft daarna het kind zowat geadopteerd, moeders vond het wel fijn om alleen maar melkbar te zijn. Dus misschien krijgt Reve ook zo'n fijne oppasouder die ze kan gebruiken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:30

Omg. Ik zie Sam al als zo'n lijkwitte man 'ik blijf wel bij t hoofdeinde van het bed staan'. :')