Zo, Ik was alweer vergeten hoeveel gedoe zo'n veulen is de eerste uren. 
De naam wordt toch Yoyeux Coeur. Roepnaam zal dan Joy worden wat heel vrij vertaald hetzelfde betekent als Joyeux.
Dierenarts is inmiddels hier geweest. Moeder en zoon zijn gezond verklaard. De kleine is gechipt, geënt en ik heb gevraagd dat hij ook bloed liet onderzoeken. Hij zei tegen mijn man dat ik wel erg bezorgd was.
Maar ik weet liever zeker dat ie genoeg antistoffen heeft dan dat ik over een week ineens met een doodziek veulen zit terwijl ik het had kunnen voorkomen. Ik weet niet hoe snel hij gedronken heeft gezien hij er lag dusja.
Dierenarts vond hem mooi groot en stevig.
Ibbel schreef:Aan het formaat te zien toch echt wel van de eerdere dekking lijkt me.
Gefeliciteerd! Mooi palominootje-met-veel-chroom!
Wat bedoel je met veel chroom? Zijn wit? 
Caresse07 schreef:Zo dan, dan schrik je inderdaad wel even als je het nog niet verwacht had

Het is wel een knapperd, gefeliciteerd
Hopelijk alles goed met moeder en kind.
Stond te trillen op mijn benen.
Kwam ook heel dom uit "Rêve! Wat doe je nu?" en ze keek echt om van "ja wat dacht je? Dat ie ging blijven zitten?"
Ja, toch nog wel tot na het weekend eigenlijk ja. 
mooney schreef:Zooo die is wel heel mooi getekend, hopelijk is alles ok
Hij is echt prachtig getekend. Nog maar een paar dagen geleden zei ik tegen een vriendin dat ik vier hoge witte benen zo mooi vind... En veel wit aan het hoofd. En daar is ie dan hoor...
Balte schreef:Toen ik al dat plaksel gisteren zag, dacht ik nog van mmm, ik zou daarop waken, maar met de dekdatum in gedachten leek dat een te gek idee.
Wat een prachtig ventje, komt allemaal dik in orde als je hem daar zo flink ziet rechtstaan.
Ik heb ook een half uur staan dremmelen en twijfelen. Ik dacht wel dat hij vandaag zou komen maar omdat ze verder zo rustig was... Mijn man zei "kom maar slapen." en tja. Gelukkig heeft ze het fantastisch gedaan.
Zo kennen we mijn oer-merrie.... 
beegee schreef:Ayasha schreef:Ik banketstaaf gewoon tegen mezelf.
Gisteren nacht heb ik gedroomd dat er een erg donker creme hengstje uit gekomen was. Ik wist dat ie creme was omdat ie blauwe ogen had want kwa vacht was ie eigenlijk een paar slagen te donker. Slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Maar als het veulen donker beige is met blauwe ogen en een hengst, weet dan dat ik het al op 17 maart wist!

(...)
Gefeliciteerd!! En je droom van 17 maart lijkt vooralsnog ook uitgekomen te zijn?

Nou, in mijn droom was hij creme (blauwe ogen.) en hij heeft (overigens hele donker) bruine ogen. Maar jezus wat is hij mooi.... 
Iris82 schreef:Wow, prachtige hoge witte benen! Daar gaat iemand heel blij mee worden. Jammer dat t een hengstveulen is.
Wij
Als ie mooi en goed uit groeit dan zoeken we gewoon een merrie die bij hem past en waarvan de eigenaar eventueel wil fokken zodat we het veulen kunnen overnemen.
áls.
bigone schreef:Prachtig veulen en tja, wanneer je het een demonen kind noemt? Wat had je anders verwacht, wel fijn dat Reve gewoon goed meedacht en je niet een week liet waken.
Mijn man zei ook: wel fijn van der dat ze ons niet weken heeft doen waken.
Geen uur slaap verloren. 
Ik ben de bokt upload nog aan het overladen dus foto's komen er hopelijk snel aan.