Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:44

haha nou dat zal een beste scheet zijn _O-
maare ik hoop niet voor je ze voor een record van 380 gaat =:)
Orange kom op meid laat die stippel eens zien :):)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:44

Deze was in februari toch? Hoe is nu?
Succes met afwachten, ik zou er helemaal de zenuwen van krijgen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:53

oohh dit is idd een oude foto zie ik nu.
ik ben ook wel benieuwd naar haar buikfoto nu :j

corine1981

Re: Mini appaloosa Orange verwacht April haar eerste veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:30

Ik vind haar wel heel bescheiden drachtig, handig dan hoeven die extra kilo's er ook niet af straks, haha.
Ik ben zo benieuwd wanneer ze er genoeg van heeft en een mooi klein stippeltje uit perst.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:08

Ik denk dat TS stiekem ergens ook wel weet dat ze leeg is, maar het niet wilt geloven. Waarom
haal je er geen DA bij? Wat nou als je merrie het verstoten heeft door een oorzaak die ook slecht voor haar gezondheid kan zijn? Waarom ontwijk je uberhaupt onze vragen daar over?

Ik snap dat het super poedersuiker is en een domper, maar dit heeft volgensmij echt geen zin :(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:37

Daar ben ik ook een beetje bang voor, voor zo’n lange dracht vind ik Orange nog wel erg slank.

Ik hoop echt voor je dat ze nog drachtig is, maar ik kan het bijna niet geloven.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:05

Birdie60 schreef:
Klopt, Orange heeft geen buik.
Zit niks in.
Een keertje flinke scheet laten en buik is weg.

[ [url=m/0I7JtJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is allemaal lucht.

Ik geloof best dat ze hier nog drachtig was, maar dit is een oudere foto. Tussen februari en mei zit best een tijdje.

We hopen allemaal nog steeds met je mee, niemand maakt verwijten, maar als je de merrie ziet hoe wij haar te zien krijgen, is het logisch dat we gaan twijfelen over het wel of niet drachtig zijn.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:31

Mand schreef:
Ik denk dat TS stiekem ergens ook wel weet dat ze leeg is, maar het niet wilt geloven. Waarom
haal je er geen DA bij? Wat nou als je merrie het verstoten heeft door een oorzaak die ook slecht voor haar gezondheid kan zijn? Waarom ontwijk je uberhaupt onze vragen daar over?

Ik snap dat het super poedersuiker is en een domper, maar dit heeft volgensmij echt geen zin :(

Ze heeft volgens mij wel een dierenarts gehad en die zei dat Orange de tijd neemt en dat het niet uitzonderlijk is dat merries lang dragen. Paar pagina’s terug staat er een berichtje over.

Misschien vertekent het op foto’s in dit topic ook wel, TS geeft aan veranderingen te zien en de dierenarts zegt dit ook. Die zullen dat niet zomaar zeggen. Ik hoop voor TS dat er straks een gezond veulentje naast staat en dat ze ook blijft updaten hoe het met Orange gaat. Ben alleen bang dat we dat misschien niet meer horen gezien de wending van dit topic.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:33

Er zit niks in zeg je ts. Betekent dat dat ze dus geen veulen draagt? Of bedoelde je dat sarcastisch?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:48

Mijn merrie was ook drachtig gescand 3x zelfs op ruim 9 maanden. We zagen ruggen graat en hartje kloppen.
Melk getest elke dag in de gaten gehouden ze stond buiten in de groep op de wei en stal houder kon dr vanuit huis zien. Toen ze melk begon te lekken echt op stal gezet alarm erop dag en nacht controleren maar wss heeft ze de dag ervoor haar veulen zonder we het wisten verworpen want na ruim 2 weken kwam er niks dierenarts laten scannen en ze was leeg.
Die vertelde dat het wel vaker voorkwam vooral bij mini’s dat je er niks van merkt als er iets mis is met het veulen en ze verwerpen.
Helaas is ze erna chronisch bevangen geraakt dus is het wel fijn dat je weet hoe of wat. Ik was er kapot van maar kreeg wel rust dat ik het uiteindelijk wist en dan gewoon verder kon ...
Het lijkt me zo slopend en vermoeiend om zo nachten achtereen te wachten ik weet er alles van mijn oudere merrie draagt ook vaak een jaar.

Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:57

Jee wat rot candalisa, maar vind je dan niks terug? Zo ver in de dracht?
Ik bedoel in de wei, paddock of op stal.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:43

Klijntje schreef:
Jee wat rot candalisa, maar vind je dan niks terug? Zo ver in de dracht?
Ik bedoel in de wei, paddock of op stal.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.

Ik denk dat niemand het hier vervelend bedoeld TS. Ik snap dat het voor jou niet fijn is, dat zou niemand vinden. En ik denk dat iedereen ook nog voor je meeduimt dat er wel wat in zit en dat wij achteraf allemaal tegen je kunnen zeggen dat wij gelukkig fout zaten.

Maar het lijkt me zo slopend voor jou om iedere nacht te blijven waken, ik was zelf kapot na 3 weken. Laat staan dat je nog veel langer moet waken. Dus denk ook een beetje om jezelf! Volgens mij zou wat duidelijkheid jou ook op luchten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 13:53

Nou dit is echt het laatste wat ik hier post, ben klaar dat mensen conclusie's kunnen trekken vanaf een foto.
Is dit te mager voor een drachtige pony?
Afbeelding

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:58

Ter vergelijking, dit is mijn 100% niet drachtige merrie

Afbeelding

Afbeelding

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:59

Ts echt heel jammer dat je stopt met het topic omdat je steeds maar met bewijzen moet komen.
Heb dit ook al een paar keer gemeld bij de mods

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:02

Rivendell schreef:

[ [url=m/BgIRzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ui3EQj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat draagt die bij aan dit topic?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:04

Gillbo schreef:
Ts echt heel jammer dat je stopt met het topic omdat je steeds maar met bewijzen moet komen.

Volgens mij word er door niemand gevraagd dat ts iets moet bewijzen. Dat zou ook gewoon onzin zijn natuurlijk ;)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:11

mirriejj schreef:
Gillbo schreef:

Volgens mij word er door niemand gevraagd dat ts iets moet bewijzen. Dat zou ook gewoon onzin zijn natuurlijk ;)

Ik heb mij hier nog niet gemeld maar ik word langzaam misselijk van iedereen die zegt dat de TS zich niet hoeft te bewijzen maar wel constant blijven zeggen dat ze spoken ziet en haar pony niet drachtig is.

TS ik hoop dat Orange snel jouw uit jouw spanning verlost en een pracht van een veulen op de wereld zet! En natuurlijk hoop ik ook dat je alsnog om de betweters hier in het topic heen zou kunnen kijken en ons updates blijft geven.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:15

Ik hoop ook dat je lekker updates blijft posten. Jij kent je pony het beste, blijf daarin geloven. Ik hoop een mooi stippel veulen voor je en hoop dat we daar nog een paar mooie foto’s van zullen zien.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:23

De vijandigheid in de toon van Birdie maakt volgens mij dat mensen achterdochtig worden. En foto’s plaatsen van maanden geleden. Of juist geen recente of duidelijke foto’s.

Ik hoop ook voor Birdie dat er wel een veulen in zit, maar waarom plaatst ze dan niet duidelijke en recente foto’s van de lekkende uier?! Dan zou Birdie serieus genomen worden en dat gun ik haar.
Ze doet het zichzelf dus een beetje aan door de onduidelijkheid en de vijandigheid.

Maar nogmaals: ik hoop voor Birdie dat er snel een gezond veulentje naar haar gezonde merrie staat!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:28

Paardenjacq schreef:
De vijandigheid in de toon van Birdie maakt volgens mij dat mensen achterdochtig worden. En foto’s plaatsen van maanden geleden. Of juist geen recente of duidelijke foto’s.

Ik hoop ook voor Birdie dat er wel een veulen in zit, maar waarom plaatst ze dan niet duidelijke en recente foto’s van de lekkende uier?! Dan zou Birdie serieus genomen worden en dat gun ik haar.
Ze doet het zichzelf dus een beetje aan door de onduidelijkheid en de vijandigheid.

Maar nogmaals: ik hoop voor Birdie dat er snel een gezond veulentje naar haar gezonde merrie staat!

Het lijkt mij niet nodig om Birdie zo af te branden :) Het is haar keuze wat ze wel of niet wilt plaatsen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:29

Rivendell schreef:

[ [url=m/BgIRzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ui3EQj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit ook idd helemaal niet drachtig lijken. Snap je punt dan ook niet?

Of Orange wel of niet drachtig is, de tijd zal het leren.

Paardenjacq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:34

mirriejj schreef:
Paardenjacq schreef:

Het lijkt mij niet nodig om Birdie zo af te branden :) Het is haar keuze wat ze wel of niet wilt plaatsen.

Daar ben ik het zeker mee eens. Afbranden moet je niet doen.
Ze mag ook inderdaad zelf weten wat ze wel en niet plaatst; maar de reacties (de respectvolle reacties) mag ze dan ook accepteren. Lijkt me.
Maar goed; maakt mij verder niet uit.

Ik hoop in ieder geval dat Birdie snel een gezond veulen mag verwelkomen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:06

Na 20x dezelfde reactie dat de merrie leeg is en 20x geantwoord te hebben dat er een da is geweest en dat ze er zelf wel vertrouwen in heeft zou ik ook chagrijnig worden als weer iemand roept dat ze vanaf een foto kunnen zien dat de merrie leeg is en zelfs foto´s gaan plaatsen van pony´s ter vergelijking.
Nergens is gevraagd of mensen willen beoordelen of deze merrie wel of niet drachtig is en in de topics waar die vraag wel wordt gesteld wordt er als eerste geroepen dat dat niet te zien is vanaf een foto. Dus waarom steeds die zelfde reacties waar niet om gevraagd wordt maar er wel in resulteren dat dit topic stopt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:09

Gillbo schreef:
Wat draagt die bij aan dit topic?

Dat deze meer buik en uier heeft dan Orange en toch niet drachtig is