Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:23

Knap dingetje!

Oh ik zou gek worden van zo'n camera, elke vijf minuten er op gaan loeren :') kan je dat op je werk bv ook afspelen? Super handig wel.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 09:37

Haha, ja het is heel leuk om erop te spieken. Ik probeer nu alvast een beetje mee te kijken zodat ik een idee heb van haar gewone gedrag.

Ik kan overal kijken. Ik woon zo'n tien km van stal af dus dat gaat ook al vanaf afstand. Overdag is er alleen niet zo veel te zien, want ze staat van half zeven s ochtends tot half elf s avonds buiten. De stalbaas houdt overdag toezicht en zij heeft ook een camera op de wei staan die ze in de gaten kan houden als ze even weg moet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:50

Ga je ook werken met zo'n geboorte-alarm? Wel fijn dat er vanuit de stalhouder ook zoveel toezicht is.

Vorig weekend ben 'k last minute ingesprongen bij de veulenbrigade van de dierenkliniek, hele nacht door (moederloze) veulens de papfles geven en drachtige merries die op bevallen staan begeleiden. En merries die helaas hun veulen verloren hebben melken :(:) Het was echt heel leerzaam naar wat er allemaal mis kan lopen, hoe je dan best reageert, enz enz.

Gelukkig ook één geboorte gezien die helemaal perfect ging, veulen lag er op vijf minuten uit. Het was die merrie haar eerste veulen en ze deed het zooo goed. Echt zo'n lieve schattige huhuhu'tjes naar haar kind, helpen met rechtstaan, kind de juiste kant uit manoeuvreren voor de uier. Heel bijzonder om te zien :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 10:01

Ik wilde eerst gaan werken met camera en een app die je smartphone in een geboortealarm kan veranderen. Helaas is de ontwikkeling van de app iets vertraagd en komt hij net te laat uit voor mij en hadden ze geen testers meer nodig.

Omdat ik geen idee heb hoe lang kirs ongeveer draagt vond ik het huren van een alarm erg lastig. Helemaal omdat ik haar niet onnodig met halster wil zetten omdat ik bang ben dat ze vast blijft hangen met het halster of haar neus open haalt (ze is erg gevoelig op haar neusbrug).

Dus uiteindelijk heb ik gekozen voor waken met behulp van de camera. En dan niet elk uur even kijken, maar gewoon continue in shifts.
Ik ga ook vanaf 28 april logeren op stal zodat ik er gelijk bij ben als er wat gebeurt. In het weekend ben ik dan ook overdag gewoon continue aanwezig, doordeweeks moet ik wel gewoon stage lopen maar kan ik dus rekenen op hulp van de stalbaas :)

Er kan inderdaad zo veel mis gaan, dus ik doe mijn best om de risico's zo veel mogelijk uit te sluiten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:20

Die slapeloze nachten zullen wel rap vergeten zijn als dat kleine veulentje er eindelijk is :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:29

Ah, Kirsten op de cam. Nu kan niets haar gang naar wereldfaam nog in de weg staan.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:50

Gefeliciteerd met de 300 dagen!! Nu gaat het hard. Spannend *\o/*

Jupinkle

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:14

Super dat de camera werkt! *\o/*
Ook heel fijn dat je stalbaas je zo wil helpen :)

Ik ben niet echt fan van een geboortealarm. Je hoogdrachtige (zeg je dat zo?) merrie loopt dan toch uren aan een stuk met zo'n ding om haar buik, niet echt aangenaam denk ik :n Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 12:46

Solleke_Noah: Zo is het! Dat is zo weer vergeten :D hoop ik haha

Koper: *-:) *-:) *-:) *-:) /3 *-:) *-:) *-:) *-:) Al die beroemdheden met een sextape, Kirs doet het anders met een bevallingstape :P

Icecrystal Dankje :D

Jupinkle: De meeste moderne geboorte-alarmen zijn een klein kastje dat je aan het halster hangt, de singel is voor mijn gevoel een beetje verouderd of in ieder geval minder populair. Deze kosten nieuw echter tussen de 400 en 600 euro dus dat vond ik een beetje te gek voor een eenmalige fokactie. Ze zijn ook te huren, maar dat moet je van tevoren vast leggen dus dan had ik moeten gokken in welke week het zou komen of alsnog een flinke som neer moeten tellen voor een maand huren. Maar heel veel last hebben de merries dus niet van dat systeem denk ik, helemaal als ze gewend zijn met halster te staan (dat is hier niet het geval).
Dan toch maar eenmalig een tijdje slaap tekort :o Als ik een fokker zou zijn dan zou ik wel een geboortealarm gebruiken denk ik. En het is natuurlijk heel fijn dat ik zo'n betrokken stalbaas heb.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:00

Wat een mooi kwaliteit beeld! Laat je nu het licht 's nachts branden of gaat dat met infrarood?

Ik hoop dat ik ook een camera kan regelen volgend jaar, dat lijkt me prettiger dan een alarm. Spannend allemaal hoor! Laatste loodjes nu!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 13:18

Dankje, de lichten zijn op het moment dat ik de foto nam van het beeld al uit :) Dit is dus inderdaad het beeld met infrarood en overdag gewoon, ben dus heel tevreden. Camera en geboorte-alarm gecombineerd zou ik ideaal vinden, maar als je 1 van de twee kan kiezen dan ga ik inderdaad voor camera.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:48

Wow! Dat wist ik niet dat dat al bestond haha! Superhandig is dat dan, maar ik zou inderdaad ze ook niet met halster willen hebben staan zoals je eerder al zij. 1 van mijn vorige stalbazinnen heeft mij ooit eens een heel gruwelijk verhaal vertelt over het blijven vasthaken. Die van mij zie je dus ook (bijna) niet meer met een halster rondlopen...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 22:37

Ja daar hoor je horrorverhalen over, al heb je ook horrorverhalen over bevallingen die verkeerd gaan terwijl er niemand bij is dus het is een kwestie van risico's afwegen natuurlijk. Als je meerdere drachtige merries hebt en het is niet je werk dan kan je natuurlijk niet non-stop waken en dan is zo'n alarm weer de uitkomst.

Ik ben vandaag even aan het puzzelen geweest en Kirs is nu openbaar te bespieden. Echter wil ik wel een beetje zicht hebben op wie er meekijkt dus het is niet heel makkelijk te vinden. Ben je een trouwe volger en wil je graag meekijken kan je een pb'tje sturen om de link te krijgen ;) . De stream gaat open wanneer ze binnen komt (kwartiertje geleden) en sluit automatisch weer om zes uur 's ochtends, zodat we overdag gewoon lekker ons ding kunnen doen zonder dat we ons bekeken hoeven te voelen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:51

Ik wil gerust linkje om af en toe te spieken, zit echter met het probleem dat ik 's nachts slaap :j

Halster op stal zou ik ook nooit doen, op de weide voorheen wel. Bij echt jonkies die nog niet gewend zijn dan wel weer op stal.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 23:02

Herkenbaar probleem haha, je bent me ook niets verplicht als je de link hebt hoor.
Het is nu ook nog niet zo spannend, maar ik meld het nu alvast om te voorkomen dat ik zodra het wel spannend wordt dat ik niet opeens overspoeld wordt met aanvragen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 08:29

Kijk eens wat een schattige aangespoelde walvis <3 :+

Afbeelding

EDIT: ook nog even een waarschuwing voor de kijkers. Kirsten deelt haar stal met een aantal kamikaze mussen die nog weleens recht op de camera afvliegen in het donker, dus als je opeens een witte vlek langs ziet schieten s nachts dan moet je niet te hard schrikken.
En het paard van mijn stalgenoot loopt 's nachts los dus die komt af en toe even buurten bij Kirs, dus er is niets raars aan de hand als er een tweede paardenhoofd te zien is :D
Laatst bijgewerkt door mooney op 13-04-17 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:31

Ahh :') <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:21

Wat goed dat je stalbaas ook meewaakt.

Ik vind de camera perfect heb het al twee keer zo gedaan. En zoals je al zei omdat dit bij mij niet meer eenmalig is nu halsteralarm aan. Camera bevalt me tot hiertoe nog het meest. Je moet ze ook niet telkens gaan storen.

Ik zou linkje wel willen alleen zal ik nog even mijn slaap sparen voor men eigen dames maar wie weet gaat Kirsten erna en doe ik mee.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:59

Goed dat je ons even erop wijst dat mussen en een paard eens kunnen komen spieken. :D
Erg leuk die KirstenTV! *\o/*

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 21:47

Ondertussen al wat linkjes verzonden, heel leuk!

Vandaag verraste mijn vader me met wat drafbalken en twee cavaletti blokken die ik graag voor mijn verjaardag wilde. Nu ben ik nog niet jarig, maar hij was zo blij dat hij dit had kunnen vinden dat ik ze vandaag al kreeg :D Dus ze maar gelijk naar stal gebracht en de club kwam gelijk kijken, dus het maar heel even neergelegd zodat ze de boel konden beoordelen.
Kirsten vond het helemaal prachtig, dan is het stiekem toch wel even een pretletter <3 . Dus die heeft lekker op eigen initiatief wat zwangerschapsgymnastiek gedaan en daarna hebben we de boel netjes opgeborgen.
AfbeeldingAfbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:02

wat leuk dat Kirsten uit eigen initiatief de balkjes even gaat dopen, tof

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:29

Leuk Moony. Je vader was dan maar wat trots hihihi. Alvast dan van harte gefeliciteerd met je vervroegde verjaardag hihihi.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:43

Zwangerschapsgym is ook heel verstandig :D
Hier loopt Goodie (vandaag 307 dagen) nog steeds 2x per week onder het zadel en 1x per week aan de longe.. We zijn maar even met de wedstrijden gestopt, want mevrouw geeft haar grenzen niet aan, ze blift maar willen werken :')

maar wat fijn, die balken en blokken!! Veel plezier ermee!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 10:58

Fotsy: Ja leuk he, op balkjes is ze altijd wel fanatiek. Vrijspringen is ook altijd hilarisch met Kirsten, die is namelijk te beroerd om een heel rondje te lopen om weer over de hindernis te kunnen. Dus als je haar haar gang laat gaan dan springt ze, doet ze drie passen en draait ze zich weer om om er vervolgens vanaf de andere kant overheen te springen.

stal_HD: Ja hij was heel trots, hij heeft ook vertelt op zijn werk dat hij opa wordt... van een veulentje. Super schattig. En bedankt :D

Donja: Wat een bikkel die Goodie! Kirsten gaf er vier maanden geleden al de brui aan, meer dan een beetje wandelen werd echt niet meer op prijs gesteld. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze niet helemaal staat te nietsen inderdaad.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:35

Veel plezier ermee!
Kirsten vond ze helemaal top precies :D