Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:38

knap merrietje hoor wauw en mama ma er ook wezen. Jammer dat je geen voltopic meer gaat maken, maar ik snap het wel. Het neemt een boel tijd in beslag met zoveel leuke nieuwtjes :D

Ik ben wel echt heel erg verliefd op Nadim <3 wauw wat een uitstraling <3

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:18

Gefeliciteerd met je prachtige veulens! <3 Ik vond het weer erg fijn dit topic te volgen dus een vervolgtopic zou ik niet erg vinden haha :D Moest je dat niet meer gaan aanmaken, dan verwacht ik wel héél veel fototopics *-:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:24

Ik heb weer wat recente fototjes :)

De bruine merrie is op moment bij de hengst en is vandaag geïnsemineerd in de veulenhengstigheid, dat wordt straks weer aftellen :), op de foto is het merrieveulentje 5 dagen <3 ik heb nog steeds geen naam, ik ben daar altijd zo vlot mee :Y)

Afbeelding

Mijn mooie appaloosa merrie Mabelle met haar dochter Nilou, ze is ongeveer twee weekjes op de foto <3

Afbeelding

En Springveer wordt alweer een grote stoere jongen, alweer bijna 3 maanden, hij staat nu in de groep bij een vriendin samen met de andere merrie's met veulens en dat is goed voor die brutale aap :D

Afbeelding

Afbeelding

:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:54

Je hebt wel weer plaatjes hoor <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:17

Ze zijn allemaal knap maar de kleintjes zijn toch echt helemaal mijn ding. Fijn dat Springveer een paar speelmaatjes (en extra moederogen) heeft nu!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 13:37

Het merrieveulentje heeft ook een naam: Raquin's hafida Naiya D.W. Dat betekend kleindochter van Raquin, haar oma die een dag voordat ze werd geboren is overleden. Roepnaam Naiya.

Moeder is afgelopen dinsdag in veulenhengstigheid geïnsemineerd met de fewspot hengst Pedro, een mooie hengst wiens veulens me heel erg aanspreken en zo help ik ook nog mee met het afstammingsonderzoek van die hengst. Ik weet hoe fijn het is als mensen je daarmee willen helpen want makkelijk is het niet dat allemaal voor elkaar te krijgen, dus ik hoop dat ik een mooi veulen kan tonen voor de hengstenhouder.

Dametje maakt het goed, echt een meisje om te zien, knappertje <3 <3

Afbeelding

Bij de vos merrie heb ik de veulenhengstigheid over geslagen omdat ze best wat had ingeleverd eind van de dracht en na de bevalling, maar ze komt alweer goed bij dus als alles goed loopt kan ze eind volgende week gedekt.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:52

Mooie naam met betekenis, het is echt een knap veulen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:25

Mooie naam hoor, en heb je een foto van de papa to be?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 10:06

Pedro, vos fewspot, 1,58, sport/prestatie hengst (Z dressuur), alleen maar 1ste premie veulens waaronder een kampioensveulen vorig jaar. En 25% arabisch bloed dus het veulen zal 62,50 % arabisch zijn( als ze drachtig wordt en alles goed gaat natuurlijk :D )

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:07

Oh dat is wel een knappe man hoor, zeker met de hoofdjes die je merries geven die zijn extreem chique moet het een stippenpareltje worden. <3 (fewspot geeft toch altijd stippen???)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:12

Het lijkt mij ook echt een mooie combinatie :)

Nee fewspot geeft niet altijd stippen, het geeft altijd een appaloosa maar dat kan dus ook zijn enkel met kenmerken en enkele witte haren op de kont, of een klein shabrakje met stippen, of grote shabrak met stippen, afwachten dus :D.
De kleurkansen zijn vos of bruin en 100% appaloosa maar wat voor patroon appaloosa is afwachten.

De uitslag van de kleurentest van het palomino merrieveulentje is ook terug en positief op appaloosa net zoals het zwarte merrietje (al was die uitslag niet echt een verassing hihi), allemaal appaloosa merrieveulens voor Nimroos dit jaar *\o/*

Pjotr heeft het ook goed gedaan dit jaar, heel knap om 9 hengstveulens te geven en 1 merrieveulen :Y). En alle 10 appaloosa's waarvan 9 met crème dus iedereen is heel blij dit jaar :D.
Vorig jaar had Pjotr 7 merrieveulens en 2 hengstjes maar, dus ben benieuwd of volgend jaar weer meer merrie's zullen komen als hij het zo afwisselt.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:15

Ben erg benieuwd wat er uit die combinatie gaat komen, hoeveel veulens verwacht je volgend jaar?

Waar laat jij de kleur test doen als ik vragen mag? Wil mijn merrie Vlekkie ook eens laten testen op een aantal dingen voor ik haar weer ga laten dekken.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:48

Ik laat het hier testen, meest goedkope en ook nog super snel uitslag: https://www.vgl.ucdavis.edu/

Is wel in Amerika en je kan dacht ik alleen met credicard betalen vanuit het buitenland.

Ik verwacht nu nog maar twee veulentjes dus valt mee.
Uit de mini Lola en weer Mellow x Pjotr.
Ik hoop nog beide arabieren drachtig te krijgen maar omdat het al zo laat is maar een of twee pogingen en anders volgend voorjaar weer.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:46

Oke, succes met het dekken van de arabieren!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 13:09

De uitslagen van de dna testen van de arabiertjes zijn ook bekend!

Merrieveulentje is gewoon homozygoot zwart! (uit twee vosdrager ouders) en hetrozygoot agouti wisten we al. Eindelijk een merrietje waarmee ik in de toekomst zwart kan fokken en ook grote kans op heb. Al mijn andere merrie's en zelfs Pjotr zijn homozygoot agouti en vos dragers dus had nooit eerder eentje waar ik kans op zwart mee heb en ik ben juist zo gek op zwart! Nu eindelijk wel eentje! Ze is nu twee weken en groeit ook als kool! Door de zon is ze wat licht verkleurd op moment maar rond de ogen en onder de vacht is ze erg donker dus ik ben benieuwd hoe ze uiteindelijk onder haar veulenvachtje uitkomt :)

Afbeelding

Afbeelding

Hengstveulentje is het meest stoere hengstje wat we hier ooit gehad hebben, wat een ego en arrogantie straalt hij uit hihi (en super lief in omgang!,) Ook naar zijn uiteindelijke vos kleur ben ik benieuwd er zitten donkere vossen in de afstamming en dat zou wel heel mooi zijn! Hij verhaard nu heel donker rond zijn ogen en neus, maar dat doen bijna alle vos veulens dus het is toch ook afwachten :)
Bewegen kan hij ook, echt een showbink!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ponyveulens krijg ik nog foto's van, ze staan nu een kudde met andere merrie's en veulens en dat doet springveer echt goed!

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:14

Wat zijn ze gaaf! En gefeliciteerd met de merrie, homozygoot zwart, geweldig! Ben benieuwd wat die later voor veulens gaat geven.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:17

Wat een uitstraling!! Knappe diere hoor.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:49

Phoeh dat hengstenveulen is idd een showbink!!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:35

Wauw, ze zijn prachtig!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:26

Ze zijn beide prachtig, maar ik vind het hv echt onwijs gaaf, ik heb ze echt nog nooit zo gezien!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:04

Hoe mooi! <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 21:35

De bruine arabier is vandaag op 18 dagen gescand en leek een vrucht te zitten maar de veearts was nog niet 100% zeker, kon ook een lege vruchtzak zijn of? Nog een weekje spannend dus. Deze merrie is gedekt door de fewspot Pedro, dus er moet volgende week wel wat zitten anders is het veulentje wel erg jong op de afstammingskeuring als we volgende week nogmaals zouden moeten gaan proberen. Zou jammer zijn. Dus we duimen! Ook de vos kan maandag gescand dus weten we het gelijk voor beide! (tenzij daar ook twijfel over is :Y) )

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 01:06

Spannend. Hopen dat er een vruchtje in zit volgende week.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 06:19

Spannend! Hopelijk zijn ze beide drachtig :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 10:04

Beide arabische merrie's zijn drachtig!! *\o/*