Dustinlover schreef:Ik oordeel pas over verkopen of aanhouden als het er is. Het heeft geen haast in iedergeval

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hopke89 schreef:Dustinlover schreef:Ik trof een merrie aan nog steeds hetzelfde als gisteren.... wel stond ze weer normaal en viel er zomaar wat plas dus het veulen is wel echt aan het drukken. Test nog 6.4 misschien ietsje lichter maar nog lang geen 6.0
Ik denk dat veulen gisteren met die plasjes aan het oefendraaien was...
Nu is hij vast voor het echt aan het draaien naar de uitgang
Weet niet wie over die wat grotere plasjes vruchtwater zei, ik heb er 1 keer bij gestaan dat het vruchtwater eruit kwam, dat is gewoon 1 hele grote plas. Tenminste, bij die merrie wel.
Toen dat kwam zweette ze ook al. Dan gaat het echt heel snel. Zoeff.
Dustinlover schreef:Pretty inderdaad als we daarmee krijgen wat we een beetje hopen dan wacht ik nog wel hoor. Met veel ongeduld Magoed. Jij hebt al 1 veulentje en ik nog helemaal geen!! Dadelijk gaat Bo haar nog voor
janderegelaa schreef:Ik denk dat je toch een beetje van die melkbar af moet blijven. Ten eerste omdat je de uier opendrukt die normaal met hars afgesloten is, daarnaast druk je er steeds biest uit en dat heeft het veulen echt nodig! En...de Ph van melk kan echt in een uur spectaculair dalen dus heel betrouwbaar is het ook niet. Anders had er nu al een veulen gelegen.
Letsdunit schreef:janderegelaa schreef:Ik denk dat je toch een beetje van die melkbar af moet blijven. Ten eerste omdat je de uier opendrukt die normaal met hars afgesloten is, daarnaast druk je er steeds biest uit en dat heeft het veulen echt nodig! En...de Ph van melk kan echt in een uur spectaculair dalen dus heel betrouwbaar is het ook niet. Anders had er nu al een veulen gelegen.
Biest is erg plakkerig, haal je het weg dan vormt er gewoon weer een nieuw laagje. Er is maar 1 druppel nodig om te testen, er is echt wel genoeg over voor het veulen.![]()
PH kan inderdaad snel veranderen, TS gebruikt dit ook als hulpmiddel niet als hoofdmiddel.
Leuk Rowan, ben benieuwd wanneer je merrie gaat bevallen !
Citaat:Biest (melk)
Colostrum (bij koeien biest of griest) is de eerste melk die gevormd wordt als een zoogdier bevallen is.
Citaat:De merrie geeft het veulen enkele dagen biest waarna de biest langzaam verandert in echte merriemelk.