Vlekken of geen vlekken Powerbank X Ceasar X Trafalgar X Ultimo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:44

Bijzonder dier! Mooi vaderdier ook.

Ben eigenlijk oprecht wel benieuwd naar haar bewegingen? Hoe is haar achterbeen gebruik?

Je hebt wel geluk om deze dame te mogen overnemen zeg!

CrazyCat

Re: Vlekken of geen vlekken Powerbank X Ceasar X Trafalgar X Ultimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:54

Als ik eerlijk ben vind ik die overdreven Totilas bewegingen helemaal niks persoonlijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 15:09

CrazyCat schreef:
Als ik eerlijk ben vind ik die overdreven Totilas bewegingen helemaal niks persoonlijk.

Absoluut alleen ze is geen spektakel, nooit ook geweest, ze loopt fijn, is werkwillig, nuchter en knap. Heeft een fijne stap, gewone draf, maar wel met tact en een goede galop. Ze is wel goed aan de maat 1,70m nu met 3. Maar wat ik daar zag waren toch wel bewegings kanonnen. Tsja dat is ze gewoonweg niet. Ik weet wel dat alle paarden uit deze lijn in het werk steeds beter worden en het super doen in de sport. Maar ja is 5 weken genoeg om dat te laten zien. ... Daar gaan we achter komen.

Tijdens het jury gesprek gaven ze aan niet buiten te rijden met de merries want dan zouden ze de hele baan door vliegen. In ieder geval met de meesten. Tsja met die van mij kun je dus met een lang teugeltje naar buiten....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:04

Hm jammer. Wat is het doel daar dan? Wat kan ze behalen in die 5 weken? Stamboekopname en eventueel ster? Of iets anders? Want zoals ik nu hoor zal ze stamboek worden opgenomen maar geen ster worden.
Wel fijn dat het zo’n braaf en fijn dier is. Maar het blijft toch jammer dat er weinig tot geen echt apart bewegende bonte paarden zijn. Zou super leuk zijn om eens weer bont toe te voegen aan de KWPN fokkerij maar dat blijkt toch heel lastig. De meeste stranden al in de eerste of tweede bezichtiging.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 18:17

Suzanne F. schreef:
Hm jammer. Wat is het doel daar dan? Wat kan ze behalen in die 5 weken? Stamboekopname en eventueel ster? Of iets anders? Want zoals ik nu hoor zal ze stamboek worden opgenomen maar geen ster worden.
Wel fijn dat het zo’n braaf en fijn dier is. Maar het blijft toch jammer dat er weinig tot geen echt apart bewegende bonte paarden zijn. Zou super leuk zijn om eens weer bont toe te voegen aan de KWPN fokkerij maar dat blijkt toch heel lastig. De meeste stranden al in de eerste of tweede bezichtiging.

Ze kan er Elite van terugkomen. Dus het is wel een dingetje zegmaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:19

Hm oké maar als ze al niet sterwaardig beweegt, dan wordt ze ook geen Elite natuurlijk.
Hopen maar dat ze zich ontwikkelt in die 5 weken dan. Ze wordt in ieder geval 5 weken doorgereden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 18:26

Klopt het is inderdaad afwachten hoe ze ontwikkelt. Overigens kan ze ook nog gewoon stamboek of ster worden hier, alleen de EPTM is een veel zwaardere test is eigenlijk een keuring + sportprestatie ineen. In het leven geroepen voor fokkers die geen Dinja of Edward kan betalen. De EPTM vervangt eigenlijk keuring + sportprestatie als in IBOP of Z2+ 5 wp. Mocht ze de EPTM niet halen kan ze dus ster worden of Stb. maar meer zal dan alsnog via de IBOP of sport moeten worden behaald. Het is niet dat ik een kromme merrie heb. Ze loopt prima, maar of ze goed genoeg is om de EPTM te halen is dus de vraag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:57

Ja ik snap het. Ik vind het zeker ook geen kromme merrie hoor. Ik vind haar prachtig.

Dieselpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:05

Een mooie merrie heb je!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 19:08

Suzanne F. schreef:
Ja ik snap het. Ik vind het zeker ook geen kromme merrie hoor. Ik vind haar prachtig.

Dat weet ik :D ik ben ook super trots op mijn merrie, maar weet ook dat ze geen spektakel is voor nu. Thuis geeft ze af en toe al echt aanleg voor de 2e draf aan, maar dat is een paar passen. In de 'basis' is ze in draf niet bijzonder, maar na wat schakelen komt er opeens een voorbeentje uit en gaat ze zitten, dat houdt ze echter nog niet lang vol. Ik hoop gewoon dat de komende 5 weken dit verder ontwikkelt. Ze zal aan de hand nooit extreem bewegen daar is ze te nuchter voor en tsja te 'gewoon' in draf. Nu met voorrijden die 10 min max is ze nog niet eens warm gedraaid. Maar wil hier op bokt ook gewoon eerlijk zijn. Dus we gaan het zien, als ze terug komt als stamboek of ster merrie dan is dat zo, dan gaan we de komende jaren zien of ze tussen het veulens krijgen door wel verder komt. Ik heb gewoon niet de accommodatie, vermogen of het fysiek om haar in een paar jaar zelf naar het Z2 te rijden of dat te laten doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:35

Mer1980 schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat weet ik :D ik ben ook super trots op mijn merrie, maar weet ook dat ze geen spektakel is voor nu. Thuis geeft ze af en toe al echt aanleg voor de 2e draf aan, maar dat is een paar passen. In de 'basis' is ze in draf niet bijzonder, maar na wat schakelen komt er opeens een voorbeentje uit en gaat ze zitten, dat houdt ze echter nog niet lang vol. Ik hoop gewoon dat de komende 5 weken dit verder ontwikkelt. Ze zal aan de hand nooit extreem bewegen daar is ze te nuchter voor en tsja te 'gewoon' in draf. Nu met voorrijden die 10 min max is ze nog niet eens warm gedraaid. Maar wil hier op bokt ook gewoon eerlijk zijn. Dus we gaan het zien, als ze terug komt als stamboek of ster merrie dan is dat zo, dan gaan we de komende jaren zien of ze tussen het veulens krijgen door wel verder komt. Ik heb gewoon niet de accommodatie, vermogen of het fysiek om haar in een paar jaar zelf naar het Z2 te rijden of dat te laten doen.

Ik heb de bewegende beelden gezien en ik vind echt dat die trainingsleider te voorbarig is geweest. Het is een prachtig paard en ze loopt gewoon echt goed. Misschien is het wel omdat ik de fokker ben hoor en ik heb een fittie gehad met het KWPN.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 02:04

Ik ben heel benieuwd naar de bewegende beelden onder het zadel.
Ik weet dat ze geen extreme beweger is, maar dat het er echt wel in zit.
En feit dat ze daar zo braaf en relaxed is, zou ook een groot pluspunt moeten zijn.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:53

janderegelaa schreef:
Ik heb de bewegende beelden gezien en ik vind echt dat die trainingsleider te voorbarig is geweest. Het is een prachtig paard en ze loopt gewoon echt goed. Misschien is het wel omdat ik de fokker ben hoor en ik heb een fittie gehad met het KWPN.

Ach jee heb je tegen de verkeerde schenen geschopt?! Ik heb jaren abessijnen (katten) gefokt en geshowed en daar ging dat ook zo.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 19:12

Ik volg, gave merrie!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 13:02

Vandaag eerste tussenbeoordeling. Ze was om 10:05 aan de beurt, wij kwamen een stuk eerder en dat was maar goed ook want haar groep mocht naar binnen. Ze zag er prachtig uit, benen gewassen, staart is ook nog nooit zo mooi vol geweest, en (opvallend) de enige die ze niet eerst flink moeten longeren :+

Laat mijn Punzeltje maar voorop gaan dan kunnen de zenuwlijers prima achter haar aan. In de baan ook weer geen losrijden rondje stappen, dan draven en galop draaien en het zelfde riedeltje weer. Op het einde ging ze steeds lekkerder lopen meer ontspannen. Ik denk dat ze beter uit de verf zou komen als ze net zo link als een aantal anderen zou zijn, want dan wordt je in ieder geval nog 20 minuten flink gelongeerd en ga je warm de baan in.

Na afloop worden de eigenaren bij elkaar gehaald en Rapunzel liet een goede ontwikkeling zien. Dus ik hoefde haar nog niet mee naar huis te nemen en ze is heel braaf. Natuurlijk zou ik willen dat ze meer afdruk en schwung zou hebben, maar het is gewoon geen spektakel paard, ze doet braaf haar ding met tact en je kan iedereen erop zetten. Dus best wel trots op haar fantastische karakter en haar nette performance.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 13:07

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 14:17

Geen heel materiaal in de vorm van film?
Ben heel benieuwd.
Ik denk dat ze met training onder het zadel wel afdruk zal hebben hoor.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 15:05

Silly1972 schreef:
Ben heel benieuwd.

Ik krijg hier geen filmpjes op, ik app ze wel even. ;)

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:29

Wat een knappe merrie! Ik ben benieuwd naar het veulen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:21

Ze is erg knap en heeft een hele goede instelling en dat is heel wat waard.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:02

wat een leuk topic ik volg ook , wij hebben elkaar even gesproken tijdens het aanleveren van de merries, ik was mee met een vriendin die haar merrie ook voor eptm heeft gebracht ( de killian vos).
hoe is het gisteren gegaan ?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:15

Mer1980 schreef:
Silly1972 schreef:
Ben heel benieuwd.

Ik krijg hier geen filmpjes op, ik app ze wel even. ;)

Dat kun je via een platform doen. YouTube of zo.

Leuk paard heb je. Ben je van plan om er een fokmerrie of sportpaard van te maken?
Ik krijg wel de indruk uit je verhaal dat dat paard nog heel wat te 'rijpen' heeft en ongetwijfeld nog wat te groeien, eer je die beweging eruit gaat krijgen. Het is verder een goed gebouwd paard dus dat moet gewoon kunnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 12:01

Ik ben momenteel op vakantie in Spanje met de kids, dus reageer wat weinig.

Lotte wat leuk zeg: wat een gave merrie de Killian! Die gaat het wel redden!. Knal beest!

Tsja hoe ging het.... ik was er niet bij, heb een video gezien en tsja ik werd niet blij. Ik herkende mijn paard niet echt meer. Zat muurvast op rechts , slecht in de aanleuning, kwam de volte niet mooi om. Ik ben zelf een amazone die met heel weinig (wellicht zelfs te weinig) druk rijdt, als mijn paard het moeilijk vindt en lijkt in verzet te komen doe ik mijn hand voor en dan zakt ze er weer in en kan ik probleemlos sturen. Ik zag een paard wat niet (meer) wilde stappen (ja met spanning) en moeilijk nagaf. Daar komt bij dat ze haar beweging gewoonweg niet mee heeft en dus staat ze sinds gisteren weer thuis. Ze maakt te weinig progressie en heeft te weinig beweging. Natuurlijk had ik haar (mede ivm mijn vakantie) daar nog kunnen laten staan, maar ze waren heel duidelijk, ze gaat het niet halen. Daar komt bij dat ze echt vast houdt in haar lijf daar en zo ken ik haar niet. Dus ik denk niet dat ze er beter van wordt om haar te laten staan.

We hebben het geprobeerd en het is mislukt. Nu mag ze lekker rustig aan doen ivm de dracht.

Babootje: ik heb zelf eigenlijk geen wedstrijd ambities meer, heb alles al gezien en gedaan (20 + jaar terug), dus had haar voor de fok en om lekker mee te trainen. Maar aangezien via de sport nog de enige optie is om er een predicaat naast D-OC, prok en Stb op te krijgen is, moet ik nog even achter mijn oren krabben. Ik zal haar iig nog voorbrengen met veulen bij het NRPS, maar voor het KWPN zal het via de sport moeten gaan. Maar dat wordt een meerjaren plan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 15:45

Geen idee of er nog volgens zijn, maar ze is nu 8 maanden drachtig. Fotos maken is niet mijn beste kwaliteit maar ze draagt bescheiden. Dit was na een rondje naast de fiets.

Afbeelding

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:53

Ik ben nog steeds gestipt hoor. Je ziet er inderdaad nog niks van ondanks de vordering van de dracht!