Wat een prachtige paarden En ontzettend leuk dat je je passie met je dochter kunt delen. Dat is toch een droom. Ik volg graag mee.
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-23 15:34
Bedankt voor de lieve woorden! En van harte welkom voor de nieuwe volgers! Ook heel leuk dat er zo fanatiek wordt meegedacht over de naam. Ik twijfel nog behoorlijk, voor een merrie heb ik wel enkele namen van steden op een lijstje maar nog niet dé naam. Ik zie hier nu wel een leuke staat voorbij komen als naam voor een merrie. Voor een hengst heb ik nog helemaal geen plaatsnamen voor op een lijstje, al is uitwijken naar staten of het overkoepelende land misschien nog niet zo'n heel gek idee. Alle ideeën zijn welkom, bedankt voor het meedenken!
Vandaag was ik weer even in het licht op stal, dus nu kan ik even laten zien hoe dik mevrouw al is op dag 221. Doordeweeks zie ik mijn zwartjes alleen in het donker, niets aan zo die donkere dagen..
Ze kijkt nogal afwezig op haar buikfoto, maar ze kan ook gewoon lief en attent kijken.
Maar het heeft toch Gen haar voorkeur om gewoon de leukste thuis te zijn.
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-23 18:54
Voor mijn gevoel wordt het steeds stiller op Bokt, maar dat mag de pret niet drukken dat we inmiddels nog 100 dagen te gaan hebben voor de uitgerekende datum van Gen. Vandaag dus dag 240, het veulen is nu zo groot als een lam.
Nog maar 100 dagen? Dat gaat hard zeg. Wordt aftellen! Lieve foto overigens van dat lammetje
Rocamor
Geplaatst: 08-12-23 00:18
Nog maar 100 dagen?
Jemig, 2023 is bijna voorbij, soms heb ik het gevoel dat al die veulens van dit jaar net geboren zijn. Die zijn bijna allemaal al op kamers
Dito56
Geplaatst: 08-12-23 16:31
Wat een mooie paarden heb je.
Ben benieuwd wat voor moois er uit komt.
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-23 21:47
Bedankt! Ja, de tijd vliegt. Ik was niet van plan om zo'n vroeg veulen te fokken, maar het drachtig worden ging bij het eerste veulen best lastig (3 cycli nodig), dus ik dacht gelijk in april maar te beginnen voor de zekerheid... In één keer drachtig dit keer.
Dit was vandaag op dag 242.
Bij Rio, het vorige veulen, heb ik een gokjeslijst bijgehouden en de winnaar heb ik een reep chocolade opgestuurd. Zullen we dat dit keer weer doen?
Gen haar uitgerekende datum is 16 maart. Het veulen kan niet anders dan zwart worden omdat papa Glamourdale homozygoot is. Er is ook weinig kans op aftekeningen, maar mama Gen heeft enkele witte haren op haar voorhoofd en een extreem miniscuul snebje. Het gokken zal dus vooral op de datum en het geslacht zijn. Maar wie het leuk vindt om mee te doen, deel je gok maar:
Ik ben erg benieuwd ook naar dit veulentje. 100 dagen nog maar, dat gaat snel! Hopelijk een mooi voorjaar in 2024 Ik zeg 12 maart 12-3 is het dan
12 maart - merrie - zwart met iets wit op de lip
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-23 22:20
Leuk om te horen, bedankt! En ja, lang leve chocolade.
Als er meer mensen willen meegokken, dan voeg ik ze uiteraard toe aan de gokjeslijst. Rio is trouwens twee dagen na de uitgerekende datum geboren.
SjonnieZ - 8 maart - hengst - geen aftekening, wel wat losse witte haren Muga - 10 maart - merrie - wit sterretje BigOne - 11 maart - hengst - zwart Kally - 11 maart - hengst - zwart met 2 sokjes Sanet - 12 maart - merrie - zwart met iets wit op de lip D_akota - 16 maart - merrie - helemaal zwart
Hoe is het met Rio? Ben je met hem alweer een stapje verder gegaan?
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-23 22:11
Wat leuk dat je naar Rio vraagt, Eve_16. Het is steeds erg donker en in de bak vooral verschrikkelijk nat, waardoor het grondwerk op een lager pitje staat dan gehoopt. Ik ben wel bezig met hem aan allerlei dingen laten wennen in de loods, vanalles aan zijn lijf boeit hem totaal niet maar dingen in zijn nabije omgeving vindt hij nog wel spannend. Daarom ga ik nu bijvoorbeeld regelmatig op een krukje staan naast hem, dat had best even tijd nodig voor hij dat niet meer spannend vond, maar op hem leunen/beetje hangen vindt 'ie dan weer helemaal geen probleem. Ook naast hem huppen/springen kan nu zonder dat hij spanning opbouwt, dus van dit soort basisdingetjes hoop ik straks vruchten te kunnen plukken. Voor Sinterklaas heeft Rio zijn eigen hoofdstel gekregen:
(het lijkt hier alsof hij bijna geen stro heeft omdat ik dat even aan de kant had geschoven om hem te kunnen meten, daarna uiteraard weer teruggeschoven)
We hebben al bijna 10 gokjes. SjonnieZ - 8 maart - hengst - geen aftekening, wel wat losse witte haren Muga - 10 maart - merrie - wit sterretje BigOne - 11 maart - hengst - zwart Kally - 11 maart - hengst - zwart met 2 sokjes Sanet - 12 maart - merrie - zwart met iets wit op de lip Eve_16 - 12 maart - hengst - volledig zwart Linnie050 - 14 maart - merrie - helemaal zwart D_akota - 16 maart - merrie - helemaal zwart Mala26 - 17 maart - hengst - helemaal zwart
Ja het weer is echt vreselijk. Het hoofdstel staat hem echt heel knap! Maar ik ben sowieso fan van hem haha. Hoe groot is hij nu?
Imaginaerum
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-24 21:06
Oeps, sorry voor de late reactie! Ik zal Rio binnenkort weer even meten, hij is nu in ieder geval voor het oog ongeveer net zo hoog als Gen. Ook zal ik even een buikfoto van Gen maken.
Vandaag zit Gen op dag 270, het veulen is nu zo groot als een herdershond!