Een champagne mini in 2022?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 17:40

Dan zitten we al weer op dag 335 :z Veulentje zit nog veilig bij mama in de buik en stelt ons geduld op de proef. Het komt als het er klaar voor is, maar als ik het aan mijn slaapgebrek vraag is dat wel klaar voor weer een volle nacht doorslapen :+ Merk wel dat ze nu veel kortere dutjes doet ipv de hele lange van eerst. Ook ligt ze eindelijk overdag op de wei ook iets, al is dat niet meer dan twee keer een kwartiertje.
Gisteren haar heerlijk even gewassen en fatsoenlijk gemaakt, je kan het veulentje toch niet laten kennismaken met een vieze moeder :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo heel af en toe komen er nog wat pasjes draf of galop voorbij tot ze beseft dit kan ik helemaal niet meer..
Afbeelding

Verder is Nora het vooral zat en ze gaat ook steeds meer wijdbeens lopen. Uier..tja :? Nog steeds kunnen ze een heel stuk voller. Wat wel vreemd is, waar je normaal vaak hoort dat het juist terug loopt na een dag buiten is het bij Nora andersom. In de avond is het juist voller. Op de foto is dat misschien minder goed te zien, maar wel echt te voelen. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ze met het uier niet zo veel tekenen zal geven maar opeens vol schiet tijdens de bevalling. Maar dat is ook maar een eigen gevoel :+
Ochtend
Afbeelding
Avond
Afbeelding

Foto's zijn van gisteren, ik had vandaag wel het idee dat haar buik wel veranderd was van vorm, slanker. Ik heb eerder gehad bij een merrie dat ik dat ook heel duidelijk zag en die avond mochten we het veulen verwelkomen. Maar misschien wil ik het ook wel zien :+

Wat een prachtige veulens Laureas! Vooral dat hoofdje van de merrie <3 Wauw, dat is echt prachtig!

Bootsiebob

Re: Een champagne mini in 2022?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:37

Wat apart hoe het uier zich gedraagt.

Wat een leuke foto’s, die draffoto <3
Hopelijk komt het gauw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:09

Altijd lastig bij een maiden natuurlijk. Ik blijf het een hele knappe pony vinden. <3

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 10:33

Tja... -O-

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:09

:')
Inderdaad. Tja….

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:45

1-2-3-4 we wachten al zo lang
5-6-7 komt er nog wat van!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 23:32

En dan heb je in de avond weer dit... :?
Afbeelding
Waarbij ik steeds met goede hoop in de ochtend weer de stal in stap dat het misschien nog meer ontwikkeld is en dan heb je weer het beeld van de foto die ik vanochtend plaatste.. >;)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:00

Ik volg ook, knappe pony's en wat een superleuke genderfoto's in je 1e post!

Hier ook een drachtige inimini, dag 334 nu en ook geen uier om maar iets mee te kunnen, dus ik vind het heel fijn om iemand te volgen die ook een mini heeft met dezelfde kuren :')

Uier van jouw mini zou ik al een moord voor doen :D

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 14:49

Nog steeds geen veulentje.. dat wordt spannend! ;)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 16:02

Laureas schreef:
Nog steeds geen veulentje.. dat wordt spannend! ;)

Nou zeker.. Ik moet ook zeggen dat ik er een beetje onrustig van word. Qua afspraken had ik de afgelopen tijd er ruim rekening mee gehouden qua planning maar stiekem toch wel verwacht dat het er nu al zou zijn. Nu komen er toch wat afspraken dat ik echt even goed moet nadenken hoe ik dat ga doen.. Vooral omdat ze eigenlijk 'geen' duidelijk/logische tekenen geeft en ik denk dat ze zomaar opeens begint.

Sanex, leuk dat je ook volgt. Ja, ik snap helemaal wat je bedoelt. Het is fijn om te weten dat je niet alleen bent in die vage, onzekere afwachting zonder duidelijke lijnen van een veulen.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 20:06

Dag 340!

En ik begin weer een beetje hoop te krijgen :D Rond 19.00 zag ik Nora in de schuilstal staan, alleen.. De rest stond nog lekker op de weide maar ze had zichzelf afgezonderd. Even bij haar gaan kijken, ze stond gezellig te knuffelen met mij terwijl ik met iemand anders aan het praten was. Na een tijdje begon ze opeens wat te draaien en duidelijk een plek te zoeken om te gaan liggen. Niet heel normaal, gezien de schuilstal als ondergrond tegels heeft :Y) Dus besloten haar in haar eigen kleine weide apart te zetten en gelijk ging ze languit liggen kreunen. Toch weer opstaan om iets verderop weer neer te ploffen om weer hetzelfde te doen en te rollen. Je zag echt dat ze zich ongemakkelijk voelde.
Daarna is ze toch weer druk verder gegaan met gras eten en doet dat nu nog steeds. Maar, er is iets dat wel aan het rommelen is *\o/* Nu natuurlijk afwachten of het doorzet of op Nora haar manier gewoon even ons voor de gek houden is :+

Het uier staat toch weer strakker. Al krijg ik er niks uit, want ze vind het ook niet fijn als ik dat probeer dus laat het maar.
Afbeelding

Zeker weer in tegenstelling tot vanochtend.
Afbeelding

Dus ik ben heel benieuwd of het gewoon een ongemakkelijke draai van het veulen was of dat we nu toch echt naar een bevalling kunnen gaan denken. De tijd zal het leren! :j

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:05

Ik vond dit topic en dacht, dat veulentje zal al lang geboren zijn :D

Volgens mij is Nora familie van mijn Vlinder, aangezien bijna alle NRMPS champies in NL familie van Vlinder zijn :D. Ze lijkt er ook heel veel op. De palomino op de achtergrond is een dochter van Vlinder, helaas geen champagne.
Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar het veulen van Nora! Aan de teruglopende uier te zien duurt het nog even, maar je weet het nooit met maidens :D Houd d'r maar goed in de gaten!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:20

Oh spannend! Ik ben zo benieuwd naar dit veulen :))

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:42

Uiertje ziet er veelbelovend uit! Zeker in combinatie met haar gedrag. Ze kunnen soms zo aandoenlijk zijn he <3

AstridJ ik herinner me Vlinder nog en de geboorte van haar veulen. Hoe heet ze ook alweer? Fleur? Of zit ik er compleet naast _O- ze heeft nog steeds zo een mooi hoofdje.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 00:21

Knolselder schreef:
Uiertje ziet er veelbelovend uit! Zeker in combinatie met haar gedrag. Ze kunnen soms zo aandoenlijk zijn he <3

AstridJ ik herinner me Vlinder nog en de geboorte van haar veulen. Hoe heet ze ook alweer? Fleur? Of zit ik er compleet naast _O- ze heeft nog steeds zo een mooi hoofdje.

Bijna goed! :D Ze heet Bloem. Ze heeft een heel mooi hoofdje inderdaad en gigantisch veel manen, heeft ze van haar vader. Ze was op deze foto 2 jaar, nu zijn haar manen en voorpluk langer (ze is nu 3).
Afbeelding

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 23:07

We wachten nog af, maar ik merk wel dat het richting het einde begint te lopen nu :j Uier heeft eigenlijk heel de dag strak gestaan, gaat toch wat vaker liggen dan normaal maar voor een korte periode, aan de achterkant begint het wat losser/opener te staan. Ook kon ik ph testen, die is nog wel hoog maar daar vertrouw ik uit ervaring niet 100% op, dat kan zo snel dalen.. Uier kan nog voller maar ik begin toch aan dit weekend te denken, al blijft het natuurlijk Nora dus ik zeg maar niks :')
Och die arme pony, ze is het zat :knuffel:
Afbeelding

Dan gaat ze echt achter het hooinet staan. Niet eten of iets, maar gewoon er achter staan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ, wat leuk! Familie zou heel goed kunnen :j En wat een manen die palomino!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:30

Toen ik het gepost had dacht ik nog Bloem :') prachtig is ze!

Ziet eruit alsof Nora niet lang meer gaat wachten!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 11:12

Hengstje!
Afbeelding

nonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:14

Gefeliciteerd! <3. Ben benieuwd naar de droogfoto's

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:26

Gefeliciteerd!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:01

Gefeliciteerd! Mooi overdag zo, ben benieuwd naar de droogfoto's

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:03

Gefeliciteerd!!
Wat een mooi en lief oogje <3
Prachtig mannetje

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:15

Proficiat! Bruin hengstje zeker? Is hij appaloosa, denk je? <3

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 15:42

Dank jullie wel :)

Afbeelding

Afbeelding

Net als vorig jaar een bruin hengstje :') Ook niks van appaloosa kenmerken te bekennen. Bevalling is vlot gegaan, veulen en merrie maken het goed! Verslag en foto's komen er nog aan, maar de dag loopt aardig je planning mis met zo'n bevalling tussendoor :+ Dus eerst dat even bij zien te lopen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:48

Wat een mooie <3

Ik vind bruin erg leuk