Na het andere topic ook in deze:
Nu de vraag wie krijgt eerst een topic? Kan het niet zelf en mag er volgens mij sowieso maar 1 per week dus Muzanna eerst of Manari eerst een foto topic?

Tipje van de sluier…

Muzanna staat voor!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goklijstje schreef:amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
JoSav - palomino hengst - 23 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
jokari - vos hengst
ShaNel16 - palomino merrie - metallic
Dagahra schreef:Oh wat een gaaf ras. Ik volg met spanning mee. Ben benieuwd wat ze er van maakt deze keer!
Citaat:ShaNel16 schreef:Ik reageer niet snel maar ik ben al jaren verliefd op het ras...
Dat ze veelzijdig waren en heel intelligent en gevoelig op ruiter waren, wist ik wel wat vanaf (tevens de reden waarom ze mij zo aanspreken)
Maar dat van de olympische sporten wist ik niet en vind ik erg leuk om te lezen/ leren.
Hopelijk kan ik volgend jaar na m'n zwangerschap of anders in de toekomst een eigen AT aanschaffen
Ik ben heel erg benieuwd naar het veulentje en zal zeker een stille meelezer zijn, veel succes en geluk met de dracht en bevalling!
Ik gok trouwens op een metallic Palomino merrie.
Leuke reactie!
Het zijn hele atletische paarden, maar niet iedereen krijgt het eruit gereden. Als ik die beelden zie van de vijfkamp denk ik dat je met een AT al lang en breed ruzie had gehad.![]()
Terecht natuurlijk.
Maar zelfs menig springruiter is te hard of laat de stalruiter teveel trainingen overnemen om het respect van een Teke te verdienen.![]()
Het zijn geen op zondag kom ik eens naar stal en dan gaan we ervoor paarden, zeg maar.
Ik zet je gokje erbij.![]()
Ga je op zoek naar een jonkie of een beleerde? Er komen meer veulens dan beleerde AT op de markt, zeker in Europa.
Sansa schreef:Voor mij is dat (wat hierboven geschreven is door Davina9 en ShaNel16), precies ook zo. Ik zoek echt een "soulmate" in mijn paard. Waarmee ik kan groeien en van kan leren. Hoe gaaf zou het zijn om een paard te hebben die jou ook heeft gekozen? Nu zijn AT's ook nog zo knap, dus ze staan al voor jaren (lees 20 jaar) op mijn wenslijstje.![]()
Ik zou echt zo graag je aanbod om op visite te komen aannemen, JoSav! Moet het even aankijken hoe het zit met Covid19, aangezien ik vanuit Denemarken kom rijden. Maar dan zou ik rond kerst in NL zijn!
Piekosjj schreef:Misschien kan ik je onderweg oppikken Sansa?
Varekaj schreef:Een meeting bij Josav, kan Muzanna alvast een eerste selectie maken
hasufel schreef:Oh wat klinken ze toch fantastisch!
En foto’s zijn natuurlijk altijd goed![]()
Hoe groot wilde je de ontmoeting maken..?
ShaNel16 schreef:Oh ze klinken ook gewoon perfect die akhal tekes... Kan ik mij ook eventueel aanmelden voor een meeting
Varekaj schreef:Alles wat je opsomt kan ik me gelijk levendig voorstellen Josav... Want ik heb die unieke momenten al mogen ervaren met mijn huidige paard. En nee, dat is geen Teke zoals je weet.
Dat wederzijds vertrouwen is zoiets moois om te ervaren. Had ik met mijn vorige merrie ook trouwens, maar alweer, dat is er niet zomaar. Mijn huidige paard heb ik sinds veulen af aan, dat zal zeker wel meetellen dat we met elkaar kunnen lezen en schrijven.
Maar ik ga voor niks minder dan dit gevoel van gelukzaligheid in ieder geval.
fleurtjeuh schreef:Ooit wil ik ook zo'n vriend of vriendin voor het leven
Maar eerst maar eens de zaakjes op orde zodat er tijd, geld en ruimte is voor een teke, want dan wil ik het ook gewoon echt goed doen met de juiste huisvesting voor het paard. whatever that may be
Varekaj schreef:There is no I in team, en vooral binnen de paardensport geldt dat dubbel zo hard vind ik. Omdat je als eigenaar en ruiter ook de stem bent van het dier waarmee je een samenwerking aan gaat.
Je doet het met elkaar, voor en door elkaar.
Maddy_Paola schreef:Reageer niet veel maar volg je wel, vind t echt geweldige paarden met dito karakters, maar durf er niet naar te kijken of t wel zou passen omdat ik zelf niet klein ben en vrij grof gebouwd, dat wil ik een smal paard niet aan doen, nu een zwaar warmbloed die ook niet alles voor iedereen zomaar doet en waarbij je ook echt kan merken wie dr mens is, met elkaar opgezadeld in de manegelessen en bied haar nu een actief 'pensioen' maar ik denk wel eens, wat als zij er niet meer is, vind er maar eens een met zo'n gouden karakter die zo bomproef is, maar ook waar ik op pas. Ik weet niet hoe grof gebouwd het zwaardere type is natuurlijk, die namen van types blijf ik moeilijk vinden