Vier generaties bont, als dat geen feest wordt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Re: Vier generaties bont, als dat geen feest wordt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:54

Gefeliciteerd! Nog 2 te gaan!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:02

Ooh wat is ze mooi getekend inderdaad.
Ook heel fijn een zwarte staart.

Gefeliciteerd!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:57

Ach, wat een mooi veulen! <3 Gefeliciteerd!

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:07

Gefeliciteerd <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:10

Gefeliciteerd! Wat is ze leuk en wat een leuke aparte tekening heeft ze op haar voorbeentje <3 <3

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:05

Gefeliciteerd! Wat een schatje <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:10

Ah wat een knapperd! <3 gefeliciteerd en heel veel plezier er van!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:27

Wat lekker ook, in een tentje naar de de paarden kijken.
Moest alleen wat warmer zijn!

Gefeliciteerd *\o/*
Mooi veulen,mooi getekend ook.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:01

Gefeliciteerd! <3

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:05

Gefeliciteerd!! Mooi eerste veulen!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:30

Gefeliciteerd! Wat een mooi dametje!
Ze lijkt in de aftekeningen veel op haar moeder, of zie ik dat verkeerd?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 11:55

Dankjulliewel allemaal!

Het gaat echt super! Al blijft Phoebe wel haar eigen bijzondere ik :o Geeft niks, als kersverse mamma mag dat

Sinds gisteren de familie weer bij elkaar, dat ging heerlijk als vanzelf

Afbeelding

bokker PeerAppel is op de geboortedag gelijk foto's komen maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 16:27

Hoog tijd voor een update!

Noeka alweer op 321 dagen en Tjaja op 342 dagen, spannend...
Hopelijk gaan ze beetje vlak op elkaar. Ze doen graag alles samen, dus zou me niet verbazen :+

Afbeelding

En Phoebe x Ashlan baby, enerzijds zo zachtaardig en voorzichtig, maar aan de andere kant een duidelijke eigen mening, net als mamma. Ze wil (net als haar vader) het liefste de hele dag knuffelen. Ik heb nog steeds niks ontdekt wat ik niet leuk vind aan haar :o Op de foto's 3 weken oud.

En ze heeft een naam... waar natuurlijk ook weer een verhaal achter zit

☆☆

2 June 2014, six years ago, a little princess was born. Amazing Lady Dolores, a.k.a. Lola. Daughter from the beautiful Caily and dream stallion Collin. She was my everything, my soulmate, my best friend, not to describe with words ☆

But the best flowers are gone first, when she was two and a half years old, she died by colic. My world stood on hold. No idea how to go futher with horses without my Lola ☆

But then, Phoebe steps into my life. I don't know who need each other more. I traumatised by losing Lola. She traumatised to trust people. But now, we are best friends forever. We have helped each other. In my mind, where the story ends with Lola, it starts with Phoebe ♡

Last year, we had a chance to make a dream true. My baby are in foal from wonderful Ashlan. I met him as a foal and I am very proud to have trained with him last year, and have had him by my side for that time. He has bloodlines from Collin at his mother's side, and is a son from the wonderful Deaglan ♡

15th May 2020, this dream give birth to the perfect foal. She is so very very lovely, like Lola. She is powerful, and a beauty as well. Her wonderfull face, black tail and perfect spots ♡

A few weeks ago, I made a decission that means all the foals are for sale this year.
But I can't ♡

She is too special. Too perfect ♡

She stays with us, and she gets a very special name. The name I choose many years ago for a sister from Lola. But she was never born. Until now. In my heart, this baby it is ♡

~ Amazing Lady Lourdes ~
a.k.a. Loulou

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot nog even een hele slechte, maar enorm speciale foto van gisteren. Allevier de generaties samen aan hun hooi <3

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:48

wat mooi <3
het is ook wel een mooi veulen hoor.
snap dat je die houden wil
hopelijk krijgen die andere dames dan niet zulke geweldige veulens,anders heb je er straks teveel :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 19:01

Hihi, ik stem voor 2 valkbonte hengstjes. Of 1 hele mooie. En de ander een mooi merrietje zodat een nakomeling van Finn ook kan blijven, is ook leuker voor Loulou O:)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:54

Ik ben zo benieuwd! :D ze zijn zo gaaf!

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 00:47

Wat een leuk topic, mijn oog valt er nu pas op. En heerlijk zo hun verhaal te lezen.

Gefeliciteerd met je prachtige veulentje !

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:50

Caily schreef:
Hihi, ik stem voor 2 valkbonte hengstjes. Of 1 hele mooie. En de ander een mooi merrietje zodat een nakomeling van Finn ook kan blijven, is ook leuker voor Loulou O:)

Valkhengstje van Tjaja en een zwartbonte merrie met veel kleur van Noeka he. :P Of hoe was mijn droom ook alweer?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 01:52

Ik moet schandalig bekennen dat ik hier een geboorte niet gemeld heb nog :o

19 juni, ja de dag dat mijn hengst zou aankomen tussen 20.00u en 00.00u, had ik 's avonds een vriendin op visite. Zij heeft ook paarden dus even alle merries geknuffeld, Tjaja dr uier bekeken en besloten dat het nog een dag of 2 zou duren. Nog geen hars of niks, gewoon met de kudde me grazen, lopen etc. PH eind vd ochtend 6.75.

Vriendin gaat rond half 10 naar huis. Mijn verzorger was er ook om mee te wachten op de hengst. We lopen samen naar huis om voer klaar te maken voor de avondronde. Paarden lopen naar achteraan mijn paddock paradise. We komen met klein half uurtje terug bij de wei. Twee merries waren toch terug naar de wei gegaan. Maar Tjaja niet. Ach, die loopt wel vaker alleen, is iets slecht ter been met haar dikke buik. Die is nog achterin, komt wel als er eten is. Nou, ik roepen. Andere merries komen. Ik zeg tegen mn bijrijder. Als ze niet komt als hun bij hun bakken zijn, lopen we wel even heen. Ik heb nog geen birth alarm gehad.

We lopen erheen. Halverwege het pad. Huh? Ligt ze nou, zal toch niet he? Verzorger had ik mee afgesproken als de hengst er is nog keer PH testen en dan besluiten of ze bleef slapen of naar huis ging. We keken elkaar aan... ze zou het niet flikken toch? Ja hoor, mn telefoon ging, birth alarm. Even de pas erin. Maar veulen lag er al achter. De fopkont :+

En dan heb ik het niet alleen over dat ze zo even om 22:40u een veulen eruit werpt, maar ook nog dat er erg goed was geluisterd naar hoe haar laatste veulen volgens mij moest zijn. 18,75% kans op valkbont. En ja hoor, valkbont. Halveer de kansen voor de o zo gewenste merrie. Maar ja hoor, ook nog merrie. Maar denk je dat dat het leukste is? Echt niet! Kleur boeide me echt niks. Ik wilde maar 1 ding: De lucky ears! Tjaja heeft 1 wit en 1 zwart oor, dat vind ik geweldig!! Dat moest ze doorgeven, had ze nog nooit gedaan. Maar deze valk merrie heeft het!! Aaaah, maak me gek. Hoeveel geluk kan je hebben. Dat dat staartje dan niet zwart is vergeten we dan gelijk maar. En witkopje had nooit m'n voorkeur maar deze kleine is zoooooo gaaaf!!! En dat karakter. Mijn andere veulen kan ik redelijk makkelijk bij komen, ook wel bij liggen, maar is echt een vertrouwenspaardje. Dat kan niet iedereen en ze is wel wat argwanend/voorzichtig. Dit veulen vind alles gezellig, alles leuk, alles interessant. Die is echt onbevreesd, maar wel beleefd en heel leuk. Iedereen is verliefd op dit kleine meisje.

Maargoed, een merrie die bevalt om 22:40u en volgens laatste berichten komt de hengst om middernacht aan. Ik dacht wel even, oliebol... Gelukkig goede vrienden die gelijk in de auto sprongen om te helpen.

Uiteindelijk deden moeder en kind het super, veulen werkte netjes het rijtje af. Moeder bleef lang aan de nageboorte staan, oxytocine leek weinig te doen. Balen. Maar geduld hebben.... ze was wel fit genoeg voor t veulen dus toe maar...

Om 03:45 eindelijk telefoon, de chauffeur, ze waren er over 10 minuten. Het werd alweer licht, op zich een voordeel ivm direct buiten laten. Maar sjonge, iets met inschattingsfout van verkopers/transport? Maargoed, het is goed gekomen. Inmiddels was ik wel weer alleen dus ik moest moeder en kind, nog met nageboorte met halsters opgeknoopt eraan als tegendruk, even achter laten. Hengst ontvangen was gelukkig zo klaar. Chauffeurs wilden graag gelijk door en meneer bleef keurig achter de voor hem gezette omheining. Stond binnen een kwartier weer bij moeder en kind en tot mn opluchting nageboorte er ook eindelijk af.

Jullie krijgen van beide even 1 foto, de fotograaf komt morgen, dus daarna is er meer.

Ik heb nog nooit zo'n bizarre nacht gehad :') :+ :):) <3

De knappe valk baby met lucky ears en 1 blauw oog

Afbeelding

En mijn hengst. Iedereen die Tinkers kent, kent hem wel. Collin van de Gorterstraat.

Afbeelding

In 2009 zag ik een dochter van hem te koop, maar mocht echt geen paard kopen. Dus besloot ik, ooit fok ik zelf een veulen met hem. In 2014 was dat veulen daar, maar helaas moest ik haar in 2017 laten gaan. Inmiddels was Collin naar Polen verkocht. De merrie die ik in 2009 zag is viavia bij vrienden terecht gekomen en heeft hier in 2018 nog een paar maanden gestaan. Tot mijn schrik kreeg epileptische aanvallen (waarschijnlijk tumor) dus ook haar veel te jong (en drachtig) in moeten laten slapen. Zeker nu ik weer wat bezig ben met fokkerij baalde ik enorm dat Collin zijn bloed maar zo weinig aanwezig was. Paar keer al contact gehad over sperma met de eigenaar in Polen. Maar dat leek lastig. Dus toen ik de kans kreeg met Ashlan vorig jaar, zijn kleinzoon (met in de vaderlijn ertussen ook mooi bloed), was dat heel gaaf. Maar nu is het dan toch gelukt. En niet sperma. Maar gewoon the one and only Collin. Het had echt niet beter kunnen zijn.

dasalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:33

Gefeliciteerd met de geboorte. Wat een plaatje <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:03

Zoooo, die is tof! <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:37

haha, ik zei toch al straks krijg je meer van die ontzettend lieve leuke veulens :P

en trut die je bent! voor niet even een update te geven, want juist tjaja haar veulen en hoe de geboorte zou gaan was ik benieuwd naar omdat het al een oudere merrie is.
gelukkig alles goed gekomen.
mooi veulen, <3
ben benieuwd naar de naam.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:56

Ahhhh. Lucky you! Zo leuk! En wat een knapperds! <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 21:31

Haar naam is

~ Amazing Lady Olivia ~
A.k.a. Liv

Afbeelding

Samen met Loulou, geboren 15 mei
Afbeelding

En samen met Liv, geboren 19 juni
Afbeelding

Inmiddels hebben de dames elkaar ook ontmoet. Nog een beetje spannend. En phoebe bemoeit zich er wel eens mee. Maar dat komt vanzelf.

Afbeelding

Halfzusjes langs moeders kant. Maar grote zus haar pakketje is weer brusje langs vaders kant. Ingewikkeld

Afbeelding

De hele kudde
Afbeelding

Liv is echt een heel vrij meisje. Heel cool en stalkt mensen. Ze galoppeert achter me aan de hele wei door en is constant op avontuur. Loulou is gereserveerder en ondanks dat ze ouder is banger dan Liv. Gelukkig kan ik altijd met haar kroelen en beide dames kunnen keurig voetjes geven en halstertje om. Maar die Liv... Die gaat op iedereen af. Loulou heeft het daar niet zo op. Alleen als je netjes vraagt :D

Het stond wel op insta in mn stories. Daar staat het meeste. Maar Tjaja doet het super! Dat gaat echt prima. Alleen nageboorte was een dingetje. Maar toch met oxytocine gelukt dus. Maar Tjaja is verder ook nog heel goed he. Iets slecht op de beentjes soms, maar ze redt zich ook op een mindere dag prima. Ik zou echt niet bij elke merrie van deze leeftijd nog aanraden om te fokken!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:10

Brutale Liv :') Ik vond het leuk om met beide dames te kroelen en ze op de foto te zetten. :D