Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Noisy schreef:Aan de onderkant van de buik, vlak voor het uier kun je de baby vaak goed voelen.
Hoe gaat het met Jaquelientje?
haha dat vindt ze niet erg...
zal haar goed doen met zo’n dikke buik beamyrthe schreef:Dat is ook een idee. Zal ik sowieso doen kort voor de geboorte. Ja die verwennerij kent ze wel. Ze staat in ochtend al voor mijn verandaraam te hinniken als ze ziet dat ik wakker benIederen doet het natuurlijk anders, maar mijn da raadde aan om de merrie vlak voor de geboorte te ontwormen. Veulen krijgt dan namelijk ook van de merrie mee en dan zou je de eerste ontworming kunnen overslaan.
Leuk dat je jacquelientje zo lekker verwendzal haar goed doen met zo’n dikke buik

Ik mag nu ook haar uiertjes aanraken en wassen en eindelijk foto ervan maken. Ze wordt nu steeds aanhankelijker naar mij. Zoals jullie zien hebben wij aan huis kleine paddockparadise laten bouwen (ongeveer 800 tot 1000 m2) rondom is er track van paardenzand 2.5 breed en hoeken 3.5 en plaats om lekker in zand te rollen. Een doorloopstal en een enorme binnenstal groot genoeg voor 2 paarden. Behalve daarin plassen (grrrr ze gaat ALTIJD binnen plassen waardoor haar mooie stal meer iets weg heeft van reuzenkattenbak
) Om het weilandje in het midden van de pp te sparen voor de bevalling mag ze daar nu niet op. Het staat inmiddels vol heerlijke paardenbloemen en oogt fris en vrolijk. Ik hoop dat ze lekker buiten wil bevallen zoals in de natuur op frisse weide. Voor nu mag ze achter huis onder was draaimolen elke dag gras eten. Maar na 30 min geeft ze aan dat ze terug naar pp wil. Voor nu staat ze tijdelijk tot komst veulentje alleen want door mijn chronisch ziekzijn kon ik mijn ijslander niet meer berijden noch verzorgen. Na 10 jaar heb ik mijn liefste maatje moeten verkopen en overgedragen aan de beste paardenmama die ik voor hem kon vinden en ze is gek op hem. Jaquelientje is inmiddels zo dromerig en dik dat ze mijn speelse ruin niet mist en geniet van de rust (en vele verwennerijen door mij)
Jaquelientje is 30 Juni uitgerekend. Ik wil wat aan jullie vragen:
.
(yep zo heet mijn avatar hier, snappie?)
Shyba
Shyba lijkt gedag te zeggen paar uurtjes later is ze overleden
altijd dichtbij in de tuin
zusje Happy 1 oor brengt vreugde en blijdschap