In Style x Havidoff veulie in de maak!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhouse

Re: In Style x Havidoff veulie in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:33

Het schiet nu lekker op, of niet! haha, die buik, het is wat al dat gewicht mee sjouwen :=

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 21:01

Oh wat heb jij voor merrie evelien? Ik ben ook erg benieuwd!

Ja die buik he, pfoe, je zou maar zwanger zijn, ik hoef er persoonlijk nog niet aan te denken, maar zo bij mijn knappe merrie die al 2x eerder mama geworden is, vind ik het allemaal toch echt wel heel speciaal en bijzonder om mee te kunnen maken!

Morgen op 290 dagen, dan komt er weer een nieuwe buik foto aan die ik elke 30 dagen maak :D

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 07:48

Gisteren op 290 dagen!
Ze wordt echt heeeeel bol! :D

Afbeelding

En van voren
Afbeelding

En het overzicht, wat een bollie he :D

Afbeelding

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:56

Leuk zeg! En spannend nu de laatste weken in gaan. Ben erg benieuwd wat er uit komt.. maar voornamelijk hopelijk gezond!
Ik krijg en t is geen grapje uitgerekend 1 april een veulentje van In Style uit een Johnsons merrie. Mijn merrie draagt meer binnen i.p.v. een zakkende buik en daar zie je dus ook lang zoveel niet van als de jouwe! Ik houd je topic in de gaten, ben heel benieuwd!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:58

ik volg... ik hou van havidoff bloed :Y)
En in Style is natuurlijk ook erg gaaf.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:01

Ik volg ook gezellig mee! Vind dat je een onwijs knappe merrie hebt! De eerdere nakomelingen zijn ook goed gelukt, dus kan niet anders dan dat dit ook weer een plaatje van een paardje wordt!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 17:07

Leuk! Gezellig dat jullie ons avontuur komen volgen!

Oh newt, dan zal jouwe er eerder zijn dan de mijne, spannend hoor! Ben dan ook heel erg benieuwd naar jouw kleintje!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 13:25

Uier gister op 292 dagen.
1 helft gevuld met wat zucht, wat na stappen ook weer grotendeels weg trekt :)

Afbeelding

Maandag komt ook de dierenarts nog even langs voor een laatste check of alles nog goed gaat en om alles door te bespreken omdat het voor mij wel de eerste keer is dat ik een veulentje fok!

Vandaag nog maar 6 weekjes te gaan en slechts 3 weken en 6 dagen tot het veilig is :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:48

Ik ga volgen! Mij 2jarige heeft Havidoff in de moederlijn. Lijkt me interessant om mee te kijken.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:15

Nog 40 dagen te gaan *\o/*

Vanmorgen weer lekker even van het besneeuwde uitzicht kunnen genieten!
Afbeelding
Oh oeps kreeg m niet meer gedraaid

Afbeelding

Uier is ook nog steeds rustig
Afbeelding

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 09:19

Afgelopen maandag de dierenarts bij dikkie gehad, puur voor mijzelf om te weten dat alles goed gaat en voor mezelf alles even op een rijtje krijgen wat er gedaan moet worden.

Nu vond mijn da de vulva van mijn merrie erg klein, dus dacht dat ze ooit eens dicht gezet was. Vorige eigenaar kon me dit niet vertellen. Dus toen info in gaan winnen en tot het besluit gekomen haar toch open te laten zetten. Baat het niet dan schaadt het niet toch? :)

Morgen ook meteen op de 300 dagen mijlpaal *\o/*

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:03

Mijn merrie is door de fokker/vorige eigenaar ook dichtgezet ivm lucht zuigen. Wij hadden dat pas door bij het fokken van ons eerste veulentje, de inseminator kreeg zijn hand er niet in haha. Wij hebben haar na de komst van het veulen opnieuw dicht laten zetten om het bevuilen van haar baarmoeder te voorkomen. Over het algemeen wordt dicht zetten niet gedaan als het niet nodig is. Stel dat jou merrie dicht gezet is, dan was hier misschien ook rede voor. Toevallig heb ik gisteren ook een afspraak gemaakt om mijn merrie open te knippen. De DA adviseerde dit 3 weken voor de tijd te doen. Wanneer staat die van jou op de planning of is de knip al geweest? :+

Nog maar 40 dagen *\o/*

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 13:40

Ja dat vind ik dus ook raar... bij mij is er bij het scan en inseminatieproces niets over gezegd... Dat laat mij ook zeker wel een beetje in twijfel zitten, maar mocht dit toch haar normale formaat vulva zijn, dan wordt de bevalling alleen maar makkelijker toch? Erna weer dicht zetten kan altijd weer :)

Bij mij staat de afspraak op donderdag 29 maart. 2 weken voor de uitgerekende datum dus. Mijn arts zei ook 2 a 3 weken vooraf aan uitgerekende datum, nu heb ik het ook druk met stage en kwam die datum het beste uit

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:06

Ja dat dichtzitten is wel een dingetje, ons oudste merrie is wel dichtgezet door een stuitbevalling, en als je er eenmaal aan begint moet het helaas steeds vaker. De hechting is dit keer zelf uit gegaan dus ze hoeft gelukkig niet open gehaald te worden.
Maar spannend hoor nog maar even te gaan!

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:31

Misschien dat het bij het proces tot de dracht over het hoofd is gezien? Scannen wordt via de anus gedaan, dus dan kom je niet in de buurt van de vulva. Bij het insemineren lijkt het mij dat je dit door hebt want de opening is de helft of zelfs eendere van het origineel. De hengstenhouder die mijn merrie dit jaar geinsemineerd heeft, had zulke dunne handen en armen dat hij er goed bij kon.
Mogelijk kwam je inseminator een dichtgezette merrie zo vaak tegen dat hij hier niet meer op of om van kijkt en je niet geïnformeerd heeft. Maar goed dat is speculeren.

Bij dichtgezette merries wordt er soms gebruik gemaakt van een buis, heb je dat toevallig gezien bij het insemineren?

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 15:56

Insemineren ben ik zelf helaas niet bij geweest, alleen met het scannen.. Bij het verwijderen van het dubbele vruchtje werd echter geen buis oid gebruikt

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:16

Dat is toevallig, die van mij had ook 2 vruchtjes! Afknijpen gebeurde bij mij via de anus. In de hand had hij de scan zodat hij kon zien wat er gebeurde en met zijn vingers kneep hij door de baarmoederwand 1 vruchtje kapot. Succes iig 29 maart :p

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 16:20

beamyrthe schreef:
Dat is toevallig, die van mij had ook 2 vruchtjes! Afknijpen gebeurde bij mij via de anus. In de hand had hij de scan zodat hij kon zien wat er gebeurde en met zijn vingers kneep hij door de baarmoederwand 1 vruchtje kapot. Succes iig 29 maart :p

Hahaha wow dat klinkt pijnlijk... :') die arme merries van ons hahaha
Nouja als kleine veulie er straks is, zal ze super blij zijn denk ik :D

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 18:46

300 dagen *\o/*
Afbeelding

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 21:05

Nog 4 weekjes te gaan tot de uitgerekende datum! *\o/*

Dr buik gaat nu ook weer steeds meer uitzakken heb ik het idee, knappe dikkie!
Uier is nog erg rustig, wanneer ze even gestapt heeft, is alle zucht er ook weer uit en zijn het weer theezakjes.. :')

Afbeelding
Afbeelding

Ennn mijn camera is gelukkig weer terug na reparatie, dus nu hopen dat die het blijft doen tot de bevalling :D

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:22

Aftellen geblazen begint het bij jou ook zo te kriebelen, het weer word beter, dagen langer, veulentjes tijd :) .. de mijne heeft al een flink uier en flink zucht, gevoel zegt dat ze eerder bevalt dan 1 april.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 10:32

Jaaaa kan niet wachten! :D van het weekend helaas weer even koud, maarja...

Mijn merrie heeft inderdaad ook veel zucht, maar verder nog niets aan uier begonnen.. Dus ik kan nog wat langer wachten denk ik :')

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 18:58

310 dagen! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:15

Woehoe *\o/* buik is weer boller geworden! Nog maar eventjes!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:46

Wat een prachtig paard en nakomelingen. Ben veel te laat achter dit topic gekomen maar volg graag nog even mee.

Prachtige papa ook, kan niet anders dan dat daar een enorm knap veulen uitkomt.
En wat een buik joh! Net een skippybal