Ondertussen is de uitgerekende datum van lightning voorbij, maar zij maakt nog niet echt aanstalten (ik ga er bij haar ook vanuit dat ze ongeveer 10 dagen over draagt). Goodie haar uier verandert op dit moment niet echt, mag nog voller al hangt er af en toe al wel een druppeltje melk aan. Wel wordt haar vulva steeds slapper en ook de banden worden slapper. Morgen zit zij aan de telling, dus we wachten af.
Lightning staat inmiddels met halsteralarm om en Goodie staat onder de camera. Maar als de ontwikkeling van Odette zo doorzet en Lightning en Goodie nog langer wachten, dan kan Odette nog wel eens voorkruipen
Lightning 340 dagen, gedrag is wel wat aan het veranderen (dat is ook de reden voor het alarm, want melk geeft ze nog niet, uier kan ook nog voller)
Goodie 337 dagen, heeft al een paar weken witte melk, maar de PH is nog veel te hoog. Staat u dus al wel onder de camera, dus mijn nachten zijn redelijk onderbroken
Odette 321 dagen, uier is de afgelopen 2 dagen flink gegroeid en de banden zijn al slap aan het worden (zelfs op de foto te zien ) en ze heeft sinds vandaag een zuchtplaat onder haar buik
Dream 303 dagen (Yeah, ook de 300 dagen grens voorbij!!). Ik moet haar nu flink bijvoeren, want ondanks dat ze overdag op het gras staan, begint haar ruggegraat er wat op te komen. buikje groeit mooi, uiertje blijft nog hetzelfde.
Zag de dames vanmiddag nog tevreden in hun weide staan. Reed voorbij en dacht; hè die ken ik! Had al eerder in dit topic mee gelezen. Hopelijk over een paar dagen met veulen(s) erbij!
lailapri
Geplaatst: 14-05-17 22:09
Een merrie drachtig van yismerai. Ik ben erg benieuwd. Heb hem op mijn lijstje staan voor danika dus ben erg benieuwd. De andere combies zijn ook goed gekozen. En nu nimroos verkocht wordt heb jij straks nog mooi een nakomeling van hem.
Wings_love
Geplaatst: 14-05-17 23:02
Poeh die buik van Odette Spannend hoor, allemaal ook vrij dicht op elkaar zie ik nu. Ben benieuwd naar de babyboom!
Wellicht gewoon 3 tegelijk was bij ons gisteren ook bij de boer We vissen er eentje uit de wei, word gebeld voor een bevalling op de andere wei en daar aangekomen begint de volgende alleen was dit overdag
Uier van Lightning is weer wat voller en spenen beginnen nu ook te vullen, ook heeft ze veel gelegen vannacht, dus een paar keer vals alarm gehad.... Goodie ligt sowieso veel, zowel overdag in de wei, als 's nachts op stal, meestal gewoon rechtop, maar af en toe plat. Vanmorgen had ze een druppeltje aan een speen, maar dat heeft ze wel vaker.
3 tegelijk mag van mij, ben ik even druk, maar daarna hoeft er dan nog maar 1
Ik volg op het laatste moment nog even mee, want die moeten toch wel bijna komen. Allemaal indrukwekkende buiken, maar die van Odette is echt enorm. Ik hoop echt dat ze snel komen voor je.
Vannacht er 3x uit geweest omdat het alarm af ging... Iedere x stond mevrouw me aan te kijken dat ze het heel gezellig vond dat ik even langskwam Nog geen veulen dus... PH nu 6.7