2 Spanjaardjes verwacht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:09

_Zsazsa_ schreef:
Gefeliciteerd! Super Nobje, welke kleur heeft ie? Ik ben bang dat er bij Alegria ook een reus in zit. Heb je het kunnen regelen met de papieren?

Zo jou merrie schiet ook al op... ze ziet er ook al zo groot en rond uit. Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig naar jullie veulentje *D
Ik vraag me af of deze hengst grote vererfd.... heb jij daar toevallig naar gekeken ?
Nou om even je vragen te beantwoorden denk ik dat je dat middels foto spam leuker vind <3

Ik heb ook nog een foto van het moment dat een aantal (?) merries weer het land op gingen bij "Elvage Delio"... en dat ze de hengst er bij deden voor een paar (?) weken ... sorry mijn Frans is heel slecht (maar dat is wat ik eruit op kon maken, en de foto's zijn leukkk :) deze foto is dus van vorig jaar) :o
Afbeelding

Hieronder een foto van 23 maart, en toen vond ik haar al zo groot...
Afbeelding

En mijn vriendin heeft nog flatteuze foto's van haar gemaakt.... en dit is daar 1 van... De foto's werden gemaakt door Amanda Melchior... dus ik was er echt super blij mee.. en een heerlijke middag met zijn drietjes (Pastora, Amanda en ik door het bos gewandeld.. c.q. gewacheld *D )
Afbeelding

En een kleine tijd later is de kleine man geboren. Nu 4 dagen geleden...
Deze foto is niet erg flatues maar wel een klein uurtje na de geboorte... echt een meer dan een flink veulen, zei de dierenarts. Zoals je ziet is hij zelfs nog niet helemaal droog <3
Afbeelding

Als het goed is, is het dekbewijs bij het PRE stamboek dus we zijn erg nieuwsgierig.
Maar we hebben nog geen naam... we zijn nog aan het puzzelen hi hi hi... heb jij je namen al klaar en dekbon inmiddels binnen ?
Laatst bijgewerkt door nobje op 29-04-17 19:28, in het totaal 5 keer bewerkt

Arianne_94

Re: 2 Spanjaardjes verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:12

mooie paarden, ik ga volgen :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 19:43

Super Nobje! Mooi bruin met bles! Hoe kom jij aan je dekbewijs? Ik kom er echt niet uit met die Fransen. Dat moet ik wel hebben wil ik Crusado papier hebben. Een naam hebben we al ja!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:56

_Zsazsa_ schreef:
Super Nobje! Mooi bruin met bles! Hoe kom jij aan je dekbewijs? Ik kom er echt niet uit met die Fransen. Dat moet ik wel hebben wil ik Crusado papier hebben. Een naam hebben we al ja!

Hoi hoi... ik stuur je even een pb tje
En het is niet helemaal duidelijk wat voor kleur bruin... hij heeft veel valk kleur op moment maar ook een beetje vos en rond zijn ogen en mondje lijkt hij wat zwart of heeeeel donkerbruin... dus dat word nog een toverballetje hi hi hi
Maar goed je ziet het is dus echt een groot veulen.. en hij heeft flink in de knoop gezeten in mamma haar buik...maar hij begint al redelijk uit te deuken :')
Echt benieuwd of jullie veulentje straks ook zo een grote is :)
Heb je nog meer mensen gevonden met een veulen van "Abocado CA" ?

Ik ben heel erg benieuwd naar wat voor namen bij jou de revue passeren
Want je had toch nog een veulentje voor de zomer op komst staan *D
En hoe gaat het met je andere paarden ?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 21:11

Ik heb geen broertjes of zusjes meer gevonden nee. 8 juni bevalt Els van Favorito hopelijk Indd.
Maar ik ben bang dat Alegria ook zo'n grote draagt. Had jou merrie al veel uier voor de bevalling?
Afbeelding

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:42

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb geen broertjes of zusjes meer gevonden nee. 8 juni bevalt Els van Favorito hopelijk Indd.
Maar ik ben bang dat Alegria ook zo'n grote draagt. Had jou merrie al veel uier voor de bevalling?
[ [url=m/N4YAHl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer maar wie weet komen we die ook nog wel een keer weer tegen
en wat een mooie hengst is Favorito....

en wat de melk betreft.. ze was 19 april klaar om te bevallen alleen geen harsjes... die had ze overgeslagen... (al zat ik maar te wachten op harsjes) wel veel van die losse druppels en steeds dan weer links en dan weer rechts een beetje vochtig er uit zien... de 21ste begon ze echt heel wisselend melk te lekken en toen werd ze erg onrustig... tot verleden maandag ochtend... en er daadwerkelijk een veulen werd geboren.
Ik werd er zo onzeker van dat ik maar met vrienden die vaker met het bijltje hakken heb gebeld... voor mij is zo een veulentje echt iets wat voelt als wauw.... en uitzonderlijk.... hi hi hi... maar daar had ik wel veel aan. Ze vertelden me ook dat het harsen niet altijd hoeft als voorstadium. Nou weer veel geleerd :)

Afbeelding

Heb je hier iets aan ?

nou ik duik mijn bedje in ..
tot gauw

groetjes :z

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:19

Wat een prachtige paarden! Ik ben benieuwd wat er uit de combinatie Alegria x Abocado komt. Ik volg ook mee :)

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:55

Bridleless schreef:
Wat een prachtige paarden! Ik ben benieuwd wat er uit de combinatie Alegria x Abocado komt. Ik volg ook mee :)

_Zsazsa_ schreef:

Ik heb even een topicje aangemaakt dat zich meer leent om meer foto's te plaatsen m.b.t het dekstation etc.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1919411

En ik heb daar ook wat meer foto's ingeplaatst ... van o.a. Pre hengst Abocado CA

Vanmorgen was de kleine Abocado spruit al druk terwijl moeder haar ochtend toilet maakte
Afbeelding

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:26

8 juni is voorbij *\o/* is ze inmiddels al bevallen?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:37

He ik zag dat je inmiddels een klein merrietje had... +:)+
Fotoooooo's *-:) *-:) *-:) *-:) *-:)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 11:05

Nou update:

Alegria is bevallen van een donkerbruine merrie met de naam Cuba Libre. Heel wijs ding en erg chique!
Afbeelding

Afbeelding

Els bleek helaas helemaal niet drachtig te zijn van Favorito. Die heeft dus na oktober nog verworpen. Daar ben ik zo ziek van, maar helaas niks aan te doen. Die gaan we dit jaar wel nog een keer proberen maar met wie weet ik nog niet.
Favorito is erg duur en als dat geld gaat in de prullenbak vliegt is dat niet grappig.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:33

Prachtig merrietje <3 maar inderdaad wat zul je ziek zijn dat Els heeft verworpen. Kun je niet iets regelen met de eigenaren van Favorito? Hebben ze niet een regeling bij geen dracht?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 10:15

Ja ik krijg wel korting inderdaad. Maar zelfs dan incl alles insemineren scannen etc zit je nog op een heel best bedrag. Ik twijfel nog.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:12

Ja dat snap ik, zo is het ook niet leuk meer.... :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:40

Gefeliciteerd hoor! Ben benieuwd naar meer foto's!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 22:00

Afbeelding

Afbeelding

Zo'n mooi chique veulen. Vind haar echt prachtig. Baal echt van het Crusado papier anders had ik haar zeker gehouden!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:09

Knap diertje hoor <3 idd zonde van het papier maar het is niet anders.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:59

Hoi hoi
Ik ben zo nieuwschierig hoe het
Nu met je twee Spanjaardjes gaat :j

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 23:58

Hoihoi, ik reageer niet zoveel meer op bokt.
Elsje bleek niet drachtig te zijn van Favorito ondanks de scan na 3 maanden. Echt heel verschrikkelijk, kwam er pas in juni achter.
Met Cuba Libre gaat het goed. Chique dame met een eigen willetje.
Dit jaar verwacht ik uit Calida een veulen van Solano van de woeste hoeve. Dat word een goed bewegend veulen denk ik!
Cuba:
Afbeelding

Is die van jou al gecastreerd?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:05

Wat een leuke veulen.......echt mooi hoor!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:05

Knap veulen hoor <3

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 23:09

Wat verdrietig dat Elsje niet meer drachtig was van Favorito (Moijito) |( Ik had na verschillende pogingen mijn merrie drachtig van Favorito en ze zou nu in juli 2018 moeten bevallen.
Met 3 maanden goed drachtig gescand en met 5,5 maand stond ze ineens hengstig en bleek ook bij haar het veulen weg te zijn. Wat baalde ik er van |( ; geen veulen na alle moeite en een bak geld kwijt!
Wel heel apart; dat hoor je niet vaak dat na 3 mnd. drachtig gescand dat het veulen alsnog weg is en beide van dezelfde hengst! Ik ga niet meer overdekken met Favorito, ik ga voor een andere hengst met meerdere nakomelingen. Favorito heeft na 3 dekseizoenen nog maar 1 nakomeling volgens mij..
Hebben hier meer mensen met hem gedekt?

Ik hoop dat je een mooi veulen bij Calida krijgt van Solano! Prachtige hengst! +:)+