De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:34

Je mag hier best tegen jezelf praten hoor Aniek
Vinden we niet erg
Ik lees en volg mee maar als ik niets te melden heb reageer ik eigenlijk niet.
Worden dan van die nutteloze reacties vindt ik

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:43

Hihihi hier net zo. Ik ben ook niet zo'n prater/poster. Leuke overzicht. Ze hebben het land alweer aardig omgeploegd zie ik.. :7 Bij mij is de grond nog hard bevroren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:49

Ik heb altijd hetzelfde hoor in mijn topic. Ik vind updates geven zo leuk , krijg altijd maar 1 of 2 reacties erop :')

Knappe dames!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:51

Mooie dames heb je! Ik blijf stilletjes mee kijken.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:40

Haha , nou ja Laura, je weet wat ze zeggen over mensen die tegen zichzelf praten he O:)

stal_HD, dit was vorige week nog op het winter stuk, met de sneeuw begon het net een beetje te vriezen. Later afgelopen week zijn ze het land op gegaan, maar dat was alweer helemaal groen ipv wit, maar wel bevroren. Daar lopen ze nu nog op, want de grond ontdooit niet zo snel weer.
Afbeelding
Afbeelding
Hier dit weekend op het gras ;)

Kabayo, ja lastig he. Gisteren wel jouw hengstentopic gevonden. Weet helemaal niet of ik jouw volgtopic al in mijn lijstje heb staan :o

Theeglas, dankje! <3

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:02

Aaaah meer groene weides. Dat is fijn. Ik vind de winter periode het minst mooi. Vind het altijd zo zonde van het gras en ben altijd bang dat het zwart blijft van het voorjaar. Maar gelukkig trekt het eigenlijk altijd wel weer bij.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:32

AniekR schreef:
Haha , nou ja Laura, je weet wat ze zeggen over mensen die tegen zichzelf praten he O:)

Uhm geen idee waar je het over hebt
Wat zeggen ze over mensen die tegen zichzelf praten?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 00:18

Jaaaa gelukkig wel wat gras hoor! Vorige winter liepen ze wel op een veel kleiner stuk, maar tijdens de winter kwam Shadylah en die kwam toch wat lastiger in de kudde en was dan wel een klein stukje. Hebben nu een groter stuk land echt opgeofferd wat ze nu inderdaad stuk hebben gelopen. Maar een kleine 2 hectare denk ik zo wat gewoon nog groen is. Kunnen ze nu even op, maar is verder voor het voorjaar.

Hihi Laura, eerste teken dat iemand gek begint te worden... maar nu lees ik dat uit recent onderzoek iets anders is gebleken:
http://shareably.net/people-who-talk-to-themselves/
Dat klinkt wel iets beter O:) O:)
Ook de belangrijkste reden dat ik pony's heb genomen, kon ik altijd nog zeggen dat ik daar tegen aan het praten ben. Maarja die lezen hier dan weer niet mee...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:26

Ik volg de knapperds ook weer! Raisa ziet er goed uit! Erg knap veulen!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:34

Kabayo schreef:
Ik heb altijd hetzelfde hoor in mijn topic. Ik vind updates geven zo leuk , krijg altijd maar 1 of 2 reacties erop :')

Knappe dames!

9 van de 10x van mij :+

Maar TS leuke dames heb je. En flinke buiken hebben ze al!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 00:10

Leuk dat je weer mee volgt, Kimberly!
Raisa doet het inderdaad nog steeds super! Over 2 weken ga ik ook weer een keer bij Bonnie kijken bij zijn nieuwe eigenaar. Ook erg benieuw hoe hij er nu uit ziet!

Haha Madje1992, maar toch leuk om af en toe die reactie te krijgen ;)
Maar dank je! Ze zijn inderdaad lekker rond (maar dat zijn de niet-drachtige dames hier ook :o )

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:55

AniekR schreef:
Leuk dat je weer mee volgt, Kimberly!
Raisa doet het inderdaad nog steeds super! Over 2 weken ga ik ook weer een keer bij Bonnie kijken bij zijn nieuwe eigenaar. Ook erg benieuw hoe hij er nu uit ziet!

Haha Madje1992, maar toch leuk om af en toe die reactie te krijgen ;)
Maar dank je! Ze zijn inderdaad lekker rond (maar dat zijn de niet-drachtige dames hier ook :o )

Ach zolang de dames het maar naar de zin hebben toch??

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:51

Madje1992 schreef:
Ach zolang de dames het maar naar de zin hebben toch??

Zo is dat! Sinds de vorst in de grond zit lopen ze weer in de grote wei en dan met een zonnetje erbij zoals vandaag is dat echt genieten voor mens en dier. *D Jammer dat de temperaturen voorlopig weer boven nul lijken te blijven.

Ondertussen vliegt de tijd voorbij. Als ik me niet vergis is het vandaag nog 60 dagen tot Shadylah 'veilig' is. :oo Ik begin me er steeds meer op te verheugen en ben er de laatste dagen ook steeds meer mee bezig. Gister heb ik eerst maar eens wat materialen besteld zodat we binnenkort de kraamstallen kunnen maken. Dan nog de camera's ophangen en dan zijn wij er in elk geval klaar voor!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:02

Spannend.
Nu wordt het wel druk bij jullie
die 3 zijn praktisch gelijk uitgerekend
Waar gaat Shadylah staan met de bevalling?
Waar die 2 van Aniek staan is toch geen ruimte voor een 3de of wel?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:34

Hopelijk krijgen we het inderdaad even heel druk, dan is het waken gauw voorbij. :Y) Er is ruimte genoeg in de stal, maar we moeten wel verbouwen. :+ Met de nieuwe indeling wordt de kleinste stal 3,5 bij 3,5 en dat moet volgens ons genoeg zijn. Eén stal wordt ietsje groter dan dat en de laatste wordt weliswaar een smalletje (2,65 meter ongeveer) maar dan wel over de hele breedte van de stal (7 meter), dus dat moet ook te doen zijn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:57

Spannend hoor.
Er moet dus nog wat werk verricht worden?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:03

Ja, flinke klus nog, maar deze is er eentje uit de categorie 'luxeproblemen', dus daar klagen we niet over. :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:28

Inderdaad Madje, dat is het belangrijkste! Eigenlijk ze hier allemaal weideversiering en zien ze er ook goed uit ^_^

En vorig jaar hadden Lies en Roos inderdaad echt XXL kraamstallen. Binnenkort nog even ombouwen naar drie stuks.
Wat dagen betreft gaan we nu echt de goede kant op! Inderdaad over 60 dagen zit Shadylah save, 2 dagen later volgen die van mij. Kom net deze foto tegen:
Afbeelding
Shadylah vorige zomer aan het oefenen met Lies haar hengstveulen. Begint het al te kriebelen. Mariska? O:)

ik wil op facebook nog voor beide 2016-veulens een fotoalbumpje maken. Maar ik kan zo moeilijk op een enigszins normaal aantal foto's komen :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:45

Wat vindt jij een normaal aantal foto's?
Want van veulens kan je nooit te veel foto's plaatsen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 13:12

Haha nee goed punt. Nou ja zat te denken aan een album van ca. 50 foto's per veulen. Als ze veel groter worden haken mensen al snel af denk ik ;)
Zit nu op een mapje van ong. 60 en 70 foto's geloof ik O:) Het is zo moeilijk, heb toch zo'n 6/7 maanden foto's (goh, die klopt wel weer in aantallen, Mabon is met 6 maanden weg gegaan, Raisa met 7 maanden naar de opfok hihi)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 13:16

Oh en even wat snelle telefoonkiekjes van gisteren. Arme pony's zijn weer van het gras af, want de modder is weer (aardig) ontdooit ;)

Afbeelding
Drie drachtige draakjes op een rij... (+ Shiva, 3,5 dus?)

Afbeelding
En naar mijn idee heeft Shadylah Lies een beetje ingehaald...
Mariska heeft nog wel lichte twijfel bij Shadylah en ik lichte twijfel bij Lies of ze nog wel drachtig zijn en van elkaars merrie's vinden we het overduidelijk _O- Wat kan je je daar dan toch rot op staren :o

Lies en Roos (waar geen twijfel over mogelijk is :+ ) worden volgende week geënt, misschien laat ik Lies dan toch nog een keer scannen...

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:25

Roos is inderdaad overduidelijk drachtig haha. Bolle schoonheid.
Bij de andere knapperds zijn de buikjes ook wel te zien hoor, maar misschien is het extra scannen voor de eigen rust wel prettig.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 13:29

Ja Roos kan je -letterlijk- bijna niet omheen :+
Lies is wel vrij breed van voren, maar dat was ze vorig jaar toen haar veulen er uit was ook nog gewoon. Verder zit ze ook gewoon goed in het vlees momenteel, dus is ze gewoon dik of is ze drachtig... := En het scheelt gewoon wat piekeren inderdaad en heb de DA dan toch over de vloer, dus kost me 20eu extra...

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:17

Ja precies, even checken kan dan net zo goed ;) Je zou haast Roos ook wel kunnen laten scannen op tweelingdracht, of ben je daar niet bang voor? Dat ze nu al zo rond is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:58

Persoonlijk zou ik niet meer laten scannen hoor.
Ik zou het rustig afwachten
Ze zijn vroeg uitgerekend dus mocht er niets in blijken te zitten kom je daar nog vroeg genoeg achter

Daarnaast schijnen ze zo ver in de dracht nogal wat risico's te hebben als je nu laat scannen