Nieuw ras in aanmaak....Camargue x Fjord mei 2017!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:24

wauw ik ben ook erg benieuwd en volg , erg spannend

StormMilagro

Re: Nieuw ras in aanmaak....Camargue x Fjord mei 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:31

Wat een leuke combi! Ik ben benieuwd!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:43

Leuk al die volgers! Ik zal morgen eens kijken of ik weer wat foto's kan maken!

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:46

Lijkt me een leuke kruising. Twee prachtige rassen :j ben benieuwd wat er uit komt!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:49

Leuk!Stal de Walschot heeft al twee kruisingen tussen een camarque en een fjord rondlopen!Erg leuk beestjes vond ik :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 10:36

Het gaat erg goed met Ondine, rond en gezond.
Helaas heb ik inmiddels wel de knoop doorgehakt om haar te koop aan te bieden.

Onder het zadel klikken we onvoldoende, t gaat me ook best aan het hart maar tijd voor 2 paarden heb ik niet en ik denk dat zij iemand anders ook erg gelukkig kan maken.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 08-09-16 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar boktadvertentie verwijderd ivm spam

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:51

Echt zonde! Als ik plaats had gehad, had ik haar zó over genomen! Maar het is te vroeg. Over een paar jaar ben ik pas weer aan de beurt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 10:54

Ik heb het er ook moeilijk mee Fabster, aan de hand hebben we nl een onwijze klik maar ik ben helaas te onzeker als ruiter. Een goede plek staat bij mij ook voorop.
Ik ga hierna op zoek naar een paard wat beter aansluit, echt een brave goedzak welke eerder te sloom dan te voorwaarts is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:02

Het is echt jammer dat je zo ver weg woont. Ik heb zelf ook zo n paard staan (fjord) en dat gaat nu best goed (alhoewel ik wel met een airbagvest rij buiten). Volgens mij zit bij jou in de hoek wel wat mensen die je hier goed mee kunnen helpen. Ik kan dat voor je navragen, als je wil?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:06

Wat jammer zeg! Verkoop je haar drachtig of pas als het veulen er is?

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:08

Wat zonde.. Ook dat je het veulen nu waarschijk niet bij jou geboren gaat worden?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 11:11

Ik verkoop haar dragend ja, ik heb nog in dubio gestaan te wachten tot na de bevalling maar ik heb de knoop doorgehakt om haar te verkopen en dan nog een jaar wachten is niet mijn ding.
Hoe jammer ook qua veulen.
@Fabster, ik heb hulp gehad, geef het niet zomaar op. Het zit meer tussen mijn oren dan die van haar, de combinatie is gewoon niet ''klikkend'' te krijgen ohz.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:14

Gave combi! Ben heel benieuwd :D

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:16

Tja misschien een banketstaaf opmerking maar had je dat niet van te voren kunnen bedenken, voordat je haar liet dekken? Niet iedereen wil een drachtige merrie. En je hebt bewust voor deze kruising gekozen met een bepaald doel voor ogen. Een veulen wat je nu misschien wel nooit te zien zult krijgen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:32

Getypte reactie weggehaald.

Maar heb echt wel moeite met kiezen voor een ongebruikelijke kruising en dan niet je verantwoordelijkheid voor het toekomstige veulen nemen..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:46

Ik vind het een prachtige kruising. Ik vind het écht heel jammer dat ik vol zit. Anders had ik het meteen gedaan. Er zijn vast meer mensen zoals ik. En een kruising is niet meteen een garantie voor onverkoopbaar hoor. Alleen wel jammer dat je het veulen dan niet ziet, inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:09

Jammer hoor, nu krijgen wij het veulen dus ook niet te zien? :(

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:10

Voor de critici, ik begrijp jullie volkomen.
Echter, binnen het ras dekken is in Nederland lastig. Daarnaast is dit veulen naar mijn mening heel erg geschikt voor de recreatie, net als moeders.
Een goed tehuis staat voor mij ook voorop, vandaar mijn, voor dit ras, vrij lage vraagprijs. Merrie gaat absoluut niet weg voor de handel, daar is ze me te lief voor.
Ze is eind mei naar de hengstenhouder gegaan, het niet klikken onder het zadel was toen licht aanwezig maar nog niet zodanig dat ik er een groot probleem in zag.
Inmiddels zijn we 4 maanden en een aantal rij-uren later, waarna ik nu kan zeggen...zij gaat niet voldoen aan hetgeen ik uiteindelijk graag heb en, aangezien ze 14 is(en ik ook geen 18 meer ben) denk ik ook met redelijke zekerheid te kunnen zeggen dat dit ook niet meer komt.
Geloof me, ik heb het echt geprobeerd, alleen en met behulp van vrienden en instructeur en ja, dan komt er een moment dat je een keuze moet gaan maken, hoe verdrietig ook.

@Fabster, zonde! Mocht er verandering in komen dan weet je me te vinden, eventueel kan ze hier ook nog prima een poosje blijven staan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 12:16

Maar 4 maanden is inderdaad wel weinig hoor. Ik heb mijn merrie nu 3,5 jaar en we gaan nu goed vooruit. Ik weet niet hoe lang je haar al hebt, maar het eerste jaar ben je wel bezig om elkaar af te tasten. Daarna ga je pas ergens heen. Ik hoor vaak mensen die dat binnen een paar maanden verwachten, maar dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Maar mss heb ik de verkeerde paarden. Mijn dochter heeft nu 2,5 jaar haar pony en eindelijk wordt dat ook wat. Was nogal een heftig ding en zij is ook geen held. Maar nu gaat ze lekker op buitenrit met hem.

Ik heb 5 paarden en daarmee zit ik vol. Er zit een bejaarde en een gehandicapte bij. Als die morgen omvallen, ben ik echt de eerste die je belt. Het zijn helemaal mijn types!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:03

O wat jammer dat ze weg moet..Bij mij staat al heel lang een camarque op mijn verlanglijstje en over een jaar of twee hoop ik er eentje te bezitten,maar nu is nog even te vroeg..Jammer -O-

Hoop dat je een leuke eigenaar vind en ben benieuwd naar het veulen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:27

Ooh, dat is jammer... -O-
Heel veel sterkte met het besluit.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:08

Erg mooi paard, ik heb zelf een half bloed camarque gehad. Ook niet de makkelijk, was ook een echte merrie!
Omdat ze ook wat ouder was tijd nodig gehad om te wennen maar hierna een paard waar ik mee lezen en schrijven kon.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:20

Punz schreef:
Getypte reactie weggehaald.

Maar heb echt wel moeite met kiezen voor een ongebruikelijke kruising en dan niet je verantwoordelijkheid voor het toekomstige veulen nemen..

Tja, ik ook. Het roept wel heel veel vraagtekens bij mij op.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:58

Je hebt deze kruising gemaakt met doel op te houden toch.waarom dan het veulen niet houden.misschien wilt wel iemand de merrie maar zonder veulen.waarom veulen niet aanhouden ts

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 03:14

keona schreef:
Je hebt deze kruising gemaakt met doel op te houden toch.waarom dan het veulen niet houden.misschien wilt wel iemand de merrie maar zonder veulen.waarom veulen niet aanhouden ts

Dit vraag ik me ook af....ik denk dat er meer aan de hand is.Maar wie zijn wij om daar over te oordelen, ik hoop dat je voor het paard en veulen wel het juiste doet.