4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:47

Helemaal waar :D
Is de bedoeling dat je zelf iets aan houd of zijn de veulens voor de verkoop?

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 21:50

Een hengst van danika wil ik misschien zelf wel.opfokken. van debora heb ik laatst weer een dochter terug gekocht en heb er nog een dochter van staan dus dat moet dan al iets bijzonders zijn. Emely wil ik waarschijnlijk verkopen met veulen. Maar ook bij haar eerst maar wachten wat eruit komt. Dewi is natuurlijk al verkocht en van Myrthe is het ook beetje de vraag wat eruit komt. Sterre het wrlshje is drachtig van mijn eigen hengst, die blijft misschien ook tot er meer veulens zijn zodat mensen kunnen zien hoe mijn hengst fokt.als die natuurlijk goedgekeurd wordt 8 april.

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:56

Ik kom ook last-minute nog even volgen! Net op het goede moment zie ik! :D
Jij heb altijd zulke leuke paarden en fokt echt enorm gave kleurtjes <3 Ben altijd gek op cremello, palomino en wildkleur/valk!

Ik heb verder niet echt verstand van kleurtjes fokken en dergelijke, maar heb je ook al eens een perlino gefokt? Of een champagne? Die kleuren vind ik ook geweldig!

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 22:46

Poging tot champagne gedaan. Merrie stond er al super hengstig maar toen kreeg hengst hoge koorts en op aanraden van mijn dierenarts pony toen naar huis gehaald. Merrie was zo hengstig dat ze door de draden is gegaan en twee weilanden verderop terecht kwam. Gedekt door eigen hengst.... Helaas wel dekgeld moeten betalen maar mocht terug komen als veulen er was. Eenmaal zover mocht het toch niet meer want hengst was verkocht en ik moest eerst maar aantonen dat veulen van mijn hengst was. Nu heb ik dat veulen terug gekocht en wil ik dan gaan doen. Maar debora met de champagne dekken wordt wel moeilijk. Pakt slecht op verdunner en dan is dat nog geen eens diepvries...

Nog nooit dubbel crème gefokt. Maar heb liever een dubbel dun/willekeur. Dus daar hoop ik op bij danika

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:29

Kharamel heeft je merrie toen natuurlijk wel een aantal keren gedekt voor hij ziek werd. Zolang de merrie niet drachtig was geweest op diezelfde hengstigheid, was er geen twijfel mogelijk over wie de vader was en had je uiteraard direct terug mogen komen. :j
Ik vind het niet zo netjes dat je het nu wat anders doet overkomen allemaal en dit topic is denk ik ook niet de plek om er een discussie over te starten. Uiteraard kunnen we het verder privé wel bespreken.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:23

Celine_Famke schreef:
Ik kom ook last-minute nog even volgen! Net op het goede moment zie ik! :D
Jij heb altijd zulke leuke paarden en fokt echt enorm gave kleurtjes <3 Ben altijd gek op cremello, palomino en wildkleur/valk!

Ik heb verder niet echt verstand van kleurtjes fokken en dergelijke, maar heb je ook al eens een perlino gefokt? Of een champagne? Die kleuren vind ik ook geweldig!


Dat is logisch als je enkel op kleur een hengst selecteert. Dat kan iedereen :')
Hoewel de pony's van du Bois goed van bouw, beweging en lijnen zijn hoor, vind ik het jammer dat TS niet verder gekeken heeft naar een passende combi qua bouw en beweging. Iets wat voor kleur gaat lijkt me.

marjolein88

Berichten: 4063
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:47

Pasha_2011 schreef:
Celine_Famke schreef:
Ik kom ook last-minute nog even volgen! Net op het goede moment zie ik! :D
Jij heb altijd zulke leuke paarden en fokt echt enorm gave kleurtjes <3 Ben altijd gek op cremello, palomino en wildkleur/valk!

Ik heb verder niet echt verstand van kleurtjes fokken en dergelijke, maar heb je ook al eens een perlino gefokt? Of een champagne? Die kleuren vind ik ook geweldig!


Dat is logisch als je enkel op kleur een hengst selecteert. Dat kan iedereen :')
Hoewel de pony's van du Bois goed van bouw, beweging en lijnen zijn hoor, vind ik het jammer dat TS niet verder gekeken heeft naar een passende combi qua bouw en beweging. Iets wat voor kleur gaat lijkt me.


Hoho! Dit vind ik niet netjes naar TS toe. Zij heeft hele doordachte keuzes gemaakt wat betreft de combinaties. Ze heeft goed gekeken naar de passende bloedlijnen om echte goede sportponys en kinderponys te fokken. Daarnaast heeft ze in overleg met mij de juiste combinaties van merries en hengst gemaakt wat betreft exterieur en beweging. Ik vind de opmerking kleurtjes fokken dan zeker niet gepast. Want als de hengst bruin wad had zij hem waarschijnlijk ook gebruikt op haar merries. De hengst heeft een bijzonder correct exterieur en beweegt met zoveel ruimte en lossigheid wat maar weinig ponyhengsten kunnen.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:02

marjolein88"
[quote="Pasha_2011 schreef:
Celine_Famke schreef:
Ik kom ook last-minute nog even volgen! Net op het goede moment zie ik! :D
Jij heb altijd zulke leuke paarden en fokt echt enorm gave kleurtjes <3 Ben altijd gek op cremello, palomino en wildkleur/valk!

Ik heb verder niet echt verstand van kleurtjes fokken en dergelijke, maar heb je ook al eens een perlino gefokt? Of een champagne? Die kleuren vind ik ook geweldig!


Dat is logisch als je enkel op kleur een hengst selecteert. Dat kan iedereen :')
Hoewel de pony's van du Bois goed van bouw, beweging en lijnen zijn hoor, vind ik het jammer dat TS niet verder gekeken heeft naar een passende combi qua bouw en beweging. Iets wat voor kleur gaat lijkt me.


Hoho! Dit vind ik niet netjes naar TS toe. Zij heeft hele doordachte keuzes gemaakt wat betreft de combinaties. Ze heeft goed gekeken naar de passende bloedlijnen om echte goede sportponys en kinderponys te fokken. Daarnaast heeft ze in overleg met mij de juiste combinaties van merries en hengst gemaakt wat betreft exterieur en beweging. Ik vind de opmerking kleurtjes fokken dan zeker niet gepast. Want als de hengst bruin wad had zij hem waarschijnlijk ook gebruikt op haar merries. De hengst heeft een bijzonder correct exterieur en beweegt met zoveel ruimte en lossigheid wat maar weinig ponyhengsten kunnen.[/quote





Zoals ik omschreef, zeg ik nergens dat ik twijfel aan jouw hengst. Cassanova is ook zeker een topper. Dus je hoeft je nergens te verdedigen.

Ik blijf er alleen hoe dan ook bij dat het zeer opvallend is dat TS enkel kleurtjes hengsten kiest en veulens fokt. Het is dan ook zeer toevallig dat er voor 4 merries dezelfde hengst wordt gebruikt. Dat mag ik vinden.
Voor bijvoorbeeld de eerste merrie zou ik juist niet Cassanova kiezen als ze de kortere rug wil verbeteren.

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:25

Pasha_2011 schreef:
Celine_Famke schreef:
Ik kom ook last-minute nog even volgen! Net op het goede moment zie ik! :D
Jij heb altijd zulke leuke paarden en fokt echt enorm gave kleurtjes <3 Ben altijd gek op cremello, palomino en wildkleur/valk!

Ik heb verder niet echt verstand van kleurtjes fokken en dergelijke, maar heb je ook al eens een perlino gefokt? Of een champagne? Die kleuren vind ik ook geweldig!


Dat is logisch als je enkel op kleur een hengst selecteert. Dat kan iedereen :')
Hoewel de pony's van du Bois goed van bouw, beweging en lijnen zijn hoor, vind ik het jammer dat TS niet verder gekeken heeft naar een passende combi qua bouw en beweging. Iets wat voor kleur gaat lijkt me.


Er staat in de OP duidelijk dat TS wel degelijk verder kijkt dan kleur! Natuurlijk is de kleur een leuke bijkomstigheid, maar er wordt geloof ik echt wel naar bouw etc gekeken!
TS heeft immers ook al behoorlijk wat ervaring met het fokken en dus weet ze wel wat ze doet...

Zullen we het hier verder ontopic houden?
Mandy, hoe is het met de hoogzwangere dames? :D

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 12:57

Ik heb ook wel met een vos gedekt en voor mij liever minder crème en meer appie maar helaas weinig keuze. Ik heb bij andere hengsten en hengstenhouders al aantal keer mijn hoofd gestoten en de bruine hengst heeft niet gepakt twee seizoenen terug. Ik heb ook met een vos gedekt en vorig jaar twee veulens van een vos en een bruine. Maar type pony en karakter waar ik op val zijn nu eenmaal de Duitsers. Ik lift daarin mee op de successen van marjolein en familie en vertrouw hun in de selectie die ze maken. Zijn ze niet goed genoeg dan zullen zij er niet mee dekken en als.ze mijn combi ideeën niet goed vinden zeggen ze dat gewoon recht voor zijn raap.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:05

Joh, dat gedoe over kleurtjes fokken... iedereen vindt "liever geen vos" als wens volstrekt normaal.
Ik hoop op leuke gezonde veulentjes!!!

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:18

Er is een ding wat ik zeker weet omdat ik bij Mandy ben geweest en dat is dat ze pony's fokt met een fijn en braaf karakter. Dat is bij het fokken van pony's voor kinderen van groots belang.

Ik kom ook volgen want ik wil over een paar weken mijn merrie laten insemineren met Cassanova!

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:13

Hoe is het met je hoog drachtige merrie, TS? Vannacht niks gekomen begrijp ik?

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 17:50

Nee maar hele nacht rond gelopen ivm kolieker dus ook wel te druk denk ik

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 17:50

Ik vind vossen juist mooi! Donkerbruin vind ik het minst mooi.

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:11

Oei! Welke had koliek? Alles weer ok?

veranadautje
Berichten: 1303
Geregistreerd: 12-02-10

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:56

ik volg mee. leuke combi's

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 00:45

Myrthe heeft steeds koliek. Morgen scannen.
Afbeelding

Anoniem

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 00:51

Op lange stelten... :))
Erg tof!
Gefeliciteerd ts!


Balen dat myrthe koliekerig is. Hopelijk loopt dat goed af!

Carolina87

Berichten: 404
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 00:51

gefeliciteerd

Spannend voor Myrthe

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 01:16

Twee hengsten binnen een uur. Moeders lagen bijna tegen elkaar aan te bevallen. De palo van Emmy was eerst.

guenivere
Berichten: 1950
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Hijum

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 02:03

Gefeliciteerd prachtige veulens!

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 05:12

Gefeliciteerd prachtig zo tegelijkertijd heel bijzonder.

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 05:32

Gefeliciteerd ! En indd wat bijzonder zo tegelijk!
Ben heel benieuwd naar droogfoto's

Kabayo

Berichten: 14245
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: 4x Cassanova du Bois en 1x Kaleido's Don Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 06:30

Gefeliciteerd!! Ze zijn mooi
Erg bijzonder zo