Een onverwacht kado van het leven.... :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dszjj

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:05

Vanaf twee tot drie weken voor het veulenen verslappen de banden van het kruis van de merrie zodat het gebied boven de staart week aanvoelt en de staart hoger lijkt te gaan liggen. Maar soms is deze tijd ook korter en kan het dus de geboorte sneller beginnen. Het zijn in ieder geval de eerste tekenen dat het niet heel lang meer gaat duren <3

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:24

Daar hoef je niet verlegen van te worden hoor, je moet echt trots zijn op je zelf. Ik zou het ook zeker proberen om de zorg van een geliefde op mij te nemen, maar of ik het zou kunnen???? Ik weet het niet.......

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:27

Wat een ongelofelijk gave merrie! Daar moet een fantastisch veulen uitkomen!

(Zag je op het dikke buiken topic en werd nieuwsgierig :o ).

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 09:22

ouzzie schreef:
Leuk topic met mooie foto s, .. en in ieder geval een zeer gewenst veulen.
Wordt een "vervolg" topic ...

Dank je wel, en ondanks dat we er niet echt op waren voorbereid. Vinden we de merrie zo lief dat we niet anders kunnen, dan nu al van haar ongeboren & brutale veulen kind houden <3

Arianaaaa schreef:
Gave foto's en leuke merrie :)

Dank je wel
En zodra het weer even warmer en beter weer is gaat mijn vriendin een echte zwangerschaps shoot van haar doen..
Dus dan komen er nog een paar mooie foto's aan :)
Dus mocht je / mochten jullie nog leuke ideeën hebben voor een zwangerschaps shoot kom maar op :))

StalDuijndam schreef:
Vanaf twee tot drie weken voor het veulenen verslappen de banden van het kruis van de merrie zodat het gebied boven de staart week aanvoelt en de staart hoger lijkt te gaan liggen. Maar soms is deze tijd ook korter en kan het dus de geboorte sneller beginnen. Het zijn in ieder geval de eerste tekenen dat het niet heel lang meer gaat duren <3

Hoi ... dank voor deze goede uitleg....
Ik merk dat ik af en toe een beetje paniekerig word van het niet weten... en bang zijn dat ik wat mis waardoor de bevalling nadelig kan zijn voor moeder en kind...
Ik zie zoveel nare berichten langs komen op het net... ik probeer me geen zorgen te maken.. Maar je doet het toch.

Dus het gevoel dat elke teken, en elke aankondiging nuttig is probeer ik mee te pakken... het vullen van de uier en het kegelen kan ik met een uitgerekende datum wel volgen... maar geen uitgerekende datum.. pffff .. dus het stijgen van de staart wortel in combinatie van het slapper worden van de banden ga ik proberen te signaleren....
Heel erg bedankt voor de uitleg.

XLeandrosX schreef:
Daar hoef je niet verlegen van te worden hoor, je moet echt trots zijn op je zelf. Ik zou het ook zeker proberen om de zorg van een geliefde op mij te nemen, maar of ik het zou kunnen???? Ik weet het niet.......

Dank je wel... en geloof me
Als het zover is weet je het wel.... al blijf je gaandeweg het proces zoeken naar een balans
Vertrouw maar op jezelf.... als je de vraag kan stellen zou ik ? dan kom het hoe en wat is er nodig vanzelf.

Myrth97 schreef:
Wat een ongelofelijk gave merrie! Daar moet een fantastisch veulen uitkomen!
(Zag je op het dikke buiken topic en werd nieuwsgierig :o ).

Hoi... ik lees sinds een paar dagen mee met het dikke buiken topic... al word ik daar ook wel een beetje verdrietig van.... naast alle mooie geboortes, prachtige veulentjes, en fantastische foto's en uitleg die jullie elkaar geven..
Ook het verdriet van, dat wat niemand had gedacht, gehoopt of gedroomd...
Dank je wel voor het compliment... ze heet Breca en ze is zo ons favo kadootje....
De dame die me heeft getipt, en er voor heeft gezorgd dat ze mijn kant op kon is ook al zo enthousiast.
Ontzettend blij dat ik bij haar mijn paardje mocht kopen.. ze is een tussen station geweest, en ze had nooit verwacht dat Breca zwanger zou zijn...Dus ze was net zo verrast als ik... en als ik heel erg ongerust ben bel ik haar wel eens.... en dan word ik weer helemaal blij !

Ik heb ook nog een plaatje van een scan van 2 april
de enige, hij is een beetje onduidelijk.... maar ik was ondanks het stevige vermoeden .. toch nog zo verbaasd ! dat ik ben vergeten de camera in te stellen en een paar goede foto's te maken.... vandaar dat ik hem nog niet geplaatst had... maar ik ga het toch doen nu :P

En hier zegt Breca haar kindje HALLOOOOOOO
Afbeelding

Dit is het hoofdje dus :j /3 :j
meer was er niet meer te zien...
de scan is van 2 april dus inmiddels is het weer wat gegroeid..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:51

Wat schrijf je liefdevol over je merrie <3 Op de foto's kijkt zo ook zo tevreden. Zij en haar ongeboren veulen boffen maar :-)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:43

Dat klopt Nobje... Naast alle het leuke nieuwe leven is er ook narigheid..

Geniet van je knappe merrie, Breca, en ik ben super benieuwd naar foto's van je veulen als hij of zij er eenmaal is <3

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:13

Hoe gaat het nu ? En met de merrie?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:17

Wauw, prachtige merrie zeg! Ben ook heel benieuwd :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 22:31

Even een up=date,
Dus van vandaag...

Zooo hangerig en plakkerig
En ze wil het liefst de hele dag door gekriebeld worden
En zachtjes gemasseerd worden...
En liever niet in de regen en de wind staan op de wei.. maar lekker in
haar bedje op stal...
Sinds eergisteren heeft ze last van zwangerschaps oedeem.
En ik heb wel begrepen dat het redelijk veel vaak voorkomt
Maar op het eind van de dracht...
Helaas is er nog weinig ontwikkeling in haar uier wat ook erg weinig schijnt te zeggen.
Dus wij hopen en duimen dat met het op knappen van het weer
Ook het veulen snel zal komen
Want ze vind het leven best zwaar af en toen...

We gaan voor zeker a.s. maandag toch maar even laten controleren bij
de kliniek...
Want ik voel me er best heel onzeker over.. stel je voor dat ik wat mis.. waardoor
er iets niet goed gaat.
Dus dan toch maar even voor zeker laten nakijken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:07

ITP --> KS-MK

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 01:29

super leuk! ik volg

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 05:51

Wat een buik hangt er aan zeg haha! En vind haar al best een mooi begin van de uier hebben. Succes bij da morgen

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 21:33

Neonlight schreef:
ITP --> KS-MK

Dank je wel Neonlight, voor het omzetten.. ik had het je nog willen vragen
maar vergat het steeds.
Ik denk dat er niet zoveel foto's meer komen van de bokt meeting in Havelte op 3 april
dus ik ga zelf wat foto's spammen hi hi hi

_Bitje_ schreef:
super leuk! ik volg

Leuk Bitje, ik heb nog nooit eerder een volg topic gehad
dus behalve een spannende tijd in en rond het stalletje van Breca
ga ik proberen om het topic zo goed mogelijk bij te houden *D {:}

xxemmely schreef:
Wat een buik hangt er aan zeg haha! En vind haar al best een mooi begin van de uier hebben. Succes bij da morgen

xxemmely wij vinden het ook zo een enorme buik.. ze begint iets weg te krijgen van overrijp fruit
En dank voor het uier compliment... ik kijk er iedere dag even naar, en kijk dan naar die enorme buik die er onder hangt ... en denk dan ??? hi hi

Vandaag zijn we naar dierenarts geweest voor een controle en een zwangerschaps meeting.
dat was ook best een beetje spannend... ik heb wel eens eerder een drachtige merrie gehad.. maar dat is ook al weer 8 jaar geleden... en dat was een volbloed arabiertje die maar vol bleef houden dat de buik niet de belemmering kon zijn.. dus die bleef maar rennen en vliegen.. en baby shaken...
Maar Breca doet dat allemaal niet.. die denkt gewoon ik ben zwaar.. ik ben zwanger ik geef me er aan over vermoed ik... Dus dan ben ik af en toe een beetje te bezorgd hi hi hi

Maar ze was heel lief ... en heeft goed mee gewerkt.... dat veulen echter.. dat is nu al een eigenwijze rakkertje ! hi hi hi

Maar goed we moesten even wachten ... en wij gingen op het bankje zitten en Breca gezellig strak met haar hoofd bij ons in sluimerstand.
De invoel box wilde ze eerst niet in.. die was wel heel smal vond ze.
Maar ja met zo een bolle uitstekende buik kan ik me voorstellen dat je niet door kleine gangetjes wilt..

En mocht ik het niet helemaal goed hebben opgeschreven... hi hi hi.. we hebben best heel veel info gekregen.. en ik weet niet zeker of ik alles helemaal correct heb opgeschreven hi hi hi... Maar ik ga zeker mijn best doen *D
Ze hebben een zwangerschaps- meting gedaan van de oogkas.
Maar toen ze Brecca zagen twijfelde ze toch wel of er nog een goede meting kon komen
omdat ze al zo groot was.. Ik vond het echt een super sympathieke dierenarts.. ze nam er echt de tijd voor.. en legde alles goed uit.

Het schijnt dat hij redelijk betrouwbaar is tot 2 a 3 mnd. voor het bevallen van de merrie
zij dachten ook dat het al veel verder is.
Bij het zoeken naar het hoofdje draaide het steeds het af en toe hoofdje weg, word dat een rakkertje of niet ? Waarna het gelukt is om een meting te doen.

Afbeelding

Dit is dus de oogkas van de kleine schavuit.......
volgens de warmbloed tabel zou het tussen de 50 en 90 dagen komen
Maar warmbloeden zijn over het algemeen groter dan Breca, en als je er van uit gaat dat ze wellicht niet zo een hele grote hengst
heeft uitgezocht. Zou je mogen hopen dat het eerder komt

Het klinisch beeld op de uier na zegt dat het in mei komt
dus dat laatste is waar vriend-lief en ik voor Breca op hopen.

We hebben afloop samen met Breca nog een stukje gewandeld
en de mooie watermolen bekeken die overigens af en toe wel erg veel lawaaiig was, met al dat gierende en kolkende water op sommige plekken hi hi hi...

Hieronder wat foto's van ons wandelingetje
Wauw wat is het daar mooi... en Breca genoot van het wandelingetje
En wij trouwens ook hoor {:}

Afbeelding
Gelukkig stonden de schoepen dicht van het rad.. maar er stroomde wel heel zachtjes water aan 1 kant langs.. maar daar gaf ze gelukkig niet veel om...

Afbeelding

Er stond zo een mooie bloesem boom op de oever.. ik denk ik maak een foto van haar .. maar ze stond zich eens heerlijk uit te schudden... genieten zo een paard...

Afbeelding

Afbeelding
Maar aan de andere kant van het stuwtje kolkte en raasde het water flink...
wat een braaf paard.. of zou het allemaal door de hormonen komen ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En weer op de terug weg over dat prachtige bruggetje
En zo een brug leuning breekt het beeld van zo een dikke buik een beetje hi hi hi... lijkt bijna weer atletisch dun *D

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:50

Mooie foto's! Is dat bij de kliniek in h'bergen? Ze krijgt al een behoorlijke buik. Het kan ook maarzo dat haar uier op het laatste moment nog volschiet.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:53

Knappe Breca, ik hoop voor jullie dat ze maar gauw haar Beeb eruit mag poepen := dan is alles weer een beetje rustig.
Het afwachten is wat minder maar als alles goed verloopt...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:13

Ben benieuwd wat voor knaps er uitkomt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:22

sjanien schreef:
Mooie foto's! Is dat bij de kliniek in h'bergen? Ze krijgt al een behoorlijke buik. Het kan ook maarzo dat haar uier op het laatste moment nog volschiet.

Haha ik herkende het ook meteen! :D

TS, wat heb je toch een prachtige merrie!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:43

sjanien schreef:

Ja inderdaad sjanien, ik wilde graag wat meer zekerheid en een heel aantal jaren geleden hadden zij ook onze merrie begeleid.. en dat gaf een goed gevoel.
En ondanks dat ik erg veel steun heb aan de dame die Breca voor me had gevonden. En mijn vrienden.... wilde ik toch wat meer zekerheid .. ligt het allemaal goed... is nog wel gezond.. doet haar hart(je) het nog wel goed..
Omdat ze soms lijkt aan te geven dat ze het toch wel zwaar heeft..
het was ook een fijn bezoek, en ik heb zelf het gevoeld dat we nu rustiger kunnen afwachten in de wetenschap dat het goed is...

Haha ik herkende het ook meteen! :D
TS, wat heb je toch een prachtige merrie![/quote]

Dus Lente je had ook goed gegokt.. je mag mee naar de volgende ronde *\o/*
en dank je wel voor het compliment {:}

Afbeelding

[quote="NienSCHaap schreef:
Knappe Breca, ik hoop voor jullie dat ze maar gauw haar Beeb eruit mag poepen := dan is alles weer een beetje rustig.
Het afwachten is wat minder maar als alles goed verloopt...

O Nien dank je wel...
Wij hopen het ook zo voor Breca...
Maar eerlijk gezegd ook wel wat voor onszelf... we zijn er toch wel wat nerveus van hi hi hi
Ik hoop dat het hier net zo mooi vlot gaat als bij jou Mimi... alleen dan wel dat de nageboorte er ook maar liever meteen achteraan komt.... :))

pinkie87 schreef:
Ben benieuwd wat voor knaps er uitkomt :D

Ja wij zijn ook zo ontzettend nieuwsgierig
Met name omdat het al in haar buik laat zien zo een eigenwijze rakker
te zijn... en stiekem hoop ik zo op een merrie veulentje... maar ja
ik heb volgens mij een abonnement op jongetjes hi hi hi

Morgen een spannende dag.. dan ga ik met Amanda en Breca op pad om wat foto's te maken met dat mooie weer en haar nu snel veranderende buik...
En Amanda kan veel mooiere foto's maken dan ik... en het leukste is nog dat Breca het heerlijk vind als we aan haar zitten dus gaan we morgen proberen wat creatiefs te doen met haar buik.. en tegelijker tijd lekker aan haar te frutten hi hi hi
En ik zie er naar uit om met mijn vriendin iets leuks te gaan doen 8-) {:}

Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:50

Hahaha maar van jongentjes kun je hetjes maken :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:49

Ben benieuwd hoe haar buik er nu bij hangt nobje! Tot straks! Dat tulpenveld is gaaaaf, heb er zin in :)) (&de attributen staan klaar in de tas 8-) )

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 12:11

Gisteren is Amanda ( http://www.amandamelchior.nl/ ) geweest om foto's van Breca haar
buikje te maken
En het was echt een super middag.
Breca genoot van het gefrunnik aan haar lijf, en de wandeling door de tulpen velden
hier in de buurt.

Ik spam alvast even de eerste plaatjes <3
Amanda nogmaals bedankt, niet alleen voor de foto's
maar ook voor de prachtige "dwaal kunst" op haar buik :)

We hadden allebei voor verf gezorgd, penselen en andere leuke dingen die je voor een zwangerschaps shoot zou kunnen gebruiken :)
Afbeelding

Vervolgens maakt Amanda (die ontzettend gaaf kan tekenen), 2 fun schetsen op haar buik
Afbeelding

Om ze daarna een mooie kleur en invulling te geven
Afbeelding

Ook had Amanda pauwen veren meegebracht, omdat we alleen nog maar de ogen van het veulen hebben gezien op de scan... en wat is er mooier dan pauwe ogen in veren.
Afbeelding

Ook Zoute Nootjes was er nog even, zij heeft Breca haar staart mooi gemaakt en ook daar weer pauwen veren door gedaan
Afbeelding

Ik had van tevoren toestemming gevraagd of we de terreinen op mochten, om die te gebruiken voor de foto's. Ik spam even 3 van Amanda haar foto's <3
Op de rest moeten we nog even wachten 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Want ze heeft foto's gemaakt bij diverse kleuren velden....
Wauw wat gaaf was het...

Ondertussen begint haar uier zich steeds verder te vullen
en kunnen we het veulen ook zien bewegen..
En ze geniet waanzinnig van aanraking... wat we ook doen..
ze raakt er van in extase zo ongeveer.. plukken aan haar staart, wrijfen en aaien
op alle delen van haar lijf... ze achtervolgt je ook als je er niet mee door gaat :o ...

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:56

Ze is mooi! <3

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:01

Wat een ontzettend leuk en origineel idee zo met die tekeningen op haar buik! Mooi hoor.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:38

Wat een mooie foto's en wat praat je liefdevol over je merrie! Heel leuk om te lezen :) Die foto van brecas voorhoofd met die pauwenveer door haar voorpluk is heel sprekend!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:59

Echt heel gaaf maris! Prachtig gedaan Amanda!wauw