Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:50

<3 :) geweldig!!!!

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:54

Ik volg mee, super leuk! :j

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:45

Arianne schreef:
Ja hè, wel echt een verschil. Denk dat ze hier altijd redelijk in dezelfde conditie zijn, maar die vachten maken dat ze toch wel heel ander ogen :D
Hoeveel heb je er Nuscaniels?

Heb zelf een ruintje van 83cm en een grote maat merrie van 1.12 Beide vos en krijgertjes, geen papieren. De merrie is 21 en als ze jonger had geweest had ik er een veulen uit gewild voor erbij.
De buren fokken shetlanders in de kleine maat en als ik er ooit zelf 1 koop dan bij een fokker zoals zij.
Het is dat ik nog mijn paard heb en hopelijk is die de komende 17 jaar nog bij me (ze is pas 13) maar na haar alleen nog maar shetlanders.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:56

Wat ontzettend gaaf om te volgen!
Geeft je ook van die kriebels.. stiekem wil ik later wel hetzelfde <3

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:26

Hoe is het met de merries?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:51

Nou Yasmijntje, zeker doen. Het is zooo leuk! Geniet er elke dag van, echt.
Peetjjuh, gaat prima. Nog weinig te merken; uiers vullen zich nog niet/amper, dus ik verwacht nog niet snel iets. Maar je weet het maar nooit; ze hebben ons vaker verrast, pffff. Arnold zei gister nog dat hij denkt dat er heel onverwacht een veulentje rondhuppelt :D Nou ja, als het maar huppelt is het niet erg hè? :+

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:15

Arianne schreef:
Nou Yasmijntje, zeker doen. Het is zooo leuk! Geniet er elke dag van, echt.
Peetjjuh, gaat prima. Nog weinig te merken; uiers vullen zich nog niet/amper, dus ik verwacht nog niet snel iets. Maar je weet het maar nooit; ze hebben ons vaker verrast, pffff. Arnold zei gister nog dat hij denkt dat er heel onverwacht een veulentje rondhuppelt :D Nou ja, als het maar huppelt is het niet erg hè? :+

Ik hou het zeker altijd in mijn hoofd, maar of ik er ooit ook het geld enzo voor heb.. dat weet ik niet maar je kan altijd blijven hopen! <3

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:35

Wat een leukerds! Ik ben benieuwd naar de veulens, zullen vast mooie kindertjes worden <3

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:06

Zo is het Yasmijntje. Je moet in elk geval dromen hebben toch? Ik had er ook altijd maar een paar hoor. Tja, toen kwam ik mijn partner tegen die er al wat meer had, en zie nou: een hele kudde :+

Anna Mira, ik hoop het!! Altijd weer spannend natuurlijk.

De drachtige pony's lopen nog tegen de bosrand aan; kan ze vanuit het raam zien, maar ze lopen wel een stukje weg. Zag vanavond Sonneke liggen en een paar keer naar achter kijken, dus toch maar even die kant op gelopen. Maar niets aan de hand natuurlijk :D Zou ook nog veel te vroeg zijn, maar dat heeft ze ons al eens vaker geflikt (gezond veulen, dat wel). Ze heeft het momenteel niet zo op mij voorzien; mag niet in de buurt komen haha.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:16

Arianne schreef:
Zo is het Yasmijntje. Je moet in elk geval dromen hebben toch? Ik had er ook altijd maar een paar hoor. Tja, toen kwam ik mijn partner tegen die er al wat meer had, en zie nou: een hele kudde :+

Ze zijn prachtig!
En ik vind het leuk dat je dit topic hebt gemaakt, ontzettend leuk om mee te kunnen genieten :j *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:17

:D gezellig!!!!

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:03

Shetlander blijven je toch altijd maar verbazen en voor de gek houden hè :') Het zit in 'et bloed van die kleine ettertjes :+ Maar toch blijven het leuke beestjes <3

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 20:18

Nou, Bonneke maakt opeens een spurtje! Niet dat ik het nu gelijk deze week al verwacht (halster ook nog niet om gedaan) maar die schiet nu redelijk in het uier. Ook is ze wat spitser. Nou gaat het echt de goede kant op!! *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:15

Nou, Bonneke's uier viel vanochtend weer erg mee. Of tegen, hoe je het maar wilt zien :D
Afbeelding

Sjirkje doet met haar mee, of eigenlijk gaat ze zelfs harder. Is me gister niet opgevallen eigenlijk. Dit zijn natuurlijk ook de twee eerste (met een week of 2), dus niet zo gek natuurlijk dat zij wat gaan doen in het uier nu.
Afbeelding
Afbeelding

Sonneke op veilige afstand van mij; ik doe ook altijd zoooo lelijk tegen haar -O-
Afbeelding

En Lonneke, die pas in juni aan de datum is. Toch ook lekker buikkie <3
Afbeelding

Baggerkwaliteit qua foto's, maar mijn mobiel heeft niet zo'n beste camera. Dit weekend met het mooie weer maar eens met mijn goede camera het weiland in.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:17

Ik vind die uiers al erg meevallen voor shetten hoor!
En een mooi spits kontje inderdaad.
Wow die buik van Lonneke. Lekker assymetrisch. :')

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:18

Heb ik ook! Normaal doen ze bij ons niet zo veel in het uier, dus dit vind ik al heel wat. Is ook echt van de laatste 3 dagen; daarvoor echt de bekende theezakjes, haha.
Haha, het is niet zo erg als die van Sjirkje pas, maar Lonneke doet aardig mee hè? :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:21

Lonneke moet zeker niet onderdoen. :P

Vera is net zo. Die heeft twee spenen hangen en dan ineens in 3 dagen hup heeft ze dit.
Die uiert een weekje en het is klaar. Zoals het een echte ouderwetse shet betaamd zal ik maar zeggen. ;)
Wordt dus echt aardig spannend bij jou! Ik ben het even kwijt maar had jij nou ook een alarm?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 10:31

Ooooh dat eigenwijze kleine grut ~~}> Ach ja, je leest zoveel merries die het niet volgens het boekje doen; ik maak me er niet druk om en jij volgens mij ook niet. Maar handig is anders! :+
Ja, we hebben een halsteralarm met gsm en voor de drukke tijden nog 2 singels die met zo'n ouderwets herriekastje werken. Op dit moment worden ze nog niet gebruikt, maar denk dat dat nu wel snel gaat veranderen; just to be sure. Zeker het halsteralarm is natuurlijk ideaal; hebben ze toch geen last van, dus waarom niet om doen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:42

Ik zou het ook maar omdoen met het prachtige weer dat ze uitgeven! :j

Nee ik maak mij er ook niet druk in. Elke shet heeft zijn eigen routine en als je steeds met dezelfde merrie's fokt,begin je hun werkwijze zo te kennen. Dat vind ik super handig. :D
Geef mij maar mijn oude getrouwe fokmerrie's. 8-)
Al kunnen die ook foppen natuurlijk. Gewoon alert zijn en blijven,meer kun je niet doen.

annalogika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:45

Haha, dat gaat lekker zo! dat buikje van Lonneke word ook al behoorlijk dik zeg <3

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:11

Oooh het wordt hier dus spannend!
Mooie uiers al en ze zitten dus zo op 320 dagen?
Mooi buikje van Lonneke!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 17:49

Echt spannend nog niet denk ik, maar het is wel mooi te zien dat ze nu opeens hard gaan. We komen in elk geval in de buurt :D
Klopt, zitten rond de 320 nu. Schiet op!
Heeft Chinouk al een beetje een uiertje? Of nog niets te zien? Deze twee was een week geleden ook nog helemaal niets hoor.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:05

Je merries gaan hard Arianne! Lonneke heeft een mooie dwarsligger!

En het mooie weer doet echt wel wat met de pony's! Merk het ook aan Diva.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:15

Wow wat een mooie dames en heren zeg!
Heel veel succes met de komende bevallingen!
Ben benieuwd naar de kleintjes!
(Ooit als ik vriendlief zover krijg zou ik er een mini Fries bij willen al moet ik zeggen jullie vosjes ook wel erg leuk zijn!)

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:25

Arianne schreef:
Echt spannend nog niet denk ik, maar het is wel mooi te zien dat ze nu opeens hard gaan. We komen in elk geval in de buurt :D
Klopt, zitten rond de 320 nu. Schiet op!
Heeft Chinouk al een beetje een uiertje? Of nog niets te zien? Deze twee was een week geleden ook nog helemaal niets hoor.

Chinouk met 307dg nog totaal niets idd, 2 rozijntjes :D