Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wings_love

Re: Eerste veulen, voor zowel paard als eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 22:33

Jaa, een van mijn stalgenoten zei dat je "een zwembadje hoort". Heb toen natuurlijk gelijk geluisterd, maar op dat moment was ze nog niet ver genoeg. Toen hoorde ik alleen nog maar darmgeluiden. Nu hoor ik het regelmatig bubbelen. Echt precies alsof je zachtjes bubbels blaast in water. Heel anders dan het gerommel van de darmen dat je hoort als ze niet drachtig is.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:00

Ik heb het net eens geprobeerd en ik hoorde inderdaad af en toe iets zachtjes bubbelen haha :=

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:05

Wat een leuke merrie! En een weloverwogen hengstenkeuze zo te lezen, top!

Ik vroeg me echter een ding af, is er geen kans dat ze het bokvoetje doorgeeft?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:06

Ik zeg bruin merrieveulen kol en 2 witte voetjes achter

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 16:06

Hihi Emma, leuk is dat he! Las net in het dikke buiken topic dat er meer mensen zijn die het inderdaad al gehoord hebben. Klets jij daar ook al mee?

BernetteO, dank je wel! We zijn er heel bewust mee bezig geweest. We vonden het niet zo nuttig om te gaan fokken zonder te verbeteren.
In principe hoeft een bokvoetje niet erfelijk te zijn. Ik weet vrij zeker dat het bij Wings door het rare grazen is ontstaan. Zij graast met haar linker voorvoet helemaal naar achteren, tot hij bijna haar achterhoef aanraakt. Ik denk dat zij dit zichzelf heeft aangeleerd, omdat haar hals vrij kort is. Uiteraard gaan we hier bij het veulen extra alert op zijn.

En een nieuw gokje!
Sastaic - hengst - vos
Olympia - merrie - koffievos, 4 witte voetjes en een kol
tanjaatjuhh - merrie - bruin met een kol en 2 witte achtervoeten
Wings_love - merrie - vos - 28 mei
Mioux - merrie - zwart - 1 juni
Venthe - merrie - vos, wit voetje en een kol - 2 juni

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:51

Ik heb daar wel een tijdje mee gekletst maar ben er toen langzaam weer uit gegaan door tijdgebrek hahaha het ging daar toen zo snel namelijk

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 00:48

Vandaag was ik aan Winny's buikje aan het luisteren, zoals ik elk weekend doe en toen hoorde ik het... tussen het gebubbel door hoorde ik twee tikjes!! Alsof je tegen zo'n hele dikke rubberen ballon tikt!! Helemaal in de wolken, want mijn veulen heeft een schopje gegeven :D Je kan weliswaar nog niks zien of voelen, maar ik hoorde het *\o/* Hallo daar babbie wings :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:06

Oeh mijn gebruikersnaam en wachtwoord bestaan nog! Wat leuk Es! Hierbij de verzorgster! Ik gok op een zwart hengstje met een kolletje! Haha je hebt het heel leuk verteld Es! <3

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 20:13

Citaat:
Sastaic - hengst - vos
Olympia - merrie - koffievos, 4 witte voetjes en een kol
tanjaatjuhh - merrie - bruin met een kol en 2 witte achtervoeten
Kimmm - hengst - zwart met een kolletje
Wings_love - merrie - vos - 28 mei
Mioux - merrie - zwart - 1 juni
Venthe - merrie - vos, wit voetje en een kol - 2 juni

Nog 6 dagen en dan hebben we de magische 170 dagen grens bereikt en zitten we op de helft. Hoe iets zo snel en toch zo langzaam kan gaan..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:56

Leuk een topic voor de baby van Wings. Ik ga volgen, heel benieuwd wat voor veulen er gaat komen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:37

Ja ja, vandaag is de dag! We zitten precies op de helft! Ik kan niet wachten tot het voorjaar is... Zo rond eind mei, begin juni zo'n beetje hahaha

Ze was afgelopen zondag zo ontzettend knuffelig, ik wilde eigenlijk niet meer naar huis. We hebben namelijk een speciaal borsteltje voor haar hoofdje. Op niet drachtige dagen vind ze die al heel fijn, maar ze moet echt in de stemming zijn om te komen knuffelen. Normaal is ze daar veel te ongeduldig voor. Maar nu.. Ik had de borstel nauwelijks beet of ze stond al tegen me aan. Toen ik haar ging poetsen kwam ze met haar voorhoofd tegen me aan staan en is niet meer verplaatst totdat ik zelf weg ging. Met van die halfdichte oogjes.. <3 ik kan voor eeuwig blijven staan dan. Ik hoop dan ook van harte dat Wings haar karakter vererft, een fijner paard kan je je niet wensen :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:29

Jeeej gefeliciteerd!! Op naar de 2e helft van de zwangerschap en alle nieuwe dingen die daarbij horen :+ Dit wordt het spannende deel haha
Wat leuk dat ze zo knuffelig is, kan me voorstellen dat je daar heerlijk van kan genieten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:01

Ah spannend! Wat leuk dat ze zo knuffelig word, Klasien is dit altijd dus bij haar merk ik weinig verschil op dat gebied :=

Mag ik vragen wat voor borstel je hebt dan? :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:46

Wat leuk dat ze knuffelig word. Zullen we ruilen?? :D :D :D

Beide merries drachtig en Colany is super narrig, die vind het maar niks die dikke buik. (half maart krijgt ze haar veulen als het goed is) En Fay denkt dat die een buldozer is, met veulen erbij was ze poeslief en rustig, maar nu..... totaal losgeslagen!! :')

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 12:00

Daantjuh88 schreef:
Wat leuk dat ze knuffelig word. Zullen we ruilen?? :D :D :D

Beide merries drachtig en Colany is super narrig, die vind het maar niks die dikke buik. (half maart krijgt ze haar veulen als het goed is) En Fay denkt dat die een buldozer is, met veulen erbij was ze poeslief en rustig, maar nu..... totaal losgeslagen!! :')

Hahaha ik denk dat ik dan toch maar mijn Winny hou. Wel jammer dat ze er zo narrig van wordt. Misschien helpt het voor Fay als Colany haar veulen heeft :+ Dat ze dan een poeslieve peettante wordt :D

Emma, we hebben niet echt iets bijzonders hoor. Gewoon een slagje kleiner dan de gemiddelde borstel. Maar Wings is er helemaal weg van.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:16

Wings wenst jullie allemaal een fantastisch 2016! Wij gaan voor een jaar met een knap gezond veulen en een bevalling uit het boekje :)

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:18

haha geweldig :) Jullie ook een gelukkig 2016 met een super gezond veulentje !

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:31

Ik volg ook mee! Mijn merrie is ook rond dezelfde datum uitgerekend.
Ook haar eerste veulen en voor het eerrst dat ik een merrie thuis heb staan om te bevallen dus mega spannend!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:44

Mioux, dank je wel! Wordt een mooi jaar :)

Leuk, een nieuwe volger! De jouwe is inderdaad maar twee dagen later uitgerekend! Spannend he, zo'n eerste veulen en een nieuwe situatie. Heb jij ook een volgtopic?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:45

Jij ook de beste wensen voor het komende jaar!

@ajesca, welkom bij de club hahaha hier precies hetzelfde verhaal :D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:48

Ja heb er wel een maar ben geloof ik niet zo goed in vertellen dus het loopt nog geen storm hahaha.
Ik zal morgen in mijn topic ook weer een buikenfoto plaatsen!

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:09

Ik ga ook volgen. Mooie merrie. Dat moet wel een mooi veulen worden samen met de in mijn ogen uiterst galante Dark Pleasure. In 2014 had mijn merrie een merrieveulen van deze hengst. Mijn merrie had ook een bokvoetje maar geen van haar veulens (4) heeft dat overgeërfd.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:35

Oh Judith, dat is het nieuws dat we willen horen! Heb je een foto van je Dark Pleasure veulen? Ben wel heel benieuwd. In combinatie met welke merrie was dat?

Ajesca, ik vind het gewoon goed verteld hoor, dus daar zal het vast niet aan liggen :) Ik ga je gezellig volgen!

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:03

Wat spannend! Mooi paard ook!

Ik ben van plan dit jaar mijn merrie te laten dekken, wordt voor ons beide ook de eerste keer. Ben er nu al zenuwachtig voor. :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:15