Tijd voor de eerste update van 2016, het jaar van de veulens!
Hebben jullie dat ook, dat pas als het koud is de veulentijd in de buurt gaat komen? Voor mijn idee moet het eerst koud/winter zijn, daarna komt pas het voorjaar en dus veulentjes. Maar ik was vandaag de dagen aan het nakijken, wat gaat het snel! Over 40 dagen zou het eerste veulen op 300 dagen al veilig geboren kunnen worden
De eerste voorbereidingen zijn ook al gedaan! Het extra stalletje is in de maak, die moet nog afgewerkt worden met betonplexplaten en er moet nog glas in de hoge ramen bij de buitenkant. Voor zolang is het afgedekt met zeil. Binnenkort ga ik vlasbalen halen, dat gaat de eerste tijd in de stallen. Als de veulens geboren worden gaat er stro bij, daar heb ik al een aantal balen van staan.
Ik hoop de dames vanaf half februari ’s nachts naar binnen te gaan halen. Hebben ze ruim de tijd om te wennen en kan ik ze wat meer aandacht geven.

Ook een begin gemaakt met een klein stukje bij de uier scheren zodat ik het straks goed in de gaten kan houden. Silver en Isabella zijn al gedaan, de andere twee accepteren dat nog niet, dus neem ik rustig de tijd voor langzaam te wenen. Aanraken van de uier is gelukkig geen probleem.
Als de dames binnen staan, ga ik ook de camera's weer aansluiten! Kan ik weer mooi hun normale gedrag bekijken, altijd handig om verschil te kunnen zien
Violetta: 253 dagen drachtig, nog
67 dagen te gaan!

Isabella: 256 dagen drachtig, nog
64 dagen te gaan!

Jenske: 248 dagen drachtig, nog
72 dagen te gaan!

Silver: 260 dagen drachtig, nog
60 dagen te gaan!
Linda en stal_HD, tja waarom zou je er niet voor open staan? Je leert gewoon steeds meer bij, je kan nooit alles in 1 keer goed doen. Voelde me een slechte fokker dat ik er niet eerder aan gedacht heb en durfde eigenlijk nu geen nieuwe foto's meer te plaatsen. Maar op het moment is er niks te veranderen aan het veulen dat komt, in de toekomst wel

Daarnaast, het is niet bewezen dat ze het nu draagt, maar zou wel kunnen. Super dat in ieder geval Jupi en je hengst vrij zijn getest van het gen!
Nog een paar vragen:
Ben benieuwd, gebruiken jullie iets om de navelstreng mee te ontsmetten, zo ja wat? Tot nu toe heb ik dat nooit gedaan, maar ben wel benieuwd naar andere meningen.
En vanaf wanneer gaan jullie merriebrok voeren? Tot nu toe heb ik het altijd gedaan vanaf dat ze binnen komen staan in de nacht of beginnen jullie eerder/later?
Wat hebben jullie in het geboorte kistje/box? Eens kijken of ik nog wat dingen toe moet voegen waar ik niet aan gedacht heb