Spannend!! Goodie is leuk, maar ik ben echt op slag verliefd op Lightning hoor!! Wat een mooi contrast en stippenpatroon! Welke kleur heeft het veulen van dit jaar van haar? Dat is toch die bij Dream op de foto?
Ja klopt dat veulen bij Dream op de foto is het veulen van Lightning van dit jaar, zij is (licht) valk, maar lijkt te gaan doorkleuren naar appaloosa. De vader van dit veulen is In de Ban van Pjotr (valk panterbont), wat ook de vader van Nim Roos is.
Wat toevalling, ik heb ook een veulen van Pjotr van dit jaar uit mijn merrie en volgend jaar word mijn andere merrie gedekt door Nimroos! Ben zo benieuwd naar zijn eerste veulens.
Poeh... Odette is bruin, draagt vos (heterozygoot voor agouti) . Emir R is bruinschimmel (heterozygoot voor schimmel), weet niet of hij vos draagt en ook niet of hij homo/heterozygoot voor agouti is.
Lightning is zwart panterbont, er zit verder in haar stamboom wel vos, maar weet niet of ze dit draagt. Nimroos is palomino panterbont, heterozygoot voor agouti
Dream is bruin fewspot, Nimroos palomino panterbont (heterozygoot voor agouti).
Goodie is bruin schabrakbont, kan vos dragen (oma aan moederszijde vos), vermoedelijk heterozygoot agouti. Grenoble is vos (gezien het feit dat zijn beide ouders bruin zijn, vermoedelijk agouti drager)
Ik zal mijn 'gok' ook even plaatsen Is meer wat ik hoop te krijgen, dus het zal wel niet
Odette - bruinschimmel hengst (als het een bruine merrie wordt.. kan ik nog wel eens in de verleiding komen haar te houden....) Lightning - smokey panterbonte merrie (die dan natuurlijk mag blijven!) Dream - bruin fewspot merrie Goodie - vos schabrakbonte hengst