Zwarte parel in de maak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: Zwarte parel in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 07:43

Ze krijgt sportbrok, maar het is nu puur bijvoeren omdat ze zo afgevallen is door het ziek zijn. In principe hoeft ze voor de dracht nog niet veel bijgevoerd te worden lijkt me?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 13:11

Update 20 oktober 113 dagen drachtig

113 dagen... Dat is dus 3 maanden en 21 dagen, in dagen klinkt het toch al een stuk langer.

De laatste tijd geen updates geplaatst dus daar word het weer even tijd voor.

In de tussen tijd zijn we met ons friezen-viertal naar de Hippiade geweest, dit leverde ons een 11e plek op. Een mooie middenmoot klassering waar we toch al trots op zijn aangezien we het nooit verwacht dat we geselecteerd zouden worden na zo'n korte tijd trainen.
Helaas hebben we zelf niet meegereden, klasien haar conditie was nog niet optimaal om een hele proef vol te kunnen houden. Wel is ze gezellig mee geweest en ook een beetje voor de zekerheid. Klasien vind op vreemd terrein eigenlijk niets raar en loopt overal zo langs, we hadden twee jonge paarden in het viertal die nogal kijkerig zijn. Mochten zij echt de baan niet door willen dan kon klasien toch nog even invallen, maar dit was niet nodig de jonkies waren super braaf. Wat klasien niet erg vond want nu kon zij heerlijk langs de kant in het zonnetje staan weg dromen, en toen een voorbijganger haar nog even achter het oor kriebelde was ze helemaal tevreden :')

Afbeelding

Inmiddels is ze eigenlijk met een super vervroegde zwangerschapsverlof. De infectie aan haar been heeft haar conditie toch wel zo achteruit laten gaan dat ik haar niet meer helemaal naar wedstrijd conditie terug wilde laten komen. Wanneer ze dit punt bereikt zou hebben zou ze dan toch echt moeten stoppen vanwege de dracht. We houden het op dit moment dus lekker bij wat korte rustige bos ritjes als het weer dit toe laat. En volgens mij vind mevrouw dit allemaal wel prima :') .

Daarnaast staat ze zo veel mogelijk lekker in de weide met haar vriendje te knuffelen en te grazen, omdat het weer er echter voor zorgt dat het al lekker modderig is moet ze helaas al steeds meer binnen staan. Om wat verveling tegen te gaan heb ik een likit houder met een Himalaya steen hierin voor haar opgehangen.... En wat is ze fanatiek... De buur paarden vonden haar nogal irritant en luidruchtig worden met dat gebonk tegen de stal :'). We hebben hem dan ook maar ergens anders opgehangen zodat hij niet meer tegen de muur bonkt en klasien ook gelijk iets meer moeite moet doen.

Qua baby buik zie ik zelf nog weinig verschil optreden... Nou zie ik haar elke dag dus zulke verandering zullen niet zo snel opvallen. Vandaar besloten nu elke maand een foto van haar te maken om later het verschil terug te kunnen zien :)

Afbeelding

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:13

Leuke update!
Klinkt alsof ze een heerlijk leventje heeft nu :D

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:46

Leuk, ik volg!

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:08

Hallo, wat een leuk topic ook ik ga deze zeker volgen, vooral om er iets van te leren en tips te delen.
Ook ik heb een fries die drachtig is en begin juni is uitgeteld. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een veulentje fok en als ik eerlijk ben vind ik dit best spannend.

Je hebt een prachtige hengst uitgezocht,......

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:11

Ohja ook vergeten te vermelden, als alles goed gaat hebben wij ook een zwart pareltje in juli!

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:26

Wat leuk nog meer Friese veulentjes ? Welke knappe papa ? En ik zie dat je woont in een heel klein dorpje in Drenthe. ( ik nml.ook)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:32

ah wat leuk al die kleintjes! Welke hengsten hebben jullie gekozen?

Zijn jullie volgend jaar ook van plan om naar de keuring te gaan?

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:40

Emma, ik heb voor de hengst Wimer gekozen,.......keuring lijkt me ook leuk maar eerst maar eens kijken wat het wordt :) ,maar geloof dat je dan ook eerst lid moet worden van het Friesen stamboek. Mijn merrie heb ik in februari pas twee jaar, en om eerlijk te zijn zat ik altijd in de kwpners, dit is echt nieuw voor mij.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:43

Bien1966 schreef:
Wat leuk nog meer Friese veulentjes ? Welke knappe papa ? En ik zie dat je woont in een heel klein dorpje in Drenthe. ( ik nml.ook)

Haha ik woonde in noordscheschut. Inmiddels in Hoogeveen.

Wij hebben voor de jonge hengst keimper van hylpen gekozen.
(Nog) geen goedgekeurde hengst.
We hebben hier voor gekozen aangezien de merrie ook nog jong is, word in april 4. En heeft dus nog nooit een veulen gehad. Het veulen blijft in eerste instantie toch, dus is stamboek papier voor ons niet belangrijk. Stel het gaat toch niet helemaal goed, hebben we er niet direct een vreselijk dure hengst op gehad.. En dit soort trouwens op natuurlijke dekking gebeurt.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:53

Bien1966 schreef:
Emma, ik heb voor de hengst Wimer gekozen,.......keuring lijkt me ook leuk maar eerst maar eens kijken wat het wordt :) ,maar geloof dat je dan ook eerst lid moet worden van het Friesen stamboek. Mijn merrie heb ik in februari pas twee jaar, en om eerlijk te zijn zat ik altijd in de kwpners, dit is echt nieuw voor mij.

Voor de keuring moet je idd lid zijn van het stamboek, maar om straks het veulen aan te melden moet je volgens mij ook lid zijn. Wimer is goed gekeurd toch? Dus als je straks je veulen wel wil aanmelden bij het stamboek zou ik dit nog wel even nakijken.

Volgens mij word je ook alleen als fokker vermeld op het papier als de merrie op jouw naam staat, maar ook dat weet ik niet 100% zeker hahaha voor mij is dit ook de eerste keer dat ik alles zelf moet regelen. Ik help altijd bij mijn stalbaas veel met de merries en de veulens maar het is voor mij ook de eerste keer dat ik echt zelf een veulentje fok haha.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:57

Ooooh je merrie is echt heel mooi! En de hengst die je uitgekozen hebt ook! Daar zal wel een heel knap veulentje uitkomen <3

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:10

Emma, Wimer is een goed gekeurde hengst, wat jij zegt klopt helemaal zover ben ik ook al met alles uitpluizen ;),mijn keuze was ook jouw eerste keuze als hengst, maar was te laat ivm teveel dekkingen. Ik moet me er echt verder in verdiepen, zodra het een hengst word kan ik em nu al verkopen met papieren en achtergrond. Daarom wil ik ook heel graag jullie ervaringen delen.
Laatst bijgewerkt door Bien1966 op 04-11-15 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:17

Kusvoorjou, maakt niet uit goedgekeurd of niet.Stamboekpapier zegt ook niets, komt vast een heel mooi veulentje uit. Voor mij is het ook helemaal nieuw, heb een merrie met mooie papieren maar ook dat zegt helemaal niets.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:39

Bien1966 schreef:
Kusvoorjou, maakt niet uit goedgekeurd of niet.Stamboekpapier zegt ook niets, komt vast een heel mooi veulentje uit. Voor mij is het ook helemaal nieuw, heb een merrie met mooie papieren maar ook dat zegt helemaal niets.

Ja hier ook een mooi vol papier.
Meaije (van beart, van jasper) x Tsjerk.

Vader heeft trouwens wel een mooi papier, daar niet van...

Maar laten we maar weer op topic blijven Hahah.

Ts, hoe is het met je merrie?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:09

Met Klasientje gaat alles helemaal goed :) ze is nu 129 dagen drachtig en geniet met volle teugen van haar zwangerschaps verlof :')

Een lesklant van mijn stalbaas kwam al naar me toe: 'ze begint een lekker buikje te krijgen of niet?'
Uuhhmmm ja maar dat is alleen nog maar vet helaas :=

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:43

iEmmaaa schreef:
Met Klasientje gaat alles helemaal goed :) ze is nu 129 dagen drachtig en geniet met volle teugen van haar zwangerschaps verlof :')

Een lesklant van mijn stalbaas kwam al naar me toe: 'ze begint een lekker buikje te krijgen of niet?'
Uuhhmmm ja maar dat is alleen nog maar vet helaas :=

Haha! Heb je een foto? Ben wel benieuwd dan haha

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 14:51

Ik zal er straks even een maken! ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:31

Nou madam haar buik, er zijn vast een hoop paarden die dikker zijn maar voor haar is dit echt al dik haha ze is normaal top fit afgetraind :')

Oh ja ze is ook lekker vies trouwens haha zo in de wei gewoon even foto's gemaakt. Een stukje terug in het topic staan foto's van wat eerder om mee te vergelijken.

Afbeelding
Vaders waagde zich wel in de wei met z'n witte schoenen :=

Afbeelding

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:02

Ze ziet er goed uit ! Wat een knapperd !

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:20

Lijkt toch echt al wel een buikje hoor! Lichtjes dan... hihi

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:16

Klasientje word idd al voller, het valt mij goed op! +:)+

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:30

Emma, Klasientje verwacht haar veulentje dus in mei ?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 20:26

Ja 29 mei is ze officieel uitgeteld.

Ik vrees dat het buikje wel gewoon vet is, de baby is nu nog zo klein dat zou je toch nog niet kunnen zien? :oo

Bien1966

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:34

Ik vraag me dat dus ook af mijn merrie Is ook wat vet.....die van mij Is de eerste week van juni uitgeteld. Begin december moet ze geënt worden wil dan meteen laten scannen. Vanaf dat ze terug Is van de hengstenstation heb ik haar niet laten scannen en ben uitgegaan van hun woorden, dat ze drachtig Is.