Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CrazyCat schreef:Haflo-arabier is een veel gemaakte kruising net als de arabofries. Niks zonde aan en is absoluut een doelgroep voor en zelfs hier in Oostenrijk is er een speciaal stamboek voor net als in Duitsland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haflo-Arabier
Ik weet niet of de hengst ook een vosgen draagt zo niet is de kans op een bruine erg groot. veel Haflingers dragen agouti of zelfs 2x zodat je met een zwarte basis een bruin paard krijgt.
Ik ben heel benieuwd wat daar volgend jaar voor moois uit komt rollen.
MaricoGraphy schreef:Wat een geklaag alweer.
Er komen genoeg kruisingen voor en de Haflo is echt geen troep. Ben jij dan ook tegen de Arabo-Fries of de Quarab horse?
BarbaLala schreef:Ik sluit me bij Peelie aan.
Ongelooflijk zonde dat je een kruising fokt.
Er is al genoeg troep op de wereld.
Troep? Ja troep, daarmee bedoel ik kruisingen die bewust en onbewust gefokt worden.
Er is al een overschot aan dat soort dieren, en ik snap werkelijk niet dat je daar aan mee werkt.
Krijg inderdaad ook het idee dat je perce dit jaar je paard wilde laten dekken ongeacht door welke hengst.
Dat is naar mijn mening g de verkeerde instelling.
Je hoort niet te fokken om te vermeerderen, maar om iets toe te voegen aan de rasstandaard, het ras.
De hengst Afghan zit in een heleboel lijnen, en zoals vermeld is er er niks mis met lijnteelt, mits met verstand gedaan.
Je noemt 2 hengsten die je aanspraken maar af vallen door te dicht in je merrie haar bloed te zitten, maar ik lees nergens wat je graag verbeterd wil zien in je merrie, of bij welke hengsten je allemaal bent wezen kijken.
Komt allemaal erg egoïstisch en oppervlakkig over.
Niet als iemand die er serieus mee bezig is.
Overigens, nrps mag dan een stamboek zijn, ik heb er geen hoge pet van op.
Zit veel troep tussen aangezien het enkel gaat om het Arabisch bloed.
Maar dat is mijn mening.
Irene_S schreef:BarbaLala schreef:Ik sluit me bij Peelie aan.
Ongelooflijk zonde dat je een kruising fokt.
Er is al genoeg troep op de wereld.
Troep? Ja troep, daarmee bedoel ik kruisingen die bewust en onbewust gefokt worden.
quote]
Wat onzettend bot en kort door de bocht. Iedereen die dus een kruising heeft, heeft troep, waaronder ik. Mijn paard is 25% welsh, 75% KWPN. Zou ik er zelf een fokken, misschien niet. Ben ik er blij mee, ontzettend! Het is een goudeerlijk, in mijn ogen mooi dier die het ook nog eens aardig doet in de sport. Denk eerst eens na wat je zegt, voordat je anderen tegen de borst stoot.
TS, ik vind het een leuke combi, denk dat je er veel plezier aan gaat hebben. Snap de discussie uberhaupt niet, paard is al gedekt...