mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:43

De [ras] is puur. :Y)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:00

Dat dacht ik van de NF ook aangezien het een pony is dat in de new forestgebieden is ontdekt. Nouja in de stamboom van harley zijn moeder komt helemaal in 1648 AV en Thouroughbred voor als stamouders.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 08:09

In IJsland is dit ras inderdaad puur.

KoudbloedKim schreef:
De IJslander is puur. :Y)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 09:22

Ik denk inderdaad dat het veulen bruin zal worden. Daarom eigenlijk ook voor deze combi gekozen :)
CrazyCat schreef:
Haflo-arabier is een veel gemaakte kruising net als de arabofries. Niks zonde aan en is absoluut een doelgroep voor en zelfs hier in Oostenrijk is er een speciaal stamboek voor net als in Duitsland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haflo-Arabier

Ik weet niet of de hengst ook een vosgen draagt zo niet is de kans op een bruine erg groot. veel Haflingers dragen agouti of zelfs 2x zodat je met een zwarte basis een bruin paard krijgt.
Ik ben heel benieuwd wat daar volgend jaar voor moois uit komt rollen.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:48

Ik lees steeds je topic titel: mijn haflinger merrie drachtig van een kameel :D maar dat staat er natuurlijk niet.

Gefeliciteerd, ben benieuwd naar je veulen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:55

heel veel succes ! Heel benieuwd naar t veulen !

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:01

Oh wat een prachtige pony's daar kan bijna niks anders dan wat moois uitkomen! Ik volg ook :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:19

Ik sluit me bij Peelie aan.
Ongelooflijk zonde dat je een kruising fokt.
Er is al genoeg troep op de wereld.
Troep? Ja troep, daarmee bedoel ik kruisingen die bewust en onbewust gefokt worden.
Er is al een overschot aan dat soort dieren, en ik snap werkelijk niet dat je daar aan mee werkt.
Krijg inderdaad ook het idee dat je perce dit jaar je paard wilde laten dekken ongeacht door welke hengst.
Dat is naar mijn mening g de verkeerde instelling.
Je hoort niet te fokken om te vermeerderen, maar om iets toe te voegen aan de rasstandaard, het ras.
De hengst Afghan zit in een heleboel lijnen, en zoals vermeld is er er niks mis met lijnteelt, mits met verstand gedaan.
Je noemt 2 hengsten die je aanspraken maar af vallen door te dicht in je merrie haar bloed te zitten, maar ik lees nergens wat je graag verbeterd wil zien in je merrie, of bij welke hengsten je allemaal bent wezen kijken.
Komt allemaal erg egoïstisch en oppervlakkig over.
Niet als iemand die er serieus mee bezig is.

Overigens, nrps mag dan een stamboek zijn, ik heb er geen hoge pet van op.
Zit veel troep tussen aangezien het enkel gaat om het Arabisch bloed.
Maar dat is mijn mening.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:25

Wat een geklaag alweer.
Er komen genoeg kruisingen voor en de Haflo is echt geen troep. Ben jij dan ook tegen de Arabo-Fries of de Quarab horse?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:31

Ik denk niet dat TS dit topic heeft geopend voor een discussie over wie voor of tegen bepaalde kruisingen is... Ieder mag zijn mening geven over de gekozen ouders maar let er op dat het vriendelijk blijft en bij persoonlijke voorkeuren, over smaak valt niet te twisten! ;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:37

MaricoGraphy schreef:
Wat een geklaag alweer.
Er komen genoeg kruisingen voor en de Haflo is echt geen troep. Ben jij dan ook tegen de Arabo-Fries of de Quarab horse?

Dat is offtopic dus ik zal het verder hierbij laten aangezien ik al in de gaten gehouden wordt, maar daar ben ik inderdaad ook tegen. Net als het nmprs.

Als het met beleid gedaan zou worden zou het wellicht weer een ander verhaal zijn, maar dat is helaas niet het geval.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:41

BarbaLala schreef:
Troep? Ja troep, daarmee bedoel ik kruisingen die bewust en onbewust gefokt worden.
Er is al een overschot aan dat soort dieren, en ik snap werkelijk niet dat je daar aan mee werkt.
Krijg inderdaad ook het idee dat je perce dit jaar je paard wilde laten dekken ongeacht door welke hengst.
Dat is naar mijn mening g de verkeerde instelling.
Je hoort niet te fokken om te vermeerderen, maar om iets toe te voegen aan de rasstandaard, het ras.
De hengst Afghan zit in een heleboel lijnen, en zoals vermeld is er er niks mis met lijnteelt, mits met verstand gedaan.
Je noemt 2 hengsten die je aanspraken maar af vallen door te dicht in je merrie haar bloed te zitten, maar ik lees nergens wat je graag verbeterd wil zien in je merrie, of bij welke hengsten je allemaal bent wezen kijken.
Komt allemaal erg egoïstisch en oppervlakkig over.
Niet als iemand die er serieus mee bezig is.

Overigens, nrps mag dan een stamboek zijn, ik heb er geen hoge pet van op.
Zit veel troep tussen aangezien het enkel gaat om het Arabisch bloed.
Maar dat is mijn mening.

Hier ben ik het niet mee eens
Als je een kruising fokt om hem vervolgens te verkopen begrijp ik het. Maar de meeste mensen fokken omdat ze een nieuw paardje willen voor bepaalde doeleinden. En hierbij zijn kruisingen juist ideaal, de positieve kanten van 2 rassen die als je de juiste rassen gebruikt elkaar kunnen verbeteren.
Het is haar paard , haar veulen en daarbij ook haar keuze.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:43

nou wat een gemiep!

Jou merrie jou keuze ;)

Vind het een prachthengst!! Komt vast een leuk veulentje uitrollen waar je helemaal verliefd op bent :D

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:47

[quote="BarbaLala"]Ik sluit me bij Peelie aan.
quote]

Wat onzettend bot en kort door de bocht. Iedereen die dus een kruising heeft, heeft troep, waaronder ik. Mijn paard is 25% welsh, 75% KWPN. Zou ik er zelf een fokken, misschien niet. Ben ik er blij mee, ontzettend! Het is een goudeerlijk, in mijn ogen mooi dier die het ook nog eens aardig doet in de sport. Denk eerst eens na wat je zegt, voordat je anderen tegen de borst stoot.

TS, ik vind het een leuke combi, denk dat je er veel plezier aan gaat hebben. Snap de discussie uberhaupt niet, paard is al gedekt...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:04

Tsja, jullie mening stuit mij dan weer voor de borst, dat heb je soms op een forum.
Ik formuleer netjes, onderbouw het en val niemand aan dus ik zie geen probleem in mijn
mijn post.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:20

Hahaha dat zou wel een heel bijzondere kruising zijn xd
deb_tink schreef:
Ik lees steeds je topic titel: mijn haflinger merrie drachtig van een kameel :D maar dat staat er natuurlijk niet.

Gefeliciteerd, ben benieuwd naar je veulen

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:23

Jeetje Barbalala is het soms jouw doel om topics te verstieren ofzo? Kan je nooit ergens op een vriendelijke toon reageren?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:27

Mooi gesproken! Natuurlijk denk ik er bij na dat er al genoeg paarden op de wereld zijn. En ben ik niet doelloos aan t vermeerderen. Ik ga mijn merrie ook niet gebruiken als leg batterij. Hierna lekker rijden en hier en daar een wedstrijdje.

Irene_S schreef:
BarbaLala schreef:
quote]

Wat onzettend bot en kort door de bocht. Iedereen die dus een kruising heeft, heeft troep, waaronder ik. Mijn paard is 25% welsh, 75% KWPN. Zou ik er zelf een fokken, misschien niet. Ben ik er blij mee, ontzettend! Het is een goudeerlijk, in mijn ogen mooi dier die het ook nog eens aardig doet in de sport. Denk eerst eens na wat je zegt, voordat je anderen tegen de borst stoot.

TS, ik vind het een leuke combi, denk dat je er veel plezier aan gaat hebben. Snap de discussie uberhaupt niet, paard is al gedekt...

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:37

Mooie combi! Komt vast een lief mooi veulen uit! Ik volg mee

ChantalMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:43

Wat een mooie combie ! Ben benieuwd wat er voor leuks uit komt :D. Ik volg zeker mee !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:49

Dus onze bewust gefokte haflos zijn troep barbelala?
Net verkocht, keuring met twee vingers in d'r neus doorlopen....

Dat het je smaak of keuze niet is betekend niet dat het troep is...

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:51

Ik ben ook niet voor doelloos vermeerderen maar zie hier niet in terug dat er gefokt wordt om het fokken. Ik ben erg benieuwd en ga volgen. Mijn dochter heeft een prachtige haflo. Zoon van Sirel, genoeg topics te vinden over hem hier ook bokt. Onze pony is bruin met zwarte manen en staart. Moeder haflinger en Sirel is een schimmel. Waarom er destijds gekozen is Door de merrie eigenaar voor deze kruising weet ik niet. Wat ik wel weet is dat wij een prachtig goed gelukte kruising hebben. De juiste eigenschappen van beide rassen meegekregen. Om te zien is het een echte sportpony, hij doet het ook erg leuk met name in het springen en cross. Hij is heel werkwillig, snel en betrouwbaar. Aan de hand erg lomp op zn tijd. Koel in zn kop behalve op wedstrijd haha.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:28

Ik volg al sinds je het topic aanmaakte, leuke combi! Ben benieuwd wat voor veulen eruit komt :)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:56

Dan ben ik benieuwd, BarbaLala, stel dat ze dat Oostenrijkse Haflo papier erbij aan zou vragen, is het dan nog steeds troep ? En wanneer is iets dan troep ? In het KWPN zit genoeg Engels volbloed, is het KWPN dan ook troep ? Of geldt het niet wanneer er een papier bij zit ? Mijn fijnste paard ooit (en ja ik heb er genoeg gehad) had geen papier. Ik ben absoluut tegen hersenloos vermeerderen, dat zie ik hier echter niet in terug.... sorry voor de topicvervuiling, TS ik wens je een prachtig veulen toe !

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:04

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt