Na de koliek gelukkig weer goed. Alleen ja het is echt up en down wat betreft het werken met haar. Dat heeft niet veel met de dracht te maken daarvoor was ze ook al wel 'moeilijk' maar ze is zo veranderlijk als het weer. De ene dag kan ik haar niet voor de wagen hebben zonder op te stijgen en contact te houden. Terwijl de volgende dag het een braaf beestje is die haar rondje loopt. Dat is best wel frustrerend en vraag veel geduld en rust. Ze heeft gewoon een beetje Diva gedrag op het moment en als het er niet aan staat is het een Drama Queen eerste klas.
Haar buikje zie je duidelijk beetje bij beetje groeien
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-15 22:21
De laatste paar keer rijden voor de wagen ging best wel goed, we hebben Mimi vandaag samen met Wally in het tweespan gezet. Wally is een stabiele factor die wel rustig is en dat tegenover heethoofd mimi. Het ging zeker niet verkeerd, hier en daar onderweg steeds wat afstellen het was ook weer even een tijdje geleden.. ze waren super braaf, helaas was Wally liever lui dan moe, dus Mimi mocht al het werk doen maar ze was wel veel stabieler, dus die 'steun' van nog een pony geeft haar veel zekerheid..
nobje
Geplaatst: 27-11-15 22:27
Wat super stoer ! Wat gaat het al goed, was dit jullie eerste keer in twee span ?
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-15 22:41
nobje schreef:
Wat super stoer ! Wat gaat het al goed, was dit jullie eerste keer in twee span ?
Ze stonden samen nu voor het eerst samen in tweespan maar van vriendlief en mij niet, was wel weer even goed nadenken.
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-15 23:26
Naast het tweespan rijden toch ook het zadelmak maken maar doorpakken paar weken terug had het jongentje op stal er op gezeten en even stukje mee gelopen maar die was zelf zo gespannen dat Mimi daar ook onrustig van werd. Deze meid word niet gauw bang en zit gewoon stevig en ontspannen, we konden zelf gewoon zo een drafje doen die pony geeft er niks om. (Ja cap was wel veiliger geweest, maar me vriend hield de pony vast en ik liep naast haar) Vorig week nog mooi een paar kilometers voor de kar gehad de rust komt gelukkig weer terug.
Nog niet een hele goede foto, maar ze word toch al wel aardig rond hoop dat er volgend jaar ook een beetje pony overblijft. ik hou haar in ieder geval goed in de gaten als het veulen er is, dat ze genoeg voer krijgt en dat ze dit keer niet compleet leeg gezogen word
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-15 19:30
Zo we hebben Mimi voor het eerst geschoren. Ze was echt super braaf!
ontzettend brave pony. Ze lijkt wel zadelmak geboren hup kind erop en gaan... nu nog een passend 14 inch zadeltje vinden, dat is een lastige opgave 3 de keer dat puck er nu gewoon zo op zit... Eerste twee keer gewoon dat wij er naast liepen en vast hielden vandaag echt "halthouden en dan weer been geven stappen" aan de longeerlijn.
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-16 20:07
Mimi vond de sneeuw van vandaag helemaal geweldig, met haar bolle buik schoof ze af en toe flink door de sneeuw.
Mooie foto's zo in de sneeuw! Wij hebben alleen maar regen.
GoLizz
Geplaatst: 08-02-16 21:27
Hoe gaat het met je merrie? Begint ze al beetje een buikje te krijgen?
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-16 21:42
Een buikje? Bij zo'n ranke pony is het toch al wel een enorme buik.. Op de foto wel lastig te zien maar ze heeft nu lekker veel body Foto van afgelopen zaterdag.
We doen lekker rustig aan, ze mag in de stapmolen we longeren 20 minuten licht, veel stap werk en rustig drafje en gaan nog wel eens uit fietsen waarbij ze nog lekker uit haar stekker kan gaan.
Het echt werk is wel te zwaar maar dit bevalt haar wel volgens mij
Mer1980
Geplaatst: 08-02-16 21:51
Knappe mimi fijn dat ze braaf is met iemand op haar rug
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-16 22:32
Mer1980 schreef:
Knappe mimi fijn dat ze braaf is met iemand op haar rug
Ja daar ben ik ook wel blij mee wil volgend winter misschien wel een ruitertje zoeken die er enigszins op past.
NienSCHaap
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-16 13:33
Tante Catootje
We zijn aan het nadenken over namen. Voor een hengst of een merrie.