Ik vind Flash een leuke naam! Of een dekentje verstandig is betwijfel ik. Het is belangrijk dat het veulen niet in de regen staat, althans niet langdurig. Een keer een buitje kan wel. Ik weet niet hoe veel de merrie nu buiten staat? Als ze overdag buiten staat kan het veulen gewoon mee naar buiten en dan snachts op stal op een lekker strobed zodat ze droog en uit de wind staan. Dan kan het veulen ook droog liggen. Wat een minimale temperatuur is voor een veulen weet ik niet, dat weten andere bokkers vast wel!
Ik zou een veulen als het sneeuwt nog binnen houden. Veulens gaan veel liggen en als ze dan niet droog kunnen liggen koelen ze erg snel af. Vroege veulens zitten dikker in de vacht dan de veulens die bv in mei geboren worden. Dus op zich is wat kou nog niet zo erg, maar kou gaat in NL vaak gepaard met nattigheid en dat is dus wel funest. Je kan merrie en veulen als het buiten niet regent maar de grond wel nat is ook bv 2 of 3 x per dag kort buitenzetten. Dan kunnen ze wel zoveel mogelijk bewegen maar koelen ze niet teveel af. Met kort bedoel ik iets van een uurtje. Maar je moet die mogelijkheid wel hebben natuurlijk.