2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:21

Goh...pfff ben effe stil van je opening hoor.
Wat ben je toch een kanjer! Ik ken er weinig die met zoveel intense liefde over hun paardjes praten.

En dessert :(:)

Ik hoop op twee prachtige gezonde beebs en volg graag mee!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:18

sandra3235 schreef:
Oh nee Sanne??? O:)

Zo stom,....Ik ben bij de opening deze combinatie vergeten 8)7
Hier ben ik nog het meest nieuwsgierig naar wat er uit komt....en wat denken jullie??? :+

[ Afbeelding ]

Haha, Keet wil een hengstje en probeert het eens op een andere manier _/-\o_ _/-\o_

Bellex

Re: 2 amha miniveulens verwacht bij SKS met een lach en traan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:58

Ik stel nu misschien een hele domme vraag, maar wat is een red bag bevalling? Wat houdt het in zeg maar. En vanaf welke dag is het veulenen normaal? 300 of eerder/later?

Ik vind het wel hele mooie combi's en veulens trouwens! Wauw! Ik volg!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:20

Red Bag delivery is een bevalling waarbij de vliezen niet breken. Kan bij alle zoogdieren gebeuren die in een placenta zitten tijdens de dracht/zwangerschap. En dan stikt het kleintje. Tenminste, zo heeft een boer mij een keer uitgelegd toen het bij een kalfje gebeurde en we net te laat waren.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:24

Een red bag delivery wil zeggen dat het veulen ter wereld komt terwijl er een rood vlies omheen zit. Dit komt door het voortijdig loslaten van de placenta. Bij een red bag delivery ziet het eruit alsof de merrie een rode/roze ballon probeert uit te persen.

Wanneer je er niet optijd bij bent of onjuist handelt is de Reg Bag Delivery een gevaarlijke complicatie. Het veulen krijgt namelijk zuurstof via de placenta, en bij het voortijdig loslaten van de placenta is het veulen afgesloten van zuurstof. Wanneer er niet tijdig ingegrepen wordt zal het veulen stikken. Bij een normale bevalling verschijnt de placenta, ook wel nageboorte, pas ná de geboorte.

Bij een Red Bag Delivery breekt het water niet en verschijnt er een rode waterzak uit de vulva in plaats van de normale witte vlies met voorbeentjes. Dit is (een deel van) de placenta. Dit betekent dat je meteen moet handelen, er is geen tijd om te wachten op de dierenarts. Je moet meteen de rode waterzak (de placenta dus) openen. Wanneer dit niet met je handen lukt kun je een stompe schaar gebruiken. Het vruchtwater zal uit de placenta gutsen en als het goed is worden de voorbeentjes zichtbaar. Ga met je handen naar binnen, controleer of het hoofdje goed ligt en begeleid het veulen naar buiten door krachtig met de weeën mee te 'trekken' aan de voorbeentjes.

Wanneer het veulen geboren is is het belangrijk om de ademhaling te controleren en de luchtwegen vrij te maken. De kans is groot dat het veulen vruchtwater binnen heeft gekregen of zuurstof tekort heeft.

Bokt/wiki

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:04

Haha als hier een slurfje uitkomt,eet ik hem op :9 :D
Wel grappig,Kaylee 7 jaar en nu pas hengstig,ze wordt ooit grote meid....

timokyana schreef:
Goh...pfff ben effe stil van je opening hoor.
Wat ben je toch een kanjer! Ik ken er weinig die met zoveel intense liefde over hun paardjes praten.

En dessert :(:)

Ik hoop op twee prachtige gezonde beebs en volg graag mee!

Dank je Ik zou er bijna verlegen van worden :o

knabbelgirl schreef:
Ik stel nu misschien een hele domme vraag, maar wat is een red bag bevalling? Wat houdt het in zeg maar. En vanaf welke dag is het veulenen normaal? 300 of eerder/later?

Ik vind het wel hele mooie combi's en veulens trouwens! Wauw! Ik volg!

domme vragen bestaan niet zeg ik altijd tegen de kids,domme antwoorden wel...
Juist fijn dat men dit soort vragen stellen,betekent dat er gelezen wordt :j

bigone en onpaard hebben hun best al gedaan +:)+ Thanks!

onpaard jij moest het wel weten inmiddels want jij hebt toch de bevalling van Princess/geboorte Kimani toen gezien?red bag en 1 poot en ik maar beademen....of haal ik nu weer mensen door elkaar???

Maar klopt normaal krijg je de witte pootjesblaas te zien en bij een red bag een rode ballon en geloof mij maar wij nemen niet eens de tijd voor stompe schaar of iets,Rene hebben het tot nu samen gedaan,gewoon met vingers erin en kapot rukken echt ik zou het met mijn tanden nog doen als het anders niet lukt,geen tijd om na te denken,handelen en hopen dat veulen goed ligt...
Blonde heeft eigenlijk ook met haar normale bevallingen dat placenta al los gelaten heeft,die komt gelijk met veulen, dus zuurstoftoevoer is dan ook al gestopt en dan nog stug vlies,dus altijd bij zijn,een bewuste keuze die wij gemaakt hebben na geboorte van Starry en vandaar eigenlijk dat al haar veulens een navelklem hebben...

En een tip na zo'n bevalling,minuten lang blijven wrijven voor stimuleren ademhaling ook al lijkt het goed te gaan.....

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:24

Je hebt het allemaal goed op een rijtje San ;) Dat was ik inderdaad.

Dat van Starry wist ik helemaal niet. Nu begrijp ik helemaal waarom je zo goed waakt.
Uiteraard waak ik dit jaar weer mee, vind mijn man ook zo gezellig :n

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:30

Zat met tranen in mijn ogen de openingspost te lezen... Desert zal daar boven alles wel in de gaten houden denk ik! En ook super dat je zo open bent over alles top! Ik ga zeker volgen!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:36

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Yeah ik heb ze nog allemaal goed op een rijtje

Haha die mannen... -O- ach sommige mannen van de vrouwen hier vonden het zo spannend dat ze zelf op eigen foon meekeken...... :')

En ja Starry wat een verdriet had Blonde en wij.....maar door hem en daar ben ik hem zo dankbaar voor _/-\o_ <3 had ik het gevoel van falen en ben mij erin gaan verdiepen,heb diverse artsen aangeschreven,fokkers met ervaring gebeld en na paar jaar puzzelen en stukje ervaring weten wij heel veel.....
En dan nog een stukje wat weinig mensen weten,ik werd wakker s' nachts van een rot gevoel en wij zijn er nadat ik bleef voelen dat er echt iets was en niet meer kon slapen, uit bed gegaan om op camera te kijken en zagen Blonde staan,....had ik maar gelijk naar dat stemmetje geluisterd......

Mira283 schreef:
Zat met tranen in mijn ogen de openingspost te lezen... Desert zal daar boven alles wel in de gaten houden denk ik! En ook super dat je zo open bent over alles top! Ik ga zeker volgen!

Dank je......

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:50

Oké ik denk dat ik het snap! Bedankt alle 3! Dus noemaal gaat de placenta open, veulie eruit, en dat placenta eruit. Die merrie van jou wil gewoon asap van de weeen af 
Ben heel erg benieuwd naar de komende kleine!
Heb net een heel aantal topics van je terug gelezen, en wat een prachtige veulens! En ik moet het zeggen Desert haar verhaal, vroeger en de afloop, wat een respect voor het dametje en jullie, wat hebben jullie je ingezet en wat heb jij een goed onderbuikgevoel!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:56

Dank je knabbelgirl en wat lief dat je topics hebt terug gelezen.
Ja Desert was het waard _/-\o_

Enne het is niet alleen Blonde,Princess heeft hier ook red bag bevalling gehad en een gastmerrie ook...
Wb Blonde die perst zo hard dat het niet raar is dat alles meevliegt,veulens worden bijna gelanceerd :+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:07

hahaha ja mijn man, vroeg elke morgen: is die pony er al??? Hahaha....maar wel zeggen, nee alweer die pc mee naar boven?? Nu moet ik geloof ik op de logeerkamer.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:13

Ik ga ook eens wat volgen. Altijd leuk om je verhalen te horen, ken jullie tenslotte wel een beetje ook :)
En wie weet nog eens paardjes komen knuffelen als ik bij de buren op bezoek ben ;)

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:32

Haha loes, hier ook diepe zucht als ipad naast bed aan staat. Maar ondertussen ook op zn telefoon meekijken. Zelfs de katten kijken hier mee.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:37

Mooie openingspost.
Ik lees ook weer mee.
En ik ben heel benieuwd naar de veulens.
Kunnen alleen maar mooi zijn.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 23:38

*\o/* *\o/* hai cam,lang geleden!!!!!

RenskeFrea schreef:
Ik ga ook eens wat volgen. Altijd leuk om je verhalen te horen, ken jullie tenslotte wel een beetje ook :)
En wie weet nog eens paardjes komen knuffelen als ik bij de buren op bezoek ben ;)

Hai zus van Wieke.....Toch?
Ik ben vorige week nog met Nikan bij hun op bezoek geweest....
En anders weet ik het niet,heb je net toegevoegd op fb :D haha denk tenminste dat jij het bent....

Haha alle huwelijken stranden door onze cams,ik ga datingsite beginnen :)*

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:55

Ik denk dat ik er spijt van ga krijgen maar ik ga volgen. :')

Je opening ontroerd zo en in combinatie met de openheid en hele leuke paardjes ga ik dit jaar volgen!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 00:01

Haha Dungen je krijgt pas spijt tijdens waken na 22.00 uur gesprekken voor 18+ :')
Best grappig begin ik zo serieus.....en dan altijd ergens wordt het zo'n onzin gezellig raar topic....met gitaar en zang :D
Maar leuk dat je het gaat proberen.... :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:01

Ja sorry Sandra, heftig half jaar achter de rug.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 00:03

cam schreef:
Ja sorry Sandra, heftig half jaar achter de rug.

knuf :*
toch maar gauw eens komen???

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:13

Ik gok op Slurfje van die combi op laatste foto, Keet wil gewoon een slurfje, maken ze ze niet bij haar dan gaat ze zelf aan het werk ;)

En ja waken, hier had ik ook een mams die altijd vroeg, wat zit je daar in de woonkamer te lachen(na 22.00) en in ochtend en en......

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:14

sandra3235 schreef:
Hai zus van Wieke.....Toch?
Ik ben vorige week nog met Nikan bij hun op bezoek geweest....
En anders weet ik het niet,heb je net toegevoegd op fb :D haha denk tenminste dat jij het bent....

Ja klopt, wat tof zeg, bezoekje!! :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:44

Oh ja gitaar en zang... Was helemaal de keet-songs vergeten :')

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:20

heb met tranen in mijn ogen je post gelezen, respect voor je hoor :j
ik heb al je veulentopics stilletjes meegelezen en dat ga ik nu weer doen, hoop op goede bevallingen en gezonde veulens voor je
**gaat weer in de stilletjes meelees modus **

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:10

sandra3235 schreef:
Haha Dungen je krijgt pas spijt tijdens waken na 22.00 uur gesprekken voor 18+ :')
Best grappig begin ik zo serieus.....en dan altijd ergens wordt het zo'n onzin gezellig raar topic....met gitaar en zang :D
Maar leuk dat je het gaat proberen.... :j

Dat is een gave sommige bokkers beginnen een topic en krijgen standaard gezeur en sommige gezelligheid :P

En 18 ben ik inmiddels wel geweest dus dat kan ik ook nog wel hebben haha :D