Aftellen kan beginnen! Embryotransplantatie Kannan X Darco

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:01

Dit is mama

Afbeelding

en papa

Afbeelding

Als ik het goed heb.

De informatie op jullie site is verouderd.

VDS

Re: Aftellen kan beginnen! Embryotransplantatie Kannan X Darco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 11:05

@ Ketaki: nee normaal spoelen we niet meer, omdat er altijd wel een risico is voor het mentaal van de merrie zeggen ze.. en met 2 goeie merrietjes en nog een veulen op komst is het ergens wel genoeg geweest. (tenzij mijn vader van gedacht veranderd ;-) )

@ Axivoca: welkom! De papa is Kannan en de mama is Esprit DS (Darco x Capitol)

@Slvna: klopt dit is de mama en de papa.
Hier nog enkele foto's van de mama:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de papa:
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:48

Ah leuk! Heb vorige keer ook het topic van de tweeling gevolgd! Best interessant dat embryotransplantatie!
Ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:44

Dat wordt al een aardig dikke buik! Mooie ouders, draagmerrieschap is voor de merries een prima uitkomst, vaak zijn deze merries niet (meer)geschikt voor de sport en wacht ze niets anders dan een leven als grasmaaier of als frikandel (excusez-le-mot).
Deze merries worden op en top verzorgd, daar er een grote investering in is gedaan.

Qua naam: Olivius!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:07

Wat interessant dit. Heb dit eerlijk gezegd nog nooit gehoord. :o

Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig geworden, hoe gaat het nu met de draagmoeders? Ik heb net je topic over de tweeling ook gelezen en lees dat je de draagmoeders kleine vos en grote bruine noemt. Waarom noem je ze niet bij naam? Ik vind het zo een beetje sneu overkomen net of ze als product gezien worden die goed genoeg zijn om jou veulens te dragen. (waarschijnlijk heb ik het helemaal mis hoor!)

Ben erg benieuwd hoe het nou in zijn werk gaat, komen de merries gelijk nadat ze drachtig bevonden zijn bij jullie te staan? Bouw je er een band mee op? Ik las in je oude topic dat de kleine vos in het begin geen mensen bij het veulen toe liet. Kan ik me best goed voorstellen als jullie allemaal vreemde mensen voor haar zijn en opeens aan 'haar kind' willen zitten.
Maar als je er wel een band mee opbouwt vindt je het dan niet heel moeilijk dat ze na die lange tijd weer weg moeten?

En waar komen deze merrie`s vandaan? Worden die altijd gebruikt als draagmoeder?
Ik kan er niets aan doen maar krijg er dan automatisch een beetje een negatief beeld bij.
Merries die ieder jaar drachtig zijn, en ieder jaar op een andere plek staan bij mensen die ze niet kennen en eigenlijk niets om de merrie geven maar alleen om wat erin zit (en eruit komt).

Nogmaals ik weet er niets vanaf he! Dus hopelijk heb ik het helemaal mis, daarom vraag ik erna. :)
En ik zeg natuurlijk niet dat het bij jullie zo is, want ik geloof wel dat jullie goed voor de draagmama`s zorgen. maar meer in het algemeen.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 14:40

SanneJas schreef:
Wat interessant dit. Heb dit eerlijk gezegd nog nooit gehoord. :o

Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig geworden, hoe gaat het nu met de draagmoeders? Ik heb net je topic over de tweeling ook gelezen en lees dat je de draagmoeders kleine vos en grote bruine noemt. Waarom noem je ze niet bij naam? Ik vind het zo een beetje sneu overkomen net of ze als product gezien worden die goed genoeg zijn om jou veulens te dragen. (waarschijnlijk heb ik het helemaal mis hoor!)

Ben erg benieuwd hoe het nou in zijn werk gaat, komen de merries gelijk nadat ze drachtig bevonden zijn bij jullie te staan? Bouw je er een band mee op? Ik las in je oude topic dat de kleine vos in het begin geen mensen bij het veulen toe liet. Kan ik me best goed voorstellen als jullie allemaal vreemde mensen voor haar zijn en opeens aan 'haar kind' willen zitten.
Maar als je er wel een band mee opbouwt vindt je het dan niet heel moeilijk dat ze na die lange tijd weer weg moeten?

En waar komen deze merrie`s vandaan? Worden die altijd gebruikt als draagmoeder?
Ik kan er niets aan doen maar krijg er dan automatisch een beetje een negatief beeld bij.
Merries die ieder jaar drachtig zijn, en ieder jaar op een andere plek staan bij mensen die ze niet kennen en eigenlijk niets om de merrie geven maar alleen om wat erin zit (en eruit komt).

Nogmaals ik weet er niets vanaf he! Dus hopelijk heb ik het helemaal mis, daarom vraag ik erna. :)
En ik zeg natuurlijk niet dat het bij jullie zo is, want ik geloof wel dat jullie goed voor de draagmama`s zorgen. maar meer in het algemeen.

Dag Sanne,

ik zal het je wat uitleggen hoe het in ons geval is, is misschien niet bij iedereen zo maar bij ons wel.
De draagmerries zijn in eigendom van het KI centrum waar mijn merrie geïnsemineerd is.
Ik heb gehoord dat ze een 800tal merries in eigendom hebben, zo is er altijd wel een geschikte merrie die kwa bouw en cyclus bij de biologische merrie past. De mensen die daar gaan met hun merrie voor embryotransplantatie huren de merrie. De biologische merrie wordt aan 8 dagen uitgespoeld en dan wordt het embryootje in de draagmerrie geplaatst. Na scannen (ik geloof na 14dagen) kunnen ze al dan niet bevestigen over de draagmerrie het vruchtje geaccepteerd heeft. Als het embryo na tweede keer scannen +- 68 dagen nog aanwezig is mag de draagmerrie mee naar huis.

In het eerste geval bij de tweeling, hadden beide merries geen naam. Enkel een nummer.. en bij nummer noemen vond ik eigenlijk best zielig omdat ze voor mij veel meer zijn dan een nummer.. Ik had ze wel dan zelf een naam gegeven die we thuis gebruikten, maar vond het gewoon duidelijker om ze bij kleur te noemen in het topic..
Uiteraard bouw je een band op met deze merries ( in mijn geval ). Was dan ook pijnlijk om ze weer af te geven.. Maar ergens ben je er op voorhand al van bewust dat je ze na een tijd weer moet afgeven.. Ze gaan dan terug naar het centrum waar ze soms een seizoen kunnen bekomen en andere weer als draagmerrie functioneren. (dit heb ik uitdrukkelijk nagevraagd want ik zou er niet mee kunnen leven dat deze paarden alsnog naar het slacht gebracht worden, als dit zo geweest was had ik al besproken met mijn vader ze een plaats bij ons te geven) Maar ergens moeten we ook realistisch zijn dat we niet alle draagmerries kunnen bijhouden/overkopen..
De vosmerrie (hadden we trouwens Coco genaamd) was voordien zeer mensvriendelijk maar de eerste week was ze niet heel blij als de mensen te dicht kwamen, dit kwam niet doordat wij "vreemde" mensen zijn, want ondertussen stond ze al 8maand bij ons. Dit kwam gewoon omdat ze het type merrie was die nogal beschermend was. Dit was trouwens alweer snel opgelost toen ze veulen meer durfde loslaten..

De merries worden streng opgevolgd, ze moeten geënt zijn, keurig ontwormt zijn en hoeven mooi bekapt zijn wanneer ze terug naar centrum gaan. De draagmerrie nu, heeft een naam en noemen haar dan ook bij naam.
Ik denk persoonlijk niet dat deze merries een "slecht" leven hebben. Dit zijn merries die niet meer kunnen dienen voor de sport en op deze manier dan toch (in mijn ogen) van een mooi leven kunnen genieten.
Bij mij staan ze 24/24 in de weide aan de weide hebben ze een grote zandpaddock met een stal van 4x7m.

Nu ik begrijp wel dat je hier een negatief beeld over hebt.
Maar ik weet dat wij met een gerust geweten kunnen zijn want hier worden ze als paard behandeld en komen niet te kort. Hoe het er bij andere mensen aan toe gaat kan ik uiteraard niet weten.. Maar dit is uiteraard niet enkel bij draagmerries, ook sportpaarden kunnen op een slechtere manier behandeld worden.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:04

Hoi VDS,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Fijn om er wat meer informatie over te hebben.

Het is meer uit onwetendheid en dan ga ik altijd automatisch van het ergste uit. :)
Maar gelukkig hebben de merries het bij jullie goed, en meer kan je ook niet doen natuurlijk.
Wel fijn dat ze dan toch geruim een jaar bij de huurmensen staan, zodat de paarden ook aan de mensen en omgeving kunnen wennen, voordat het veulen er is. Dat voorkom toch wel een hoop stress.

Nogmaals bedankt voor je antwoord, en natuurlijk blijf ik volgen!

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:41

hier weer even een update.
Vandaag zijn we aan dag 317.
Ik merk bij de merrie al heel wat verandering, vooral in uier en karakter.
Ze is niet zo heel goed gezind meer de laatste tijd, ook als we haar buik strelen/borstelen gaan de oren naar achter en dreigt ze om te slaan..

Hier een foto van de uier 2 weken geleden:
Afbeelding

Uier 1 week geleden
Afbeelding

Uier vandaag
Afbeelding

Wie waagt zich aan een gokje? Wanneer zou hij/zij ter wereld komen? *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:44

Zo die uier gaat al hard. :))

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:50

Jeetje, die uier gaat echt hard!
Ik gok 28 mei bruin hengstveulen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:02

Wat ontzettend gaaf.... Embriotransplantatie.
Had het nog niet eerder gezien.
Ben super benieuwd!

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:04

Wow de uier gaat idd hard nu! Ben heel erg benieuwd :D
Welke kleurtjes zijn er mogelijk? Of lees ik er overheen? Weet namelijk niet bepaald veel van kleurkansen :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:10

Ben benieuwd naar het veulen maar ik ben helemaal benieuwd hoe de twee van vorig jaar gaan uitgroeien. Die zijn familie van allebei onze sportpaarden. De een is een zoon van Douglas en Douglas is een zoon van Darco en de andere is van Gitano en dat is een zoon van Nabab de reve :)

Met name de Douglas is een hele goede springer.

Kannan mag er ook zijn!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:12

Ik zeg 23 mei Bruin merrieveulen 1 wit achtervoetje.

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:15

@ Maralyn & Jorika: welkom in dit topic!

@ Hamsnuf: Merrie zelf is een schimmel moeder van de merrie ook een schimmel. De vader kannan is donkerbruin. De veulens van mijn merrie zijn donkerbruin met witte bles en een vos geboren schimmel.
Dus ik denk eerder bruin of schimmel, maar ik heb eigenlijk nog niet veel nakomelingen van Kannan gezien die schimmel zijn dus ik weet het niet zo goed :)

@ Jolien en welmoed: Ja uier gaat plots heel hard, ze staat 24/24 buiten is dus niet dat hij dikker staat als ze van stal komt want daar staat ze nooit in. Ben benieuwd hoelang we moeten wachten tot we het kleintje kunnen zien. Ik ga alvast mijn birthalarm instellen want kan plots snel gaan

@ Percy: tof dat je familie hebt van onze tweeling. Ik zal hier snel nog eens een foto posten van hoe ze er nu uitzien. Zijn twee karakter dametjes, maar zo heb ik ze graag ;-)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:15

Zeer interessant, mooie vader en moeder ook. Ik volg!

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:18

Aha oke, dan doe ik een gokje op 19 mei, een schimmel merrie :))

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:21

@ donnar: welkom!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:23

14 mei een zwart donkerbruin hengstje /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:24

17 mei een hengst 1

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:37

Wat leuk. Wij zijn momenteel ook aan het denken over ET.

Ik gok op een bruine merrie :)

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:35

Ik volg ben er benieuwd! Gok 16 mei en een merrie!

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 14:40

Hier een foto van de tweeling:
Nitouche in het midden en Nabelle rechts (Nabab X Darco X Capitol) links staat hun vriendin Souplesse (Stakkato X Quinar X Contender)
Afbeelding

BeauLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:44

Ik ben ook wel erg benieuwd! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:47

Die zijn apart! Ben heel benieuwd hoe die zich gaan ontwikkelen. Ze verschillen best in hoogte zo te zien?

Vroeger vond ik Oberon altijd een mooie naam, ben alleen kwijt welke god dat was.