Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hanny_jelke schreef:xxsalinaxx schreef:haha jaja als jij dat geloof dat je vriendin er wel verstand van heeft. alleen een DA kan dat aan de binnenkant voelen, en ik neem niet aan dat jou vriendin er zonder verstand(ze heeft namelijk niet voor paardenopvoelen geleerd!) bij de merrie naar binnen is gegaan. althans dat hoop ik niet
naja, er moet gewoon een DA bij!
ook ik vraag me af hoe je het gevoeld hebt,
een meisje van 16 krijgt deze taken bij een fokkerij niet toe gedeelt hoor, de meest fokkers halen er een DA bij.
hoop dat je vriendin niet naar binnen is gegaan bij de merrie?
hier mee kan ze goed anderen dingen gevoelt hebben, en zelfs inwendige schade aan gebracht hebben.
xNoaFredje schreef:hanny_jelke schreef:
ook ik vraag me af hoe je het gevoeld hebt,
een meisje van 16 krijgt deze taken bij een fokkerij niet toe gedeelt hoor, de meest fokkers halen er een DA bij.
hoop dat je vriendin niet naar binnen is gegaan bij de merrie?
hier mee kan ze goed anderen dingen gevoelt hebben, en zelfs inwendige schade aan gebracht hebben.
nee natuurlijk is ze er niet naar binnen gegaan. Zo dom zijn we echt niet....
xNoaFredje schreef:Nicole288 schreef:xNoaFredje: is het je bedoeling om ons op de hoogte te houden van de dracht met foto's enzo? Of gaat dit topic puur om het vinden van leuke namen?
Allebei eigenlijk, het zijn eigenlijk 2 topics in 1 haha.

xSlvna schreef:Oh mensen toch wat kunnen jullie kinderachtig zijn, die meid denkt dat haar pony drachtig is maar zal het, voor de mogelijke geboorte, nooit zeker kunnen weten. Ik ging ook geen DA bellen en zou ook gewoon hopen dat er een veulen op komst was, en vooral hopen dat het beestje gewoon gezond is, want ik wil niet weten wat met een ziek veulen gebeurd bij zo een lakse eigenaar.
Ik vind Dancer en Dadoo wel grappig,
xSlvna schreef:Wat heeft TS ermee te maken, wat moet een 13 jarige meid doen? Krantenwijkje om de dierenarts te betalen? Ze is de eigenaar niet, ze kan enkel hopen op het beste. Weghalen is ook geen optie meer en een DA voelt echt niet of het dier misvormd is, dat is al lastig bij een groot paard en een bijna volgroeid veulen, laat staan bij een shetlander op 3 maanden.
Als verzorger en dierenarts sta je nu kansloos, niks kan met zekerheid gezegd worden.
Inteelt bij paarden is overigens geen ramp, dit is zo ver ik weet nog niet bewezen.
Even op een rijtje:
- Opvoelen is waardeloos, bij 3 maanden voel je vaak niks, merrie is tevens maar klein
- Echo is in deze periode even waardeloos
- Weghalen van veulen kan niet meer
- Inteelt is geen (bewezen) probleem, de kans dat het fout gaat is als bij elk ander paard
Dus waarom moet die dierenarts komen?
ook bij 3 maanden, om te kijken of ze drachtig zijn en of het er nog zit. (1 merrie verworp het na enkele maanden ) LadyMadonna schreef:Zoals?