Mijn pony is drachtig! :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:24

xNoaFredje: is het je bedoeling om ons op de hoogte te houden van de dracht met foto's enzo? Of gaat dit topic puur om het vinden van leuke namen? :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:31

hanny_jelke schreef:
xxsalinaxx schreef:
haha jaja als jij dat geloof dat je vriendin er wel verstand van heeft. alleen een DA kan dat aan de binnenkant voelen, en ik neem niet aan dat jou vriendin er zonder verstand(ze heeft namelijk niet voor paardenopvoelen geleerd!) bij de merrie naar binnen is gegaan. althans dat hoop ik niet
naja, er moet gewoon een DA bij!

ook ik vraag me af hoe je het gevoeld hebt,
een meisje van 16 krijgt deze taken bij een fokkerij niet toe gedeelt hoor, de meest fokkers halen er een DA bij.
hoop dat je vriendin niet naar binnen is gegaan bij de merrie?
hier mee kan ze goed anderen dingen gevoelt hebben, en zelfs inwendige schade aan gebracht hebben.

nee natuurlijk is ze er niet naar binnen gegaan. Zo dom zijn we echt niet....

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:31

Nicole288 schreef:
xNoaFredje: is het je bedoeling om ons op de hoogte te houden van de dracht met foto's enzo? Of gaat dit topic puur om het vinden van leuke namen? :)

Allebei eigenlijk, het zijn eigenlijk 2 topics in 1 haha. :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:33

xNoaFredje schreef:
hanny_jelke schreef:

ook ik vraag me af hoe je het gevoeld hebt,
een meisje van 16 krijgt deze taken bij een fokkerij niet toe gedeelt hoor, de meest fokkers halen er een DA bij.
hoop dat je vriendin niet naar binnen is gegaan bij de merrie?
hier mee kan ze goed anderen dingen gevoelt hebben, en zelfs inwendige schade aan gebracht hebben.

nee natuurlijk is ze er niet naar binnen gegaan. Zo dom zijn we echt niet....

ik zeg niet dat jullie dom zijn, maar de merrie is ongeveer 3 maanden drachtig nu, dat is nog te kort om te voelen vanaf de buiten kant of ze drachtig is.
vandaar dat ik me afvroeg of ze bij de merrie naar binnen is gegaan.

dus er bestaat een kans dat ze niet drachtig is. laten we daar maar op hopen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:20

xNoaFredje schreef:
Nicole288 schreef:

Allebei eigenlijk, het zijn eigenlijk 2 topics in 1 haha. :)

In dat geval ga ik je topic verplaatsen naar KS-ITP, dan wordt het een volgtopic en mag er ook meegedacht worden over namen :)

F-AM -> KS-ITP

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:37

Ik ben benieuwd wat hier uit komt..

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:38

xRiiannex schreef:
Ik ben benieuwd wat hier uit komt..

+1

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:53

@xRiiannex:

wij ook.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:58

Als ze pas 3 maanden drachtig is lijkt het me niet dat je dat nu al kan voelen. Als ze idd zo gevoelig is op de buik kan dat ook door andere medische redenen komen, wat mij veel logischer lijkt. Ik zou er dus niet van uit gaan dat ze zo gevoelig is vanwege dracht

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:01

Is die hengst die pony die zijn nek brak in een kar in de wei?

Edit: En als het veulen inteelt is.. is het dan niet een idee om het weg te laten halen als het nog kan? Kan me niet voorstellen dat er een gezond veulen uit komt..
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 26-01-14 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:04

Tessa_93 schreef:

ja

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:07

hanny_jelke schreef:
Tessa_93 schreef:

ja

Zonde dat hij dan de moeder gedekt heeft.. was anders een leuk ''aandenken'' geweest ! Y;(

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:09

Rambo's Dancer

Edit: En oja, ligt het aan mij of heeft Diva een onderbeet ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:14

Als ze nu maar 3 maanden drachtig is, dan kan je toch nog niets voelen aan haar buik?
Als je beweging hebt gevoeld, dan zal dat van de darmen zijn van de merrie, niet van het veulen want dat is nog niet groot genoeg om am bewegingen te kunnen voelen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:20

Oh mensen toch wat kunnen jullie kinderachtig zijn, die meid denkt dat haar pony drachtig is maar zal het, voor de mogelijke geboorte, nooit zeker kunnen weten. Ik ging ook geen DA bellen en zou ook gewoon hopen dat er een veulen op komst was, en vooral hopen dat het beestje gewoon gezond is, want ik wil niet weten wat met een ziek veulen gebeurd bij zo een lakse eigenaar.

Ik vind Dancer en Dadoo wel grappig,

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:22

xSlvna schreef:
Oh mensen toch wat kunnen jullie kinderachtig zijn, die meid denkt dat haar pony drachtig is maar zal het, voor de mogelijke geboorte, nooit zeker kunnen weten. Ik ging ook geen DA bellen en zou ook gewoon hopen dat er een veulen op komst was, en vooral hopen dat het beestje gewoon gezond is, want ik wil niet weten wat met een ziek veulen gebeurd bij zo een lakse eigenaar.

Ik vind Dancer en Dadoo wel grappig,

En wat nou als er een misvormd en/of ongezond veulen uit zou komen? Ik zou een dierenarts bellen en vragen of ze kan kijken of ze drachtig is, en als het nog kan het laten weghalen, ze bespaar je mogelijk leed. Inteelt kan nooit goed zijn denk ik..
En anders gewoon een dierenarts bellen en vragen om advies.

edit: en het is niet kinderachtig, het is de werkelijkheid..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 01:37

Wat heeft TS ermee te maken, wat moet een 13 jarige meid doen? Krantenwijkje om de dierenarts te betalen? Ze is de eigenaar niet, ze kan enkel hopen op het beste. Weghalen is ook geen optie meer en een DA voelt echt niet of het dier misvormd is, dat is al lastig bij een groot paard en een bijna volgroeid veulen, laat staan bij een shetlander op 3 maanden.

Als verzorger en dierenarts sta je nu kansloos, niks kan met zekerheid gezegd worden.

Inteelt bij paarden is overigens geen ramp, dit is zo ver ik weet nog niet bewezen.

Even op een rijtje:
- Opvoelen is waardeloos, bij 3 maanden voel je vaak niks, merrie is tevens maar klein
- Echo is in deze periode even waardeloos
- Weghalen van veulen kan niet meer
- Inteelt is geen (bewezen) probleem, de kans dat het fout gaat is als bij elk ander paard

Dus waarom moet die dierenarts komen? :')

AnneBoogie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:46

Tessa_93 schreef:
Rambo's Dancer

Edit: En oja, ligt het aan mij of heeft Diva een onderbeet ?

haha ja dat heeft ze, ze heeft daarom alleen beetje moeite met appels enzo eten maar verder geen last haha.
(ik ben andere verzorgster van diva en lees ff mee ;). )

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:51

xSlvna schreef:
Wat heeft TS ermee te maken, wat moet een 13 jarige meid doen? Krantenwijkje om de dierenarts te betalen? Ze is de eigenaar niet, ze kan enkel hopen op het beste. Weghalen is ook geen optie meer en een DA voelt echt niet of het dier misvormd is, dat is al lastig bij een groot paard en een bijna volgroeid veulen, laat staan bij een shetlander op 3 maanden.

Als verzorger en dierenarts sta je nu kansloos, niks kan met zekerheid gezegd worden.

Inteelt bij paarden is overigens geen ramp, dit is zo ver ik weet nog niet bewezen.

Even op een rijtje:
- Opvoelen is waardeloos, bij 3 maanden voel je vaak niks, merrie is tevens maar klein
- Echo is in deze periode even waardeloos
- Weghalen van veulen kan niet meer
- Inteelt is geen (bewezen) probleem, de kans dat het fout gaat is als bij elk ander paard

Dus waarom moet die dierenarts komen? :')

Een puntje ben ik het niet mee eens! Opvoelen is bij 3 maanden niet waardeloos. Je kan namelijk voelen of er iets gaat groeien of veranderd. En ja ik weet dat zeker want bij ons op stal werden ook altijd veulentjes geboren en merrie's opgevoeld ;) ook bij 3 maanden, om te kijken of ze drachtig zijn en of het er nog zit. (1 merrie verworp het na enkele maanden )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:02

Inteelt is een lastig punt... Ik ken iig meerdere kanpioens paardjes die dmv inteelt ontstaan zijn. Dat er dan standaard een mismaakt veulen uit komt is echt onzin. Misschien moeten diegene die dat roepen zich wat meer in fokkerij verdiepen ipv naar ts te schreeuwen dat ze dat moet doen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:29

Echter in t andere topic werd gezegd dat ze ook dachten dat ze drachtig was omdat ze zo gevoelig was op de buik en die vriendin had het gevoeld. Met 3 maanden dracht kán dat nog helemaal niet. Lijkt mij dus dat er wat anders aan de hand is, om die reden zou ik dan ook n DA laten komen

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:36

Ohjee.. zoals velen voor mij al hebben gezegd zou ik er écht een DA bij halen... Dit kan op vele manieren fout gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:37

Liamssfork schreef:
Ohjee.. zoals velen voor mij al hebben gezegd zou ik er écht een DA bij halen... Dit kan op vele manieren fout gaan.

Zoals?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:39

Ik hoop dan wel dat jullie een beetje weten hoe en wat je met een veulen moet en kan doen net als met de merrie (er van uit gaan dat ze drachtig is )

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:41

LadyMadonna schreef:
Zoals?

Wat hier boven genoemd werd.. Dat het veulen niet gezond is, dat het misschien fout gaat met de moeder of dat er iets anders aan de hand is met de pony wat dus over het hoofd is gezien.
Zeg niet dát het gebeurd.. Maar er is geen zekerheid zolang de DA niet heeft gekeken vind ik persoonlijk.