Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Wij hebben eenmaal een kruising gehad tussen een shetlander een Krack C hengst.
Dat was wel een ongelukje. Is trouwens best een leuk dier geworden. Alleen dit was dus een grote hengst op een kleine merrie en daar is bij de merrie wel wat mis gegaan, deze kan niet meer dragend worden.
Maar deze kruising is andersom dus. Ja, het zou mijn keuze niet geweest zijn. Vooral omdat deze veel groter uit gaan vallen dan jij hoopt. Dit wordt gewoon een B-C pony. Dit wordt geen NMPRS maatje.
Dustinlover schreef:Suzanne, hij/zij gaat niet groter uitvallen dan wij hopenWij denken zelf aan een C pony, maar zoals er ook staat als hiermee door gefokt kan worden(als het een merrie is) dan kan het wel weer kleiner worden.
Paardjes: Wij hadden een mesthoop met 3 muren erom heen, mesthoop opgehoopt met een plaat erop en merrie tussen de muren. Hengst sprong boven op plaat/muurtjes
Dustinlover schreef:Leuk al die volgers!
Hackney en welsh kruisingen zijn er al genoeg en ik wilde eens iets nieuws proberen. Mijn merrie had ik natuurlijk staan en ja zij heeft echt geweldige bewegingen en is mooi luxe en langgelijnd.
Dit zijn de kleurkansen:
17.58% -Silver Bay
17.58% -Silver Amber Champagne
17.58% -Bay
17.58% -Amber Champagne
5.86% -Silver Classic Champagne
5.86% -Silver Black
5.86% -Classic Champagne
5.86% -Black
3.13% -Gold Champagne
3.13% -Chestnut
De moeder heeft uit vos en zwarte vaders alleen maar bruin gegeven en de vader heeft 2 champagne veulens voortgebracht waarvan 1 gold champagne met blauwe ogen.
Ik heb nog 2 andere merries drachtig van hem maar die zijn later aan de beurt, maar omdat dit zo speciaal is en ik steeds werd gevragen wanneer ik een topic zou openen bij deze