Geplaatst: 20-08-13 02:05
Zo, het topic is er alvast
Jammer dat je niet weet wat voor kleur Set's ouders zijn maar aan de andere kant ook natuurlijk weer spannend om af te wachten hoe je veultje uit gaat pakken. Zul je zien dat er staks een gewoon zwart veulen uit komt wat binnen de kortste keren verschimmelt In elk geval is settel óók een koperen paard. Met een dun laagje wit, waar op een heleboel kleine plekjes het koper doorheen komt
Haha een hele bijzondere variant koper ik heb al vanaf het begin het gevoel dat het een silver smoky black hengst wordt (vader heeft veel silver smoky black nakomelingen trouwens), al dan niet schimmel. Maar een zwarte is ook prima, schimmels ook als het maar goed in elkaar zit met een awesome karakter
Ginam
Geplaatst: 20-08-13 14:18
Waar hoop je eigenlijk op (behalve een gezond veulen), hengst of merrie? Silver smoky black schimmel ziet er vast heel apart uit als hij gaat verschimmelen Ik vind trouwens dat de kleur silver smoky black er bij elk paard weer anders uit ziet.
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-13 14:55
ja silver smoky black is er echt in vele varianten! Ik hoop zelf het aller allermeest op een merrie puur omdat ik dat de geweldigste paarden vind en en hengst lastig te houden is, ruinen vind ik altijd zo soft. Qua kleur ben ik blij met alles, maar als ik mocht kiezen op 1 silver smoky black (ik denk dat de meesten silver black zouden kiezen) en daarna vind ik silver black, buckskin en silver buckskin in willekeurige volgorde mooi maar ook zwart, silver zwart, bay en zilver bay zijn welkom hoor. en of het een schimmel wordt kan me ook niet schelen Hoe hoog is Ruby nu trouwens?
even overleggen over haar 'broodje in de oven' :
ze is erg aanhankelijk en dromerig sinds de dracht:
Ginam
Geplaatst: 20-08-13 15:52
Geen idee hoe hoog ze nu precies is, maar ik vermoed de 1,45 m gepasseerd Ze lag vanochtend nog te snurken toen ik kwam Set is op zich maar iets kleiner dan Ruby haar moeder.
Leuke foto's! Set kijkt een beetje high Ik heb ook meer met merries dan ruinen, dus kan me voorstellen dat je op een merrie hoopt. De kleur maakt dan natuurlijk dan veel minder uit. Toen ik besloot naar Ruby te gaan kijken, dacht ik dat ze smoky black was (had de advertentie duidelijk niet goed gelezen )
haha nou dit is nog leuker dan smoky black! (of niet?) als het veulen tussen de 1.40 en 1.55 uitkomt is het dikke prima en dat moet bijna wel. Set is high van de hormonen
Succubi
Geplaatst: 20-08-13 15:54
De kleurkeuze is reuze! Marny veranderde ook toen ze drachtig was. Kwam ineens veel meer voor zichzelf op (echt meteen na de eerste week drachtig, nog voor de scan) en idd ook aanhankelijker. Oh, en d'r manen gingen zo mooi groeien! (daar is alleen niks meer van over )
haha dat is wel typisch he, dat je dat zou duidelijk merkt! Als je je merrie goed kent ze is echt zo'n dikke knuffelmuts. Manen groeien wel maar of dat aan de baby ligt weet ik niet
Oeh, dat wordt echt spannend!! Kun je wel zolang wachten?
Succubi
Geplaatst: 20-08-13 16:03
Marny was/is altijd heel onderdanig en ineens kwam ze voor zichzelf op. Ze en blijft wel een haflinger dus met die actie had ze zichzelf wel een peesblessure (kleintje) getrapt . En die manen groeide over de maanden heen steeds langer (ipv alleen maar dikker), zo mooi! Dat heeft toen nog wel na de dracht even aangehouden en nu zijn ze weer kort... en dik .
Maar het is idd leuk als je je merrie kent om die verschillen op te merken . Wij hebben haar ook gewoon doorgereden, zij gaf zelf aan wat ze wel en niet aankon, ze draafde en galoppeerde zelf op bepaalde stukken aan en kwam weer terug in tempo als ze het genoeg vond. Soms was ze wat overmoedig, met haar dikke pens over een hindernis, en nog een keer... En... toen was ze er echt wel klaar mee . Maar als je je poown kent dan voel je die dingen ook goed aan. Heb me rot gelachen met haar pret face over die hindernis en de teleurstelling op d'r koppie dat ze daar toch echt te zwaar voor werd .
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-13 16:06
Leuk dat je dat zegt want Set wilde afgelopen week ineens niet, ze staakte echt en dat doet ze nooit, dus ik ben maar omgekeerd en heb haar een bak muesli gegeven terwijl ze paar dagen ervoor wel mee wilde op lange buitenrit. Dus alles gaat nu in overleg maar ze is nog zo kort drachtig, we gaan lekker aan het werk hoor, lange buitenritten! Is natuurlijk wel een groot verschil, tussen een haflinger een een Arabier
Tineke, de tijd gaat gelukkig nog wel snel nu verder naar het einde zal het lastiger worden! Maar wel jammer dat je zo lang moet wachten inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 20-08-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Mondy
Geplaatst: 20-08-13 16:07
Wauw als daar geen knap veulen uit komt weet ik het ook niet meer ! Ik blijf dus zeker volgen
Nou, zo snel ging dat nog niet. We hebben tot zeker 6 maanden dracht lekker door getrained. Daarna wat afgebouwd en meer gaan aanpassen. Maar tot de dag voor de bevalling was ze nog lekker opt buitenrit geweest, lekker stappen, paar pasjes draf . Ze vond het heerlijk om nog lekker buiten te zijn en in beweging
Komt heus goed hoor, als het een hengstje wordt. Toen Ilse de eerste keer drachtig was wilde ik ook het liefst een merrie. Ik was stapelgek op Ilse en vond mezelf echt een merriemens. Het werd Jones, een hengst die ook nog eens vreselijk hengstengedrag liet zien. Hij is met een jaar gecastreerd en nu hij vijf is, is hij echt mijn allergrootste vriend. Ik dacht niet dat het kon, maar ik ben nu gekker met hem dan met zijn moeder (waar ik vervolgens dan weer een schuldgevoel over heb )
Leuke kruising, ik volg. Ben ook benieuwd hoe groot het veulen zal worden. Sam zelf is niet zo groot, maar hij lijkt wel groot te vererven. Misschien interessant voor één van onze merries in de toekomst. Ik had dit jaar mijn merrie ook bij Leonie laten dekken (door Sunny), heeft ze na 2 maanden verworpen Ze is wel weer geïnsemineerd, maar moet nog weer scannen.... anders probeer ik het denk ik nog één keer dit jaar.
NibbitLotus
Geplaatst: 21-08-13 09:43
Laten we de rollen omdraaien, nu ga ik jouw merrie volgen! Ben erg benieuwd, vind papa erg knap!
ach marionblo, ik heb je daar nog over gesproken volgens mij! wat naar Sam vererft eigenlijk altijd de maat van de merrie, komt wel goed dus Sammyoo, ook met een hengstveulen zal ik heel blij zijn hoor en wat je zegt over dat schuldgevoel, dat ken ik van onze hond +dochter, ik was altijd helemaal gek met de ene hond maar ben nu afscheidelijk met haar pup (intussen ook volwassen). gelukkig denken dieren niet zo. Nibbitlotus leuk jouw resultaat is er al, klein schatje. Dustinlover je kruising is heel gaaf man, no worries! en als je al gezeur krijgt in je topic, so be it. maar ik snap dat je het wel even goed wilt neerzetten, dat had ik zelfs met mijn kruising.