Dynamic heeft nog wel wat last als het veulentje net heeft gedronken. Dat is normaal. Verder is ze best moe. In de wei heeft ze zich heerlijk uitgeleefd en haar veulen lopen showen aan de andere paarden. Duurde eind van de middag ook een half uur voordat ik haar weer te pakken had Beweging hebben ze iig goed gehad! (en ik ook)
Bij Cookie is het uier nu echt heel hard. Nog steeds niet heel erg groot maar de speentjes beginnen ook goed te vullen. Krijg er alleen nog geen melk uit om te testen.
Amy heeft een 3/4 vol uier. Veel melk maar de refractometer blijft nog hangen op 9. Ph is al wel gezakt van 8.0 naar 7.4.
Dus word het clinic van het weekend of ? Toch wel tikkie spannend met de laatste dames.
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-14 23:33
Nee ik blijf thuis. Mijn vader durft het niet aan, geef ik hem ook gelijk in hoor. Hij heeft wel vaak bevallingen hier gezien maar hij is meer van het aangeven van handdoeken dan echt een bevalling begeleiden mocht dat nodig zijn. En met zo'n kleintje als Cookie die voor het eerst moet bevallen...
Maar het begint te wennen hoor, inmiddels het 3e jaar op rij dat ik de clinic mis
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 07-03-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Snap wel dat je vader dat spannend vind helemaal zo'n eerste bevalling.
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-14 23:39
Ja met merries als Dynamic of Isis zou hij zich ook wel redden maar Cookie is zo smal dat ik er al tegenop zie. Maar met een beetje mazzel bevallen ze nu wel ruim voor het eerste show weekend, vorig jaar wist Amy het te rekken tot 8 uur voor vertrek