Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:Ok...al een hele wijze dame dus...wat leuk. Tot how lang kunnen merries veulens geven? Ik weet het echt niet.
pien_2010 schreef:Ok...al een hele wijze dame dus...wat leuk. Tot how lang kunnen merries veulens geven? Ik weet het echt niet.
Mayasfrenk schreef:pien_2010 schreef:Ok...al een hele wijze dame dus...wat leuk. Tot how lang kunnen merries veulens geven? Ik weet het echt niet.
Een merrie op een hengsten houderij waar ik gewerkt heb, mocht met 20 geloof ik met fokkerij pensioen. Maar die was zo dood ongelukkig zonder veulen en werd echt mager en vervelend, dat ze haar met 22 maar weer gedekt hebben. Ze was zodra ze drachtig was meteen weer haar leuke vrolijke zelf, knapte ook kwa fysieke toestand snel weer op, en heeft met 26 geloof ik haar laatste veulen gegeven. Daarna werd ze inderdaad vanzelf niet meer drachtig, en is er ook niet met hormonen of regumate etc geprobeerd dat te forceren. De merrie was er zelf ook ok mee toen een heeft nog een pleeg veulen gehad. Dus het kan zeker wel tot redelijk hoge leeftijd, mits de merrie in goede gezondheid verkeerd.