Champagne QH Jaycee X Grullo Paint: champiepaint in de maak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:38

Ach jee, toch nog zo heftig gebleven. Verstandige keuze, ze kan in zo'n aanval ook té ver doorslaan en dan ben je het veulen kwijt.
Elk jaar komen er allerlei vormen van acceptatieproblemen voorbij in het DBT, deze is wel heel extreem.
Fijn dat Merel een merrie voor je heeft, ik neem aan dat zij binnenkort met jou meekomt? Echt super dat hij een surrogaatmama heeft gevonden!

Erg vooruitlopend; is dit iets dat past bij het eerste veulen en dus eenmalig is? Kan het aan de kleur van het veulen liggen? Jij zult hier ook geen pasklaar antwoord op hebben, wellicht iemand anders met ervaring hierin?

Niqui

Re: Champagne QH Jaycee X Grullo Paint: champiepaint in de maak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:46

Ach wat jammer! Arm veulentje.. gelukkig is er een pleegmoeder voor hem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:49

Ach, wat een verdrietig nieuws. Gelukkig is er een oplossing, maar het is niet wat je wil. Hopelijk houden beiden er niet teveel aan over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:52

Ach wat sneu voor jou en het veulen!
Wel fijn dat het veulen bij een pleegmama terecht kon TS, sterkte met het bijkomen en het verwerken.
Is niet niks Y;(

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:52

Ach jeetjemina. Denk je na de bevalling alles achter de rug te hebben met gezond veulen en moeder. Krijg je dit. Een goede keuze gemaakt denk ik. Hoe vervelend ook. Sterkte

Heel gek misschien maar kan het nog aan tepels en uier heben gelegen? Ik weet nog van mijn eigen bv periode hoe pijnlijk alles was. En nee ik ben geen paard haha. Maar ik weet nog dat ik echt kon janken en het zweet me uitbrak als de baby wakker werd. Eenmaal aan het drinken was het oké.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 03-05-20 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:53

Omg zeg wat heftig. Ik vreesde ook al omdat het zo stil bleef maar nu weet ik even niet wat zeggen. Dit had ik helemaal niet verwacht.
Zou jaycee pijn hebben met lopen dat ze daarom zo heftig reageert? Nee het was in stal ook zo zeker? Jeetje wat sneu.
Ik heb dit nog nooit gehoord dat het zo erg kon zijn. Ik weet dat maidens altijd even moeten wennen maar dat ze hun eigen veulen zo hard aanvallen.
Gelukkig zal de kleine man er wel bovenop komen nu hij een pleegmama heeft gevonden.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:55

Jeetje wat een vervelend bericht. Dit is niet wat je wil. Veel sterkte gewenst.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:59

Ooh wauw wat ontzettend naar :( Hopen dat dit nu wel voorspoedig blijft verlopen en de uk opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:01

Jemig wat naar :( , heftige reactie van Jaycee zeg

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:03

Nee het was geen pijn en ook niet de uier. Alle scenario's hebben we natuurlijk zelf ook bedacht samen met de dierenarts. Jaycee liet het veulen wel drinken, duwde het zelfs naar de uier en bleef doodstil staan. Dat maakt het zo raar, drinken mocht wel maar bewegen niet. Als hij lag en niet bewoog was het ook goed. Dus het enige wat hij deed was heel veel drinken en liggen. Zijn antistoffen waren getest vandaag en die waren ook helemaal goed. Jaycee deed het niet als wij haar aan het halster hadden en rondjes door de stal liepen met het veulen en Jaycee. Dan keek ze af en toe lelijk maar viel niet aan. Maar we kunnen er geen 24 uur aan een stuk bij in de stal gaan staan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:11

Allee zeg wat een nare afloop. Staat ze dan nu te roepen op het veulen of niet? Sorry voor de lastige vragen maar dit is een situatie waar wij fokkers alleen maar uit kunnen leren.

Veel sterkte. Maar het belangrijkste is dat dit wel goed komt met beiden ook al is het apart van elkaar.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:25

Jezus wat een verhaal en gelukkig dat je in de buurt was toen het gebeurden hopelijk komt hij gauw tot rust bij ze nieuwe mama

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:33

Toen we het veulen in de trailer deden ging ze wel even tekeer en hinnikte (ze stond in de stal). Toen we terug kwamen was ze rustig en toen we haar naar buiten deden hinnikte ze een paar keer en liep 2 rondjes rond te kijken, en dat was het. Dus ze mist het niet echt. Het lijkt een beetje of d'r hormonen zeiden dat ze voor d'r veulen moest zorgen en iets anders zei dat ze het veulen niet wilde. Tweestrijd in haarzelf, zo leek het.
Ik ben erg moe dus reageer verder morgen, dan plaats ik ook een filmpje met de pleegmerrie.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:40

Och jee, wat een verdrietige update ;( Heel erg jammer dat het met Jaycee niet gelukt is maar wel heel erg fijn dat hij gelijk een pleegmama heeft

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:40

Ah... Wat een emotionele rollercoaster voor jullie een ook voor mam en veulen natuurlijk. Hoop dat de pleegmama het veulentje weer vertrouwen zal geven. Sterkte met de hele situatie

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:43

Jeetje wat heftig zeg.. Echt jammer dat dat zo moet gaan :n hopelijk gaat het allemaal goed bij de pleegmerrie.
Ik heb dit nooit eerder bij paarden gehoord, maar wel bij een koe, vorig jaar. Super lieve koe dus daar ligt het niet aan. Ze was net bevallen van haar eerste kalf en gooide het zo de lucht in (op de manier hoe koeien aanvallen). Ze bleef dat ook doen.. Sinds een paar weken geleden heeft ze weer een kalf en reageerde ze ook weer zo, maar dan iets minder erg. Ergens wilde ze het kalf wel, maar aan de andere kant leek ze er wel bang voor ofzo. Hoe het nu is weet ik zo niet (is in buitenland). We dachten vorig jaar dat het kwam door bijvoorbeeld een zware geboorte en dat ze het kalf daardoor associeert met pijn/ gevaar. Misschien heeft Jaycee ook wel zoiets? Dat ze zo is geschrokken van die knal en daardoor het veulen associeert met gevaar. Als het veulen drinkt of ligt is die associatie er misschien niet/ minder. Ik weet het ook niet hoor, maar misschien heb je er wat aan :D
In ieder geval sterkte! Het is en blijft natuurlijk een nare ervaring.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:46

AstridJ schreef:
Nee het was geen pijn en ook niet de uier. Alle scenario's hebben we natuurlijk zelf ook bedacht samen met de dierenarts. Jaycee liet het veulen wel drinken, duwde het zelfs naar de uier en bleef doodstil staan. Dat maakt het zo raar, drinken mocht wel maar bewegen niet. Als hij lag en niet bewoog was het ook goed. Dus het enige wat hij deed was heel veel drinken en liggen. Zijn antistoffen waren getest vandaag en die waren ook helemaal goed. Jaycee deed het niet als wij haar aan het halster hadden en rondjes door de stal liepen met het veulen en Jaycee. Dan keek ze af en toe lelijk maar viel niet aan. Maar we kunnen er geen 24 uur aan een stuk bij in de stal gaan staan.

Uiteraard hebben jullie alles onderzocht. Daar twijfel ik geen seconde aan. Het is zo heftig en bijzonder dat je inderdaad gaat meedenken. Maar gewoon sterkte wensen is ook genoeg. Dus nogmaals sterkte. Dit gun je geen enkele fokker.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:56

Dikke knuffel voor jullie
:(:)
Het was zo'n prachtig plaatje samen <3

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:01

Wat spijtig dat het zo moet lopen voor jullie, paarden en mensen ;( Je hebt hier zo lang naar uitgekeken.

Wel een groot geluk dat je al direct een pleegmoeder hebt voor de kleine ! En ook goed dat het veulentje toch al de eerste belangrijke melk van zijn moeder gekregen heeft.
Hopelijk mag de pleegmoeder dan tijdelijk bij jullie komen wonen, zodat je het veulentje dan toch kan zien opgroeien ? Of hoe loopt dat, zo'n pleegmoederschap ?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:07

Ach jeetje, dat is geen fijne update. Toch niet wat je verwacht op het moment dat je met je merrie gaat fokken en het veulen er eenmaal gezond en wel is. Fijn dat het veulen nu bij een pleegmerrie is, hopelijk kunnen jullie nu zelf ook weer een beetje bijkomen!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:12

Wat heftig... Kan me voorstellen dat je kapot bent, zowel van het slaaptekort als de zorgen als het verdriet. Dit verwacht je niet...
Maar top hoe jullie zo goed en snel hebben gehandeld. En wat fijn dat er zo snel een pleegmoeder beschikbaar was. Hopelijk gaat het nu snel beter met het veulen.

Heel veel sterkte! :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:15

Wat verschrikkelijk spijtig en slopend voor jullie. :(:)
Hopelijk gaat alles nu voorspoedig met de pleegmerrie.
Tis een prachtig veulen!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:15

Oh, wat heftig zeg! Gelukkig heb je een oplossing aan een pleegmerrie maar dit is natuurlijk niet hoe je het voor je had gezien.
Was er voor die knal buiten nog helemaal niks aan de hand met het gedrag van Jaycee naar haar veulen?
Zou het zo kunnen zijn dat ze vanwege het gevaar dat ze heeft ervaren bij de knal en de reactie van ook het veulen daarop het niet meer kan verdragen als hij gaat bewegen?
En dan denk ik gelijk: had het misschien een idee geweest om de bevalling bij Jaycee opnieuw na te bootsen? Zoals ze het bij de pleegmerries ook doen? Is maar een idee hoor. Maar misschien reset je Jaysees gedrag hier ook wel mee.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:29

Coloured schreef:
Oh, wat heftig zeg! Gelukkig heb je een oplossing aan een pleegmerrie maar dit is natuurlijk niet hoe je het voor je had gezien.
Was er voor die knal buiten nog helemaal niks aan de hand met het gedrag van Jaycee naar haar veulen?
Zou het zo kunnen zijn dat ze vanwege het gevaar dat ze heeft ervaren bij de knal en de reactie van ook het veulen daarop het niet meer kan verdragen als hij gaat bewegen?
En dan denk ik gelijk: had het misschien een idee geweest om de bevalling bij Jaycee opnieuw na te bootsen? Zoals ze het bij de pleegmerries ook doen? Is maar een idee hoor. Maar misschien reset je Jaysees gedrag hier ook wel mee.

'bevalling nabootsen' ken ik niet,
Kun je toelichten wat dat precies inhoudt?

Heel verdrietig inderdaad,
Hopelijk wordt het veulentje gelukkig bij zijn pleegmoeder

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:37

gerlindie schreef:
Coloured schreef:

'bevalling nabootsen' ken ik niet,
Kun je toelichten wat dat precies inhoudt?

Heel verdrietig inderdaad,
Hopelijk wordt het veulentje gelukkig bij zijn pleegmoeder
Poeh, heftig hoor TS! Zo'n onwijs mooi veulen, verwachtingen en dan dit als uitkomst. Fijn dat 'alles' goed lijkt te worden opgelost, fingers crosses!

Best een interessant proces: