Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:46

Nou ja,dat is allemaal wel raar. het lijkt wel of hij het er expres naar maakt dat iedereen vertrekt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:51

Wat een bijzondere gang van zaken.
Je zou je haast afvragen wat hij over jou zegt, achter je rug om.

Hopelijk bevalt de stal en kun je snel verhuizen. Fijn dat je vriendin voor je klaarstaat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:05

Ik blijf het vooral zo apart vinden dat hij vrolijk dat stro er uit haalt terwijl hij weet dat je dat op de camera's kan zien...

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:13

pmarena schreef:
Ik blijf het vooral zo apart vinden dat hij vrolijk dat stro er uit haalt terwijl hij weet dat je dat op de camera's kan zien...

Ja je zou eigenlijk een luidspreker op die camera moeten hebben en dan op het moment dat hij stro eruit haalt:
*galmende stem*: "HEE, WAT MOET DAT DAAR MET MIJN STRO!"

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:14

Inderdaag pmarena, dat vraag ik me dus ook af, waarschijnlijk weet hij ook wel dat TS de confrontatie niet aan zal gaan omdat ze niet wil dat haar merrie met veulen de zorg niet meer gaat krijgen die ze wel verdienen en waar ook voor betaald is. Hij kan bij een confrontatie heel gemakkelijk zeggen dan vertrek je toch..
Dat denk ik ook altijd Jolien87 als mensen zo makkelijk over een klant naar een klant toe roddelen, wat zeg je over mij als ik weg ben...
Ook al verhuurt deze boer de stallen zwart dan nog is het niet professioneel om zo te doen, hoe je het ook went of keert het komt ooit een keer terug op je bord.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:16

estja schreef:
pmarena schreef:

Ja je zou eigenlijk een luidspreker op die camera moeten hebben en dan op het moment dat hij stro eruit haalt:

_/-\o_

Ik stem voor :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:16

xPenny schreef:
Vanmorgen weer mogen zien hoe hij 4 flinke scheppen schoon stro uit de stal haalde en in een andere stal gooide.

Weet je naar welke stal het is verplaatst? Dan haalde ik het daar gewoon weer uit als de stal nog niet was gebruikt door het andere paard. Wellicht gaat die eigenaar dan ook een keer nadenken en er wat van zeggen dat haar paard niet op verse stro staat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:18

imaudy schreef:
pmarena schreef:

_/-\o_

Ik stem voor :D[quote]

Of een loeier van een sirene af laten gaan , maar dan moeten er geen paarden meer binnen / inde buurt staan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:21

"TERUG DAT STRO!!!" Hihi en dat je dan van schrik dat hoopje stro van de vork ziet vallen :))

Ik vraag het me echt af met welke gedachte die man dat stro uit de stal haalt, wetend dat het gezien wordt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:27

Wanneer je morgen alles geregeld hebt dan trailer mee, paard opladen En alle spullen mee. Begint hij te sputteren dan duidelijk zeggen dat ze zich miet aan de afspraken houden en je er geen vertrouwen meer in hebt. Wil hij geld dan simpel aangeven dat hij de rest van het stro mag houden en voor de rest het gekatte stro de lading wel dekt + een week stallingsgeld.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 14:26

Alle kosten heeft hij altijd netjes van mij gekregen.
Mocht ik eerder gaan, zou ik nog geld van hem moeten krijgen daarentegen.
Ik betaal volle mep stalling zonder gebruik van zijn stro, terwijl dat wel bij de prijs is inbegrepen.

Oh ja :+ die luidspreker zit wel degelijk op de camera. Heb ik ook aan gedacht, maar durfde het niet te doen op die momenten hihi _O-

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 14:27

meggiemeg schreef:
xPenny schreef:
Vanmorgen weer mogen zien hoe hij 4 flinke scheppen schoon stro uit de stal haalde en in een andere stal gooide.

Weet je naar welke stal het is verplaatst? Dan haalde ik het daar gewoon weer uit als de stal nog niet was gebruikt door het andere paard. Wellicht gaat die eigenaar dan ook een keer nadenken en er wat van zeggen dat haar paard niet op verse stro staat.

De stal waarin het gelegd wordt, is hetzelfde meisje als waar hij de brokken van jat en aan een ander paard geeft.
Meisje in kwestie krijgt dus mijn stro in de stal en een snelle lege voerton :+

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:33

Hoe krom kun je zijn als stalhouder :=

“Oh ik pik stro uit een stal a, laat ik het in stal b gooien. Maarja nu heeft stal b extra stro zonder te betalen dus zéker geld over! Oh haar voerton? Als die sneller leeg is moet ze sneller nieuw kopen. Opgelost! Iedereen blij!”

Zou dat zijn gedachtengang zijn }:0

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:37

Werkelijk, van alle idiote verhalen over pensionstallingen staat deze wel met stip bovenaan. Wat een figuur zeg. Bij zulke mensen wil je je paard toch echt niet laten staan. Ik vind het al knap dat je het zo lang uit houd, ik zou allang uit mijn plaat zijn gegaan. Als het kan dan zou ik direct dit weekend inladen en vertrekken. Wie weet wat hij anders nog gaat uitspoken.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 17:26

Paardenfann4 schreef:
Werkelijk, van alle idiote verhalen over pensionstallingen staat deze wel met stip bovenaan. Wat een figuur zeg. Bij zulke mensen wil je je paard toch echt niet laten staan. Ik vind het al knap dat je het zo lang uit houd, ik zou allang uit mijn plaat zijn gegaan. Als het kan dan zou ik direct dit weekend inladen en vertrekken. Wie weet wat hij anders nog gaat uitspoken.

Het liefst wil ik dat ook. Maar even kijken hoe het verloopt en verder aankijken.

Het ergste vind ik dat de merrie met veulen er de dupe van zijn uiteindelijk want mijn paarden zijn mijn alles.
Maar ze zullen het net zo goed gaan krijgen op hun nieuwe stalling :)
Als ze maar de hele dag buiten kunnen staan, en een fatsoenlijke stal met stro krijgen + hooi.
Brok voer ik zelf en dat moet je ook zelf kopen (op nieuwe stal).

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:37

Succes op de nieuwe stal en hopelijk gaat de trailerrit voorspoedig.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:24

Dit is toch echt zo bizar, hij weet dat je het kan volgen op camera, en haalt dan nog het stro uit jouw stal.
Hopelijk heb je snel jouw merrie met veulen weg daar en op een veilige plek staan!

En inderdaad het roddelen...dan vraag je je toch serieus af wat ze over jou vertellen achter je rug om.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:25

Ben een weekje weggeweest en lees nu weer bij. Bizar....
Verstandig dat je weggaat! Succes op je nieuwe stal,hoop dat het lukt zonder te veel gedoe weg te komen.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 23:22

Kendra schreef:
Ben een weekje weggeweest en lees nu weer bij. Bizar....
Verstandig dat je weggaat! Succes op je nieuwe stal,hoop dat het lukt zonder te veel gedoe weg te komen.

Ze kunnen me niet tegen houden. Heb altijd alles netjes betaald etc.
En als ze gedoe gaan maken dat ik niet weg mag, zullen ze zien hoe boos ik kan worden. Dan is het laatste woord nog niet gezegd.
Dan desnoods de politie er maar bij.

Niet dat dat zo ver zal komen hoor. Maar als ze me echt gaan tegen houden met mijn paarden, tja wat moet je dan doen??

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:31

Heb je wel zelf het paspoort van je paarden? Lees wel eens dat dat niet afgegeven wordt door een stalhouder. Als hij dat in bewaring heeft,vast met een smoes (dierenarts heeft het nodig) veilig stellen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:39

Wijsje schreef:
Heb je wel zelf het paspoort van je paarden? Lees wel eens dat dat niet afgegeven wordt door een stalhouder. Als hij dat in bewaring heeft,vast met een smoes (dierenarts heeft het nodig) veilig stellen.

Dat is inderdaad een belangrijke tip.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 23:57

Wijsje schreef:

Heb ik hier thuis liggen :D
Veulen heeft nog geen paspoort, kan ook pas vanaf 6 weken oud gechipt worden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 06:35

Hele topic gelezen, wat bizar zeg!
Zou je mij via PB willen vertellen om welke stal het gaat? Aangezien het bij mij in de buurt is..

Inderdaad, paard, veulen en spullen opladen en zeggen dat je gaat! Ik zou het risico niet willen lopen dat hij je paarden iets doet..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:06

Succes vandaag, hoop dat de stal waar je gaat kijken dat is wat je er van verwacht!

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 08:09

Ik houd jullie op de hoogte :D