Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:02

Leuk!

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:58

Gefeliciteerd

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:02

Gefeliciteerd!!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:06

Gefeliciteerd! :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 00:44

Bedankt!! Super blij met haar!!! *\o/* <3 *\o/*

Alles ging heel voorspoedig, ik zat er echt de hele dag op te wachten nadat de test vanmorgen de allerlaagste waarde had, geen moment de camera uit het oog verloren sindsdien. Rond begin van de avond zeg ik even tegen mijn vriend die thuis zit let jij even op de camera dan ga ik de paardjes in de weitjes voeren (paar minuten verderop), werd ik daar al gebeld je moet terug want ze gaat liggen (altijd he, net als je even weg gaat...), dus ik racen en inderdaad het vruchtwater kwam er al uit en al gauw begon ze! Alles ging perfect en het is een heel knap bruin merrieveulentje geworden, wel een stuk kleiner als het vosje maar die is echt niet normaal gigantisch! Ze lijkt op de foto's heel donker maar dat komt door het licht en omdat ze nat is, maar ze is mama's kleur denk ik, rond de ogen is het wel een stuk donkerder.
Even gauw wat slechte telefoon foto's maar ik ga nu eerst slapen en morgen eind van de dag heb ik misschien beter foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Super mooi hoofdje <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou dat waren ze even, geeft alvast een indruk :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:47

Nou prachtig gefeliciteerd.zijn deze veulens nu voor de verkoop of ga je deze ook in zetten voor jou fokkerij

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:07

Je hebt nu 2 hele mooie koppeltjes om op te fokken Manda :') 2 hengstjes en 2 merries :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:10

Gefeliciteerd.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:30

Wat een mooie! Gefeliciteerd :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:23

gefeliciteerd !! Wat een prachtig veulen

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:46

Gefeliciteerd! Wat een prachtige merrie.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:46

Gefeliciteerd! en ik ga met Lotte mee, mooi 2 koppeltjes om op te fokken :D :):)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:22

Volgens mij had je het inderdaad niet beter kunnen plannen: twee van elk! Prachtig meisje :) <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:41

Wat mooi! <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:54

Van harte gefeliciteerd, mooie tijd ook en je ligt ook nog fatsoenlijk op tijd in bed. het is heerlijk weer, ik ben benieuwd naar droogfoto's!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:45

Gefeliciteerd!! Een mooi meisje op mijn verjaardag, wordt ze nu ook naar mij vernoemd :+ :p

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:29

Bedankt!

Wat ik met de veulens doe, nu zeg ik dat ik ze allemaal wil houden :D. Voorlopig doe ik dus nog niks en blijven ze mooi van ons <3 we zien het allemaal wel.
Kwa dekken van de arabieren heb ik wat andere keuzes gemaakt, helaas gaat het transport van het zaad van die mooie hengst uit Frankrijk niet altijd even goed heb ik gehoord, dus dat laat ik maar even.... De vos gaat bij dezelfde hengst als van dit veulen en bij de bruine daar ga ik een appaloosa hengst meehelpen voor zijn nakomelingen onderzoek denk ik.

Vanmorgen het dametje even buiten gehad maar het was echt veel te heet vandaag voor zo'n kleintje dus gauw weer naar binnen. Wel een paar fototjes kunnen maken, ze is echt een stuk kleiner als haar halfbroertje maar die is ook echt niet normaal zo groot hihi
Ons poppige dametje, nog lekker verfrommeld maar zo knap <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo moeder zo dochter :D

Afbeelding

Afbeelding

Ze is heel donker rond haar oogjes, ben benieuw hoe haar kleur zal zijn als ze haar veulenvacht verloren heeft :)

Afbeelding

Ik ben super tevreden met beide arabieren veulens, precies wat ik stiekem had gehoopt, een hengst en een merrie, kwa verkopen had een tweede hengst beter uitgekomen want dan moest ik wel echt een verkopen hihi, maar we zien het dus allemaal wel...
En natuurlijk ook heel blij met de twee palomino veulens <3 het merrietje begint op de kont ook al duidelijk witte haren en stippen door te krijgen dus wordt leuk straks als we gaan scheren voor de keuring hoe ze eruit gaat zien :) *D

Afbeelding

Nou dan zijn alle veulens geboren voor dit jaar, dan is het klaar met dit topic eigenlijk :D, ik zal nog wel af en toe wat recente foto's plaatsen totdat ze van mama af gaan ofzo, en ik weet niet of ik volgend jaar weer een volgtopic aanmaak want ik ben zo druk met ook mijn drie kinderen en wil daar de meeste tijd aan besteden, maar dan verschijnen er wel foto topics in kraamstap itp :)

Bedankt voor het volgen van dit topic in ieder geval!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:31

Ze is echt helemaal te gek!! Ohh wat zou ik graag zo'n mooi veulen op de foto willen zetten!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:41

Gefeliciteerd met alle babies! T was erg leuk om dit topic te volgen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:47

Gefeliciteerd! Weer een knappe dame!

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:50

Gefeliciteerd met je knappe dametje!

*hoopt stiekem op volgend jaar wel een volgtopic :o *

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:51

Ik vond dit een van de leukste topics om te volgen!

Stuk voor stuk prachtige veulens!!

Jammer dat je waarschijnlijk toch niet voor Spot On gaat.. Zijn eerste veulens vond ik al prachtig!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:09

De bruine merrie en haar veulen zien er goed uit.gaat jou hengst geen van bijde dekken een leuk pjoter kind

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:13

Al 2 jaar volg ik trouw je topics als stille meelezer, ik wilde even zeggen dat ik vind dat je prachtige veulens gefokt hebt dit jaar! Ik vind je nieuwe fokplannen met de 2 Arabieren dames heel tof en ik ben erg benieuwd hoe je je fokkerij verder gaat ontwikkelen!
Als je ivm tijdgebrek geen volgtopics meer kunt maken heb ik daar alle begrip voor, er is tenslotte nog een leven buiten Bokt, maar ik kijk wel uit naar nieuwe foto-topics van je prachtige pony's!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:57

Ahh wat lief van jullie, bedankt <3. Ik heb wel meer (bewust!) gelaten omdat ik de tijd met mijn kinderen zo belangrijk vind, ze worden zo snel groot en de tijd vliegt gewoon voorbij, om meer tijd te hebben ben ik ook helemaal gestopt met mennen en ga ik daar ook niet meer mee beginnen, ik ben blij met wat ik daarmee bereikt heb en zoals ik het nu zie ben ik ook niet van plan in de toekomst nog veel daarmee te gaan doen, het is goed zo :). Nu alleen nog ons fokkerijtje, maar ook daar gaat wat veranderen wat betreft dekkingen van buitenaf, volgend jaar willen we ook in de zomervakantie gewoon weg kunnen, weer eens op vliegvakantie en gewoon vrij zijn in de vakantie, dat kan nu niet omdat we nog merrie's om te dekken verwachten en mocht er een het vruchtje nog verliezen moeten ze weer gedekt, dus tot eind augustus kunnen we niet weg (ja dagjes weg, en weekendjes enzo :) ). Daarom zal volgend jaar het dekseizoen eind juni hier eindigen, het is aan mensen of ze beslissen of ze dan voor onze hengsten kiezen. Ik zal dat ook ruim optijd op mijn website en dek advertenties zetten.

Dit jaar dek ik nog geen arabier met Pjotr, er zijn al zoveel gedekt door hem dit jaar en volgend jaar komt beter uit als we dan minder dekkingen krijgen ivm verkort dekseizoen plus dat ik nog wel wat grotere veulens uit de arabieren wil en dan kijken welke ik aanhoudt voor de opfok en welke verkocht, en daarna misschien ook even een fokstop aangezien ik zoveel wil houden :D

Vanmorgen is het merrieveulentje lekker op de wei geweest, een paar uurtjes maar want het werd weer aardig warm en ze bleef maar racen :D

Afbeelding

Moeders is echt een super lieve moeder <3

Afbeelding

Nadim vertikt het om nog mee te lopen met de moeder, dus dat wordt halstertraining, hij was bijna weg gegaloppeerd vanmorgen 8-) hij is ook echt zo ontzettend groot en al heel sterk, is wel even andere koek als die pony veulentjes hihi, dus maar gauw beginnen met aan halster leren lopen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)