5 shetlandveulens op komst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:14

Ja hup Ciska, gewoon inschrijven! ;-)

Pfff, vandaag het hart in de keel gehad. Ik kwam thuis en zag dat Ikz11 vastzat in de draad. Wat een geluk dat mijn man vroeg thuis was; snel erbij geroepen en daarheen gerend. Zat net boven haar hoefje rondom vastgedraaid. Geen open wond, maar ze sleepte het beentje achter zich aan, áls ze al bewoog. Afgespoeld en dierenarts gebeld. Ze ging steeds plat liggen, oogjes dicht, leek soms bijna in shock. Vreselijk. Bij het afspoelen legde ze haar hoofdje op mijn schouder; wat een scheet is het toch.

Man heeft veulen maar opgetild (lang leve de shettenfokkerij) en naar stal gedragen. Duurde 3 uur voor de DA er was (ze hadden doorgegeven dat het maandag al was gebeurd, dus tja, dan gaan andere gevallen voor). Ik dacht echt dat het afgelopen zou zijn, maar toen ze even moesten stappen stápte ze ook! Gewoon pootje onder het lijf; ik wist niet wat ik zag. Ze knikt nog wel wat raar in het kootje, en die is erg dik en vol vocht, maar ze lijkt het te redden. Maar zien hoe ze eruit komt, maar pffeeewwww, wat was ik opgelucht! Nu een paar dagen medicijnen, afspoelen en boxrust en dan hopelijk weer okay.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:45

Och Arianne, wat een schrik zeg!!! Hoe krijgt Ikz11 het ook voor mekaar. Hopen dat het allemaal met een sisser afloopt. Sterkte!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:52

Man, ben zó geschrokken! Hier is in 30 jaar niets gebeurd, en sinds ik hier woon al 2x! Twee jaar geleden Gara Figlia, die ingeslapen moest worden als gevolg daarvan. En nu dit boeffie. We denken gewoon door te rollen, maar ja, wie zal het zeggen?
Thanks!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:31

Ooo Arianne, Ikz11 :(:) . Hier paar jaar geleden hetzelfde gehad met een shet van toen 8 jaar, Was stallen ah doen en zag op[ den duur dat hij maar op dezelfde plaats stond vreemd. Toen ik ging kijken ook zijn achterbeentje in de kootholte vastgedraaid in schrikkoord! Snelnaar Bibian :D geroepen dat ze een mes moest halen kreeg het er echt niet af. Pony leek ook totaal in shockna een tijdje ging het beter. Door het vele haar geen wond te bekennen maar wel afgebonden geweest. Een paar dagen later vielen toch de haren eraf waar de draad gezeten had. Maar heeft er niets aan over gehouden.

Maar 5 :D , oei 12 is wel veel ja, maar met opfokken wel handig!!
Jij krijgt het vast heel druk komende week, dus alvast heel veelsucces op de keuring!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 06:45

Hier ook even een dikke knuffel :(:)
Dat ze maar snel mag beter worden.
Ik kan me voorstellen dat je je echt rot geschrokken bent.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 06:54

dikke knuffel voor jou en ikz11.
Hoe gaat het nu met haar?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 08:35

Ha, lekkere knuffels helpen altijd. Bedankt dames! ;-)

Het gaat aardig goed. Vanochtend met medicijnen toedienen stond ze aardig te stuiteren; goed teken. Kootje is natuurlijk nog vrij dik, maar ze steunt er wel mooi op. Af en toe iets ontzien, maar dat is prima. Morgen maar even een uurtje naar buiten. We gaan net dit weekend een paar dagen weg, dus mijn schoonouders zijn er weer zoet mee. Maar die vinden dat niet erg gelukkig.

Je schrikt nog extra omdat je dat van 2 jaar geleden nog zo kan herinneren. Werkelijk, in 30 jaar is hier nooit wat gebeurd qua in de draad komen, en sinds ik hier woon dus al 2x. Ik breng ongeluk! :D En we hebben het hier gewoon netjes voor elkaar hoor, geen losse draden e.d. en om deze weilanden gewoon glad draad. Nou ja, Ikz11 lijkt het te redden, dus we hebben een beschermengeltje gehad dit keer.

Oh echt, jij weet dus hoe het voelt! Gelukkig was Bibian in de buurt 8-) (blijft grappig). Zie, ze kunnen echt veel hebben hè? Ook dus geen wond; wellicht is die plek dan relatief gunstig? Hier dus ook niet. Maar goed te horen dat die er niets aan over heeft gehouden; geeft hoop!

En dank je, word inderdaad een druk weekje. Wassen en dan ook nog organiseren; hectisch en vooral leuk. We gaan er met 6 pony's heen, dus we zullen zien!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:18

Oh jeetje, dan schrik je ook!

Goed om te horen dat het aardig met haar gaat. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:21

aah goed nieuws dat het beter gaat!

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:11

Oh wat erg Arianne! Gelukkig gaat het al wat beter. Zelf al een beetje aan het bijkomen van de schrik?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:45

Benno heeft al 2x 1e premie en probeer hem juist wat in sport conditie te krijgen (hippiade is de week voor de keuring). Ik ben er nog niet helemaal over uit hoor, maar het heeft niet echt veel toegevoegde waarde. Deedee en Faya gaan wel mee, mogen mijn vosjes weer mooi achter aan sluiten zoals gewoonlijk :+.

Dat is schrikken, gelukkig lijkt het mee te vallen.
Faya had vorige week ook een niet zo handige actie, been vol schrammen dus dat werd een bezoekje van de dierenarts, maar dat kwam gelukkig ook best af.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:29

Arianne, een fijn weekend! En Ikz11 steeds wat beter nu??

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:00

Dank je; gaat goed komen. Zo eerst maar eens spullen inpakken; mijn favo klusje. Not :D
Ikz11 gaat eigenlijk verrassend goed. Heb 'r net buiten gezet; die was niet te houden en moeders ook niet. Even in de gaten houden dat ze niet overbelast, maar het lijkt goed te gaan. Hebben haar nog even ingefluisterd dat ze níet mag rollen in de buurt van draad :+

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:04

Super dat het weer oke is nu!! Heerlijk inpakken, pfff gedoe altijd he! Veel plezier!! En hopen dat ze er slimmer van worden!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:04

Fijn dat het met Ikz11 zo goed gaat!
Veel plezier. :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:55

Het weekend goed verlopen? Hoe gaat het nu met Ikz11??

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:38

Heerlijk weekend gehad; natuurlijk geen heel mooi weer, maar het was prima te doen. Leuk park ook, dus lekker vermaakt.
Ikz11 doet het prima! Gelukkig zeg, wat een opluchting. Zal niet zeggen dat ze helemaaaaaal zuiver loopt, maar de tussenpezen hebben ook een flinke optater gehad natuurlijk.
Zo, morgen de eerste pony's maar door de wasstraat halen en zaterdag de rest. Volgens mij zijn ze wel aardig in conditie; hopelijk gedragen ze zich ook een beetje. Ik kan zelf niet zo goed voorbrengen, maar goed, dan leren de jonkies én ik er veel van :D Het veulen is eigenlijk echt nog te jong voor zoiets; het is nog zo'n guppie. Maar toch leuk om er eentje mee te kunnen nemen.
Ondertussen moeten we natuurlijk ook Lonneke in de gaten gaan houden; nog een week of 3 voordat zij aan de beurt is. Vorig jaar had ze niet zo'n best veulen, en dat terwijl zij één van onze beste fokmerries zou moeten zijn. Veulen was ruim 4 weken te laat en hij was echt nog steeds niet 'af'. Hoop zo dat ze dit jaar een mooi gezond kind krijgt. Spannend!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 01:38

Super dat jullie het leuk gehad hebben! En dan ook nog een Ikz11 die het goed te boven komt, zo fijn.
En gelukkig is het lekker weer om ze door de wasstraat te halen (zie het helemaal voor me :D )
Alvast heel veel succes ook met Izzytof. Ooo en voor Lonneke gaat het aftellen ook beginnen, komt vast goed hoor hopelijk laat ze je dit jaar niet zo lang in spanning zitten!!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:33

Ennnnn??

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 15:03

Super goed gegaan! Izzytoff was verreweg de jongste van de dag en pakte in zijn, weliswaar kleine, rubriek de kopplaats! Liet zich best stoer zien, erg leuk. In het kampioenschap was hij óp; ik dacht dat hij ter plekke neer zou storten hihi.
Havana en Go4it waren bloednerveus en lieten het echt in beweging liggen. Toch nog derde plekken voor hen. Bibian had een superzware rubriek en ik stelde haar ook nog eens heeeeel dom op 8)7 Toch voor haar ook een 3e plek en wát stonden er nog mooie achter! Haleska, wat moeten we er toch om lachen. Ze is echt klein gebleven en dus opgegeven bij de mini's, maar wat een raskikkertje is het. Trots op! Zij pakte de kopplaats met heel mooi commentaar; heel blij mee. En de verrassing van de dag was GoGo Girl. In de wei niet altijd de opvallendste, maar zit wel heel goed in elkaar. Ik was zelf nogal aan het stuntelen met voorbrengen (wordt nooit mijn ding) maar zij liet zich zo makkelijk voorbrengen en gíng gewoon. Kopplaats voor haar en later bij de kampioenschappen werd ze uitgeroepen tot twenterkampioen! Die hadden we echt nooit verwacht... Echt gaaf!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:18

super resultaten arianne en wat zullen jullie verrast zijn geweest met GoGo Girl. hihi
Izzytoff dus ook een mooi kopplaats. Ben benieuwd hoe hij nu is. Heb je al nieuwe foto's?
En hoe gaat het eigenlijk met Jagger? Ook wel erg benieuwd naar hem nu.

En ach, voor Go4it en Havana een mooie ervaring en kunnen straks knallen op de PK. ;)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:42

Wat een mooie resultaten zeg, gefeliciteerd! :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 02:09

Izzytof, proficiat zo leuk kan me voorstellen dat hij daarna wel leeg was! Bibian, Havanna en Go4 it mooie 3e plaatsen.
Haleska klinkt wel heel leuk, ook een eerste plaats. En proficiat met GoGo Girl, echt tof twenterkampioen dat beloofd wat. Jullie hebben echt een top dag gehad, Geniet nog maar wat na hoor!! Ikz11 ook weer helemaal in orde?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:28

Hoe gaat het inmiddels met Lonneke?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:43

Heee, ik kreeg geen melding dat er nieuwe berichten waren! Vaag. En zelf had ik ook niet zoveel te vertellen eigenlijk...

GoGo, nou en of dat dat een verrassing was. Stomtoevallig had Arnold net de dag ervoor gezegd dat die pony nog weleens een keer ergens zou gaan verrassen; niet verwacht dat dat een dag later al zou zijn :D Zal zo effe fotootjes plaatsen van haar. Oh en gelijk van de anderen dan maar ;-)

Oh Jobamara, Haleska is zoooo leuk! Een supermooi frontje. Zij komt uit mijn eerste echte goede merrie; die heb ik vorig jaar verkocht en wat leuk dat er dan toch nog zo'n nakomelingetje rondloopt hier.

Nou ja, doen we het jurycommentaar van izzytoff op de zomerkeuring ook nog maar even hè? "Jong veulen met zeer veel uitstraling en een schitterend hoofdje." En ik vond 'm zo lelijk de eerste dagen :') Andere 2 kopnummers hadden ook supermooi commentaar.

Ikz11 is een twijfelgeval of het helemaal goed komt, en dan bedoel ik even goed genoeg voor keuringen. Tja, dat is toch ons ding. Ze zet haar voetje nog net effe niet goed weg, maar het gaat wel elke keer beter. Met bekappen is nog wel wat te doen, maar of we het helemaal goed krijgen? We'll see. Verder is ze super in haar velletje, dat is het allerbelangrijkste natuurlijk.

Petra, Lonneke blijft wat hangen. Sommigen twijfelen of ze drachtig is, toch denk ik nog steeds dat ze het is. Ze leek vandaag zowaar wat zucht te hebben voor het uier, wie weet.

Inmiddels is ook Sonneke weer dragend gescand; morgen gaan we Candora en Bibian laten scannen. Ook de gastmerries lijken allemaal dragend of zijn al dragend gescand. Is weer mooi snel gegaan allemaal.
Laatst bijgewerkt door Arianne op 07-07-15 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt