Pfff, vandaag het hart in de keel gehad. Ik kwam thuis en zag dat Ikz11 vastzat in de draad. Wat een geluk dat mijn man vroeg thuis was; snel erbij geroepen en daarheen gerend. Zat net boven haar hoefje rondom vastgedraaid. Geen open wond, maar ze sleepte het beentje achter zich aan, áls ze al bewoog. Afgespoeld en dierenarts gebeld. Ze ging steeds plat liggen, oogjes dicht, leek soms bijna in shock. Vreselijk. Bij het afspoelen legde ze haar hoofdje op mijn schouder; wat een scheet is het toch.
Man heeft veulen maar opgetild (lang leve de shettenfokkerij) en naar stal gedragen. Duurde 3 uur voor de DA er was (ze hadden doorgegeven dat het maandag al was gebeurd, dus tja, dan gaan andere gevallen voor). Ik dacht echt dat het afgelopen zou zijn, maar toen ze even moesten stappen stápte ze ook! Gewoon pootje onder het lijf; ik wist niet wat ik zag. Ze knikt nog wel wat raar in het kootje, en die is erg dik en vol vocht, maar ze lijkt het te redden. Maar zien hoe ze eruit komt, maar pffeeewwww, wat was ik opgelucht! Nu een paar dagen medicijnen, afspoelen en boxrust en dan hopelijk weer okay.
. Hier paar jaar geleden hetzelfde gehad met een shet van toen 8 jaar, Was stallen ah doen en zag op[ den duur dat hij maar op dezelfde plaats stond vreemd. Toen ik ging kijken ook zijn achterbeentje in de kootholte vastgedraaid in schrikkoord! Snelnaar Bibian
geroepen dat ze een mes moest halen kreeg het er echt niet af. Pony leek ook totaal in shockna een tijdje ging het beter. Door het vele haar geen wond te bekennen maar wel afgebonden geweest. Een paar dagen later vielen toch de haren eraf waar de draad gezeten had. Maar heeft er niets aan over gehouden.
(blijft grappig). Zie, ze kunnen echt veel hebben hè? Ook dus geen wond; wellicht is die plek dan relatief gunstig? Hier dus ook niet. Maar goed te horen dat die er niets aan over heeft gehouden; geeft hoop!
.
Toch voor haar ook een 3e plek en wát stonden er nog mooie achter! Haleska, wat moeten we er toch om lachen. Ze is echt klein gebleven en dus opgegeven bij de mini's, maar wat een raskikkertje is het. Trots op! Zij pakte de kopplaats met heel mooi commentaar; heel blij mee. En de verrassing van de dag was GoGo Girl. In de wei niet altijd de opvallendste, maar zit wel heel goed in elkaar. Ik was zelf nogal aan het stuntelen met voorbrengen (wordt nooit mijn ding) maar zij liet zich zo makkelijk voorbrengen en gíng gewoon. Kopplaats voor haar en later bij de kampioenschappen werd ze uitgeroepen tot twenterkampioen! Die hadden we echt nooit verwacht... Echt gaaf!
Andere 2 kopnummers hadden ook supermooi commentaar.