Ja inderdaad, ik had haar ook het liefst zo lang mogelijk in beweging, zodat ze niet al haar bespiering verliest. Maar ze vindt het echt niet fijn. Loopt zich op te jagen en chagrijnig te doen.
Set_Elkol
Geplaatst: 15-02-15 23:26
Voor een bevalling is het eigenlijk ook fijn als ze een beetje een conditie hebben
Hoogdrachtige merrie's zijn zowieso chagrijnig Maar bedoel je nu dat ze helemaal niet buiten komt?
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-15 05:20
Jawel ze gaat nog naar buiten, maar meestal niet lang. En als het te slecht weer is blijft ze ook op stal (vorige week bv had het hier heel hard gevroren en lag de paddock als een ijspiste, dan durfde ik haar niet buiten te laten). Het is hier even heel erg spannend nu!!! Ze heeft plots een hele put in haar buik, volgens enkele fokkers wil dat zeggen dat het veulen gedraaid is. Daarnet lag ze neer en maakte ze hele zachte hinnikjes naar haar buik, was zo schattig! En toen ze rechtstond ging haar vulva even heel erg 'open'.
Hier enkele foto's van de put in de buik, ik hoop dat jullie het duidelijk kunnen zien
Nog steeds niks hoor . Haar uier is ook niet gegroeid sedert gisteren Vulva is wel meer 'uitgerokken' en ze loopt onrustiger. Normaal komt ze lief knuffelen bij ons, maar vandaag wilt ze er niks van weten. Ik had liever iets meer duidelijkheid gezien . Als ze nu aan het kegelen zou zijn had de kans groot geweest dat er deze nacht iets komt, maar nu is het zo dubbel... Enerzijds is er kans dat het komt omdat het veulen gedraaid is en haar gedrag anders is (en ze vandaag op 342 dagen zit, bij haar vorige dracht is ze toen bevallen), maar anderzijds kan het ook pas morgen of overmorgen zijn... en ik ben doodmoe van het waken. Vorig nacht tot 6u deze ochtend wakker gebleven, toen heeft mijn mama het overgenomen.. Ik hoop alleen zo hard dat het niet de 18e geboren wordt Ik heb enkele namen op mijn lijstje, maar nog niet DE naam
de gokjes : 1 februari – Valk hengst - ZeSteigert 2 februari – Valk hengstje – Ikheetesmee 7 Februari - Smokey black – Deetjeeuh 9 Februari - Smoky black hengst - Spruitje12 10 februari – valk hengst – Elmars_Floor 12 februari – Smoky black hengstje – Saar88 12 februari – Valk hengstje – Robynn 12 februari – Valk merrie - mOniekkkie 13 februari - Valk merrie - guusjew 13 februari 1.15u :p – Smoky black hengst - angelawwijk 13 februari – Valk hengst – Cas123 13 februari – smoky black hengstje - Milty 13 februari – Valk merrie – JesdaJinn 14 februari – valk hengst - AmyxDomino 14 februari – Valk merrie – Jaleesa89 14 februari - valk merrie met een hartvormig kolletje - jetski8 14 februari - smoky black hengst - BiancaKing13 15 februari – Smokey black merrie – Set_elkol 15 februari – merrie – Xoranlover 15 februari - valk hengstje - Kashmino 16 februari – Smoky black merrie – nienke555 17 februari – Valk hengst - Leprycorn 17 februari - Smoky black hengst - KittyDylan 19 februari - Smoky black hengst - sultan15 19 februari – Valk merrie – Scarlettx 19 februari – Smoky black merrie – Caitlin_K 20 februari – Smokey Black hengst – Gigixponys 20 februari – Valk merrie – xLeonietje 21 februari - Smoky black merrie - JudArthos 21 februari – Valk hengstje - Jadorecherry 21 Februari - Smokey Black Hengst - Esmee_98 21 februari – Valk Merrie - Mioux 21 februari – valk merrie - Delicia 22 februari – smoky black merrie - Amburtjoz 22 februari – Smoky black merrie – blacky15 22 februari – Valk hengst – DeMolenhoek 23 februari – Smokey black hengst – Elias93 23 Februari - Valk merrie – xRiiannex 23 februari – Valk merrie – tHidJu 23 februari – Valk hengst – Pradadaan 24 februari – Valk merrie – Sanne 1992 25 februari - valk merrie - Kaus 25 februari - smokey black hengstje - arinazazoe11 26 februari – smoky black hengstje - xxxlorexxx 26 februari – Valk merrie – Valkarios 27 februari – Valk merrie - Saddledancer 28 februari – Valk Hengst – Tieneke 1 maart – Valk Hengst – Axel_Valerie 5 maart – Smokey Black Hengst – Cerastes 12 maart – Valk hengst – Renee S 18 maart – Smokey Black merrie – Tink89 20 maart – Smokey Black merrie ) Melati_vS ***** - Valk Hengst – Takkiemuis ******** - Smokey black merrie – Lifaya
Set_Elkol
Geplaatst: 16-02-15 22:26
haar vulva lijkt inderdaad heel slap maar verder is ze nog erg druk aan het eten he, ze is nog weinig van plan lijkt het. Probeer wel gewoon een keer halve nachten te slapen in plaats van helemaal niet! Controleer dan gewoon om de paar uur. Ik snap dat de camera verslavend is maar ook erg vermoeiend he. Ik heb met Set 1 weekje lang nachtelijk 2x gekeken en maar 2 nachten gewaakt, 1 nacht heb ik toen ook uurtjes geslapen en 1 nacht heb ik in de avond een uurtje slaap gepakt en kwam om 1u Ilya.
En zeker weten of het veulen is gedraaid is lastig hoor, bij Set leek het er meerdere keren ook op qua slanker en kuilen.
Het wordt de 19e geboren hoor haha. Bij deze veranderingen snap ik heel goed dat je geen oog dicht doet... Ook al zijn het maar kleine dingen, en zal het vast deze nacht niet komen, je weet het nooit. Aangezien ze vorige keer met zo'n klein uier is bevallen... Heb je iemand om samen mee te waken TS? Dat scheelt al een hoop. Kan de een slapen en dan afwisselen. Of aan iemand vragen die een link heeft om een paar uur te kijken zodat je kan slapen. succes vannacht!
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-15 22:41
Ze is inderdaad nog goed aan het eten, was ook redelijk gulzig toen ik met haar korreltjes kwam . Maar op zich zegt dat niet zoveel, aangezien ze bij haar vorig veulen ook nog goed aan het eten was. Davina was snachts gaan kijken en ze was nog goed aan het eten, geen hars, geen kegelen. En toen haar man s'ochtens ging gaan kijken lag het veulen er al droog naast
Ik heb iemand die snachts ook meekijkt, maar dan houden we meestal elkaar wakker