Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SayaJones

Berichten: 11943
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 06:49

En als je goed gelezen hebt, kun je ook zien dat pearl met een contract verkocht word, waarin staat dat de nieuwe eigenaren niet met haar gaan fokken.

Jasia

Berichten: 6760
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:32

Ergens snap ik LS_fotos wel.. Toen ik de advertentie zag en las dat de reden dat ze verkocht werd was omdat er niet mee gefokt kon worden vanwege een kleine onderbeet, schrok ik toch ook wel eventjes.. Maar ik ga er van uit dat TS het liever vertelt aan serieus geïnteresseerden, dan het in de advertentie zet.
Omdat ze inderdaad had gezegd dat er een contractje kwam, neem ik aan dat ze gewoon vertelt over dit veulen..
Vandaar dat ik er verder niet op gereageerd had.. :)

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:02

Ah wat een trieste verloop.. Ontzettend zonde.

Ik snap best waarom Ts haar alleen met die onderbeet te koop zet. (Ervan uit gaande dat zodra er interesse wordt getoond ook het dwerggen naar voren komt en het geadviseerde niet fokken)
Het staat voor mensen zonder de kennis toch best wel 'eng' als er staat dat ze een dwerggen draagt, of een dwergveulen heeft gehad.
Niet iedereen weet wat dat inhoud. Ik kan mij best voorstellen dat mensen, die een leuke menpony/kinderpony zoeken, haar hierdoor nog best wel eens zouden laten staan, puur omdat het 'eng'/niet goed klinkt

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:46

voor menpony is ze uitermate geschikt, stel je voor hoe gaaf ze voor een wagentje zal staan <3 en ga er maar gerust allemaal van uit dat Diana wel eerlijk verteld waarom er niet mee gefokt kan worden

melissav1992
Berichten: 49
Geregistreerd: 06-04-14

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:54

Echt leuk om voor een wagentje te staan inderdaad Jolandje! :)

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:27

Ja leuk om een pb te krijgen waar instaat dat je net zo slecht bent als de verkoper van de hengst. Dat doet een mens GOED joh.
Natuurlijk ga je zoiets niet in een advertentie zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er niets over zeg.
Als ik zoiets erin zou zetten zouden mensen allemaal enge conclusies in hun hoofd gaan halen die er totaal niet toe doen. Aan Pearl merk je niets dat zij dit gen draagt, maar dat zal wel gedacht worden.
De verkoop stond al maanden geleden vast, toen we er achter kwamen dat ze een minimale onderbeet had stond voor ons vast dat we niet verder willen fokken met een paardje die dat heeft.
Ik wil verbeteren niet vermeerderen en al helemaal niet verslechteren.

Als ik zo slecht zou zijn als mensen denken waarom zou ik dan ten eerste mijn superbewegende 1e premie supersterhengst hebben laten castreren en hem met heel veel verlies verkopen?
Waarom zou ik hem dan niet gewoon ter dekking hebben gesteld of juist voor veel centen verkocht hebben.
Waarom zou ik alles incl foto's op oa Bokt zetten?
Nee dan had ik het veulen wel als gewoon "dood" omschreven en hem lekker zo via de achterdeur weggesluisd net alsof hij er nooit was geweest. Natuurlijk had ik hem dan geen naam gegeven laat staan een apart topic over hem gestart.
Nee als ik echt zo slecht zou zijn dan zou ik haar lekker weer laten dekken, of drachtig verkopen of gewoon lekker verkopen en mn mond houden, niet met een contract werken en dan zou ik ook niet zeggen dat ze een minimale onderbeet heeft van een paar mm.

Trek lekker jullie conclusie, ik weet wie ik ben en wat ik doe daar heb ik sommige echt niet voor nodig.

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:56

Lieve Diaan, probeer je er niet te veel van aan te trekken, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Mensen die jou echt kennen weten dat jij voor je beestjes leeft en Bokt is helaas gewoon zo dat de rotte appels het altijd beter weten, maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he!
Vind het een walgelijk opmerking van LS-fotos, als je geen idee hebt van de situatie reageer dan gewoon niet! :n

Floresta
Berichten: 230
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:21

TS ik vind dat je alleen maar goed bezig bent! Veel mensen zijn alleen maar aan het vermeerderen en jij doet dit niet! Je kiest het beste voor je paardjes en dat zou iedereen moeten doen.. en wat betreft vraagprijs daar heeft niemand iets over te zeggen behalve de eigenaar van het paardje wat te koop staat.. jammer dat bokt altijd degene is die het beter denken weten..

Succes TS! Ik heb er bewondering voor dat je dit doet en ook het veulen van haar een naam hebt gegeven en een topic hebt aangemaakt. Ik ga duimen dat je andere paardje een gezond veulentje krijgt :)

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:22

sjonge zeg, wat min om een eerlijk iemand met zoveel pech ook nog eens aan te vallen, ik hoop echt voor Diana dat er iemand komt die dit paardje wel op waarde weet te schatten, ze is niet geschikt voor de fok, maar geschikt voor heel veel andere dingen, verder is ze een prachtig en goed bewegend merrietje en op de licht onderbeet en het dwerggen( waar je niks van ziet en merkt)is ze kerngezond

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 12:57

ja zoiets zit ook helemaal niet in me omdat ik weet hoe het voelt om zelf belazerd te worden en tegenslagen te hebben.
Dat wens je niemand toe.
En ik kan mezelf elke ochtend eerlijk in de spiegel kijken, ok moet ik hem niet laten vallen en breken. zucht

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:58

Dat kan ik begrijpen en ik vind het dan ook ongepast om nu met zulke "goeie raad" te gaan gooien. :(:)
Het is al erg genoeg allemaal.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:00

@diana gewoon laten praten. Ik denk dat menig normaal denkend mens wel begrijpt dat jij hier niet op zit te wachten na een lastige periode. Je hebt het eerlijk gemeld,vele malen beter als dat andere soms doen en niks zeggen en dus dingen gebeuren.

Jasia

Berichten: 6760
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:10

Monnikenburg: Ik heb veel respect voor je, dat je zo rustig kunt reageert en je situatie nogmaals uit legt..
Ik hoop dat je een goed huisje voor Pearl kunt vinden bij betrouwbare mensen!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:14

LS_fotos schreef:
Dat pleit niet weg dat ik het slecht vind dat het dwerggen niet in de advertentie staat maar onderbeet.
tsja, je had al niet moeten fokken met een pony met onderbeet simpel zat dat zegt eigenlijk al wat.



Ik snap heel goed Diana's reactie (heetgebakerd of niet) want jij trekt hier onterecht conclusies, zeker in bovenstaande quote. Ipv eerst meerdere scenario's te bedenken zet je iemand weg als onnadenkende fokker. Alles behalve netjes en ik vind je daarna ook nog eens zeer ongepast reageren. Geen excuses niets..

Zegt meer over jou dan over Diana.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:20

Wat een gezeik zeg waar een mens zich niet druk om kan maken.

Ik heb nog nooit een advertentie gezien waar alles van het dier in staat als mensen bellen of mailen geef je de aanvullende informatie.

Diana jij heb het goed gedaan jij bent eerlijk dat kan je over veel mensen niet zeggen.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:43

Ik vind het ook echt BELACHELIJK dat je haar te koop hebt staan voor 1000 euro :roll: !!!!

Waarom? Omdat ik haar echt super duper prachtig vind en opzoek ben naar twee mini's omdat wij ze zo leuk vinden maar 1000 niet echt mijn budget is := !

Maar nu even serieus.. die reacties slaan natuurlijk helemaal nergens op. Het is ontzettend erg voor TS dat ze dit mee heeft moeten maken en ik vind ook dat ze er heel goed mee omgaat en ook erg netjes met die bizarre reacties. Sommige mensen moeten eens even nadenken voordat ze iets plaatsen. TS ik hoop echt van harte dat je andere merrie een gezond prachtveulen op de wereld zet!

En mocht je Pearl niet kwijt raken (wat ik me niet voor kan stellen) dan ben ik niet ver ;)

nienke555

Berichten: 4935
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:38

Wat ontzettend zonde van het veulen...

Je hebt een hele mooie merrie! Wat jammer dat je er niet verder mee kunt fokken. Ik hoop dat je een goed plaatsje voor haar vind!

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:47

Ik ken het verhaal van de andere kant en kan zeggen dat in dit geval geld zeker geen rol speelt.
Diana heeft nl haar andere merrietje Tyra "gekregen" van deze zelfde eigenaar.
Tyra is echt een super leuke en correcte mini merrie die tevens zelfs eens kampioen is geworden bij het NMPRS.
Alleen omdat de oude eigenaar haar fokdoel (van mini naar kleine maat) gewijzigd heeft heeft ze toen Tyra aan Diana gegeven juist omdat ze hier een goed gevoel bij had en weet dat Diana haar dieren super verzorgd.
Als het om geld zou gaan zou ze deze merrie wel verkocht hebben ipv weg gegeven.
Ik hoop dan ook dat Tyra een super mooi veulen krijgt voor Diana!

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:49

Ja dat wist ik dan niet, dus daar kan en ga ik ook niks over zeggen. :)

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 19:55

Ik heb Tyra inderdaad hier staan, ik heb dan ook beloofd om heel goed voor deze minishet te zorgen en haar niet te verkopen, en dat zal ik ook nooit doen.
Ik hou me aan m'n woord.
Maar mocht Tyra ooit hier wegmoeten dan gaat ze terug naar de vorige eigenaar, dus ja echt gekregen heb ik haar dan ook niet he, meer in bruikleen zeg maar.
Wij hopen ook op een gezond veulen maar gaan wel uit van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.

Maar goed er waren natuurlijk meer dingen die niet klopten he.
En daar ga ik verder helemaal niet op in, beide partijen weten dit dus laat ik dat verder rusten.

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:55

Maar je hebt wel gelijk hoor, in heel veel gevallen speelt geld een belangrijke rol voor mensen en die zijn dan niet meer altijd even eerlijk.....helaas.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:57

steefvicky schreef:
Ja dat wist ik dan niet, dus daar kan en ga ik ook niks over zeggen. :)


En daarom zegt happinez dus ook: een verhaal heeft twee kanten.

Diana hoe is het inmiddels met pearl? Is ze weer helemaal de oude?

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:01

Met Pearl gaat het gelukkig super.
Ze is gewoon haar zelf en je zou denken dat er nooit wat is gebeurd.
Ik zat vanavond naar der uier te kijken en dacht goh het lijkt wel of hij al bijna weer weg is.
Dus volgens mij is de bevalling gewoon ook te vroeg begonnen, melktest was dacht ik die avond 6.8 of 7.0 en verder wees ook niets erop dat ze die nacht zou beginnen.

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:03

O hoeft ook Diana, bedoelde ook niet dat je je moest verdedigen, was alleen omdat iemand geld ter sprake bracht maar dat is iets wat in dit geval echt niet zo is.
En dat je je woord houd +:)+ ik denk dat veel mensen dat niet meer zouden doen dus dat siert je echt!
En bruikleen/krijgen....je mag d'r in ieder geval houden zolang als je wilde ;)
Hoop echt dat ze je een heel mooi, leuk en vooral gezond veulen geeft.
Het is echt een leuke merrie <3

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:04

Fijn dat pearl het goed doet, wat dat betreft zijn ze soms echt erg flexibel en misschien scheelt het ook dat het haar eerste veulen was.